Ο τρόπος που βιώνουμε τον αθλητισμό αλλάζει (και) μέσα από την κυριαρχία των στοιχηματικών κολοσσών. Στη θέση της απόλαυσης του αγώνα έχει περάσει η αγωνία για την ειδοποίηση που θα μας στείλει «κουβά» ή «ταμείο». Από φίλαθλοι μετατρεπόμαστε σε… χρήστες που περιμένουν να πολλαπλασιάσουν το κουτσουρεμένο τους μεροκάματο. Ταυτόχρονα, η αυξανόμενη εξάρτηση των ομάδων από τις στοιχηματικές εταιρείες ενισχύει τις «καφενειακές» συζητήσεις για στήσιμο των αγώνων, με τις κατηγορίες για στημένα να πληθαίνουν στα πρωταθλήματα μικρότερων χωρών και κατηγοριών.
Γιατί αυτό; Φταίει ο κόσμος που κυνηγάει την έξαρση και το πιθανό κέρδος; Σίγουρα δεν είναι αυτό το κυρίαρχο. Αρκεί απλά να δούμε πως τη στιγμή που οι Κυριακές μας μετατρέπονται σε χρηματιστήριο αποδόσεων, οι στοιχηματικές θησαυρίζουν! Ένα νούμερο τα λέει όλα: Ο τζίρος της αγοράς τυχερών παιγνίων Ιανουάριο με Αύγουστο του 2024, έφτασε τα 20,1 δισ. ευρώ μόνο από το online στοίχημα! Ομοίως, ο ΟΠΑΠ κατέγραψε τζίρο 6,6 δισ. Τα μεγέθη αυτά είναι ανησυχητικά αν αναλογιστούμε οι αυξητικές τάσεις στοιχηματισμού είναι μεγάλες και αναμένεται να συνεχιστούν.
Στη δίνη, λοιπόν, της μπάλας, φαίνονται πως παίζονται πολλά και πάντα εις βάρος των φιλάθλων, των αθλητών και του παιχνιδιού. Οι ομάδες, ως ΠΑΕ-ΚΑΕ, είναι εταιρείες και ενισχύουν μια συνήθεια που αποξενώνει τους ανθρώπους από την αγνή αγάπη για το άθλημα. Μην ξεχνάμε πως τα δυο μεγάλα εθνικά πρωταθλήματα σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ έχουν ως κύριο χορηγό τη γνωστή μπλε εταιρεία, ενώ η διοργάνωση του κυπέλλου Ελλάδας επίσημα ονομάζεται «Κύπελλο Ελλάδας Betsson». Ακόμα, πολλές ΠΑΕ και κανάλια υπογράφουν χορηγίες και συνεργασίες με στοιχηματικές εταιρείες.
Αυτά και άλλα τόσα παραδείγματα συνηγορούν πως η βιομηχανία στοιχήματος έχει εισβάλλει για τα καλά στον αθλητικό κόσμο και τον μετατρέπει σε ένα ψυχρό προϊόν στοιχηματισμού.
Χριστόφορος Καψάλης
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν στο φύλλο 8-9 Φεβρουαρίου