▸ Προκλητικοί εμφανίστηκαν οι ακτοπλόοι στις διαπραγματεύσεις για νέα συλλογική σύμβαση εργασίας για το 2025 με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), καθώς αντιπρότειναν πενιχρές αυξήσεις-κοροϊδία 3% παρά τα τεράστια κέρδη τους και το πάρτι κερδοσκοπίας με τα εισιτήρια.
Η ΠΝΟ ζήτησε αυξήσεις 12%, αλλά κατά τη διμερή συνάντηση υπήρξε ναυάγιο με αποκλειστική ευθύνη των αδιάλλακτων ακτοπλόων, οι οποίοι αρνήθηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων του κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο του κύκλου εργασιών των τριών μεγαλύτερων εταιρειών (όμιλος Attica, ANEK και Μινωικές) αυξήθηκε κατά 9% το 2023 και ανήλθε στα 873 εκατ. ευρώ από 803,13 εκατ. το 2022, ενώ ετησίως οι ακτοπλόοι εισπράττουν 150 εκατ. ευρώ από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Αλλά και τα εισιτήρια φέτος το καλοκαίρι σημείωσαν αυξήσεις έως και 40% ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζει και μποναμά για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία.
Η ΠΝΟ αποφάσισε ομόφωνα κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης.