▸Ψηφιακά κολυβογράμματα, μείωση θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών κάτω από τις ανάγκες, επιδείνωση των εργασιακών όρων φέρνει, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης με το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση.
Την ίδια ώρα μάλιστα καταργήθηκαν με άλλο νομοσχέδιο 3.300 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις 1.723 από αυτές να μεταφέρονται στην πρωτοβάθμια.
Η κεντρική ιδέα της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες της επαρχίας, ειδικά στις αραιοκατοικημένες και δυσπρόσιτες περιοχές να μην καλύπτονται με την λειτουργία σχολικών μονάδων, αλλά υποβαθμισμένες δομές που στην πράξη δεν λειτουργούν σαν σχολείο. Συγκεκριμένα προβλέπεται να συγκροτηθούν “αυτόνομες τάξεις” με τρεις εκπαιδευτικούς με τις πολλά από τα μαθήματα να γίνονται μέσω τηλεδιάσκεψης. Αυτό τη στιγμή που ειδικά μετά την καραντίνα είχε καταδειχτεί ότι η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μάθημα στην τάξη. Αντίθετα συνιστά υποβάθμιση της εκπαίδευσης με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες σε επίπεδο μαθησιακό, κοινωνικό και ψυχολογικό. Μαζί με αυτά, σοβαρές συνέπειες υπάρχουν και για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Μειώνεται ο αριθμός τους ακόμα περισσότερο κάτω από τις ανάγκες, υποβάθμιση της εργασίας μέσω της τηλεκπαίδευσης, ενώ οι αναπληρωτές, οι συμβασιούχοι δηλαδή της εκπαίδευσης, αντί να δικαιωθούν γιατί κρατάνε το σχολείο ζωντανό με την επισφαλή εργασία για χρόνια, βλέπουν την πόρτα να κλείνει , με τον Πιερρακάκη να δηλώνει ότι οι θέσεις τους θα μειωθούν στο μισό.
Την κατοχύρωση αυτής της πρακτικής το υπουργείο επιδιώκει να την επιβάλλει και με τις συμπληρωματικές εξαγγελίες για ψηφιακό φροντιστήριο, με παρόμοια χαρακτηριστικά. Η γραμμή του ΟΟΣΑ για κλείσιμο σχολικών μονάδων στην περιφέρεια, μείωση εκπαιδευτικών και κάλυψη των αναγκών με αναπληρωτές, είναι ευαγγέλιο για την κυβέρνηση.
Γιώργος Κρεασίδης
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (13.7.24