▸Νέες αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, οι οποίες στην πραγματικότητα θα φτάσουν ακόμα και στο 15-20% παρά τους ισχυρισμούς του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύση Θεοδωράτο πως θα…. περιοριστούν στο 10-12%, έρχονται από την 1η Μάη για το επιβατικό κοινό αλλά και για τα οχήματα.
Για να «χρυσώσουν» το χάπι, οι εφοπλιστές κάνουν παραπλανητικά λόγο για «πράσινη» αύξηση, λόγω της υποχρεωτικής εφαρμογής του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο. Συγκεκριμένα, από την 1η Μαΐου του 2025 όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, το οποίο είναι πιο ακριβό.
Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι οι εφοπλιστές, παρά τα μεγάλα τους κέρδη και χωρίς κανένα απολύτως δισταγμό, φορτώνουν το κόστος για τη χρησιμοποίηση πιο καθαρού καυσίμου –το οποίο είναι αποκλειστικά δική τους υποχρέωση– εξ’ ολοκλήρου στους επιβάτες.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης απλώς αναγνώρισε ότι το κόστος στα εισιτήρια είναι πολύ αυξημένο, τόνισε ότι η κυβέρνηση προβληματίζεται για το καλοκαίρι ενόψει τουριστικής περιόδου, χωρίς όμως να δεσμευτεί για οποιαδήποτε παρέμβαση. Ο λογαριασμός της «πράσινης μετάβασης» θα πληρωθεί για ακόμη μια φορά από τον λαό.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν στο φύλλο 18-19 Ιανουαρίου