Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Στήλες - Άρθρα Η Άλλη Όψη

Το μακρύ 2006-07: Το κίνημα που απέκρουσε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

31/01/2024
σε Η Άλλη Όψη
Το μακρύ 2006-07: Το κίνημα που απέκρουσε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Κώστας Τριχιάς

Η στιγμή ήταν η πιο κατάλληλη για το ξύπνημα του φοιτητικού κινήματος. Η κυβέρνηση της ΝΔ συμπλήρωνε τον δεύτερο χρόνο από την εκλογή της συνεχίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική του ΠΑΣΟΚ. Ήδη η κοινωνική δυσαρέσκεια έβρισκε μαχητικούς τρόπους έκφρασης με τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών και άλλες εργατικές αντιστάσεις που άγγιζαν τους φοιτητές. Μετά την αξιολόγηση, τα ΙΔΒΕ και τον ΔΟΑΤΑΠ που πέρασαν με μικρές αντιστάσεις, ήρθε ο αντιδραστικός νόμος πλαίσιο και η αναθεώρηση του άρθρου 16. Απέναντι σε αυτά οι φοιτητές στηρίζοντας τα πλαίσια της ΕΑΑΚ ξεκίνησαν με κάποιες πρώτες δράσεις τον Μάρτιο του 2006, ενώ το γιγαντιαίο κίνημα της γαλλικής νεολαίας ενάντια στο σύμφωνο πρώτης απασχόλησης αναπτέρωσε το ηθικό, και το «να γίνουμε Γαλλία» κυριάρχησε. Το κλίμα υπήρχε και όταν ξεκίνησαν στα μέσα Μάη οι πρώτες σχολές να κλείνουν, σιγά σιγά διαμορφώθηκε ένα ντόμινο καταλήψεων όπου στις αρχές Ιουνίου, σχεδόν όλες οι σχολές πανελλαδικά ήταν κατειλημμένες. Στις 29 Μαΐου η ΠΟΣΔΕΠ αποφάσισε απεργία διαρκείας. Η αντιπαράθεση κορυφώνεται μέσα στον Ιούνιο και η Μαριέττα Γιαννάκου και η κυβέρνηση αναγκάζονται να αποσύρουν προσωρινά τον νόμο πλαίσιο. Τον Σεπτέμβρη ξεκίνησαν οι απεργίες των δασκάλων και οι φοιτητές ανταποδίδουν την αλληλεγγύη που δέχθηκαν το καλοκαίρι με συνελεύσεις και πορείες σε εβδομαδιαία βάση, σε μια καταλυτική στιγμή για την οικοδόμηση του πανεκπαιδευτικού μετώπου. Η κυ­βέρ­νη­ση, πο­ντά­ρο­ντας στην κό­πω­ση και την εξε­τα­στι­κή, αμέ­σως μετά τις δια­κο­πές των Χρι­στου­γέν­νων, δρο­μο­λό­γη­σε την ανα­θε­ώ­ρη­ση του Συ­ντάγ­μα­τος και έφερε νέο νό­μο-πλαί­σιο. Ακα­ριαία μετά τις γιορ­τές (10/1/2007) ξέ­σπα­σαν εκα­το­ντά­δες κα­τα­λή­ψεις διαρ­κεί­ας αψηφώντας τις εξεταστικές. Το ΠΑΣΟΚ, που είχε πρώτο προτείνει την αναθεώρηση του άρθρου 16, υποχρεώθηκε από το εκλογικό κόστος να αλλάξει στάση και στις 22/2/2007 αποχώρησε προσχηματικά από τη Βουλή, οδηγώντας τη Συνταγματική Αναθεώρηση στην κατάρρευση. Οι καταλήψεις συνεχίστηκαν, αλλά ο νόμος Γιαννάκου ψηφίστηκε στις 08/03/2007 με δεκάδες χιλιάδες φοιτητές στον δρόμο.

 

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής

Απεργία 9 Απρίλη: Χιλιάδες στον δρόμο για δικαιοσύνη και αξιοπρεπή ζωή

Οι μαζικές και μαχητικές διαδηλώσεις, οι καταλήψεις παντού από γενικές συνελεύσεις και το Συντονιστικό τους, διαμόρφωναν ένα πλαίσιο κινητοποίησης των φοιτητών/τριών, με τον αγώνα να περνά στα χέρια τους

 

«Κάθε εβδομάδα δίναμε ραντεβού με τους ταραξίες στο κέντρο των πόλεων», έλεγε ο Κώστας Καραμανλής στο debateγια τις βουλευτικές εκλογές του 2007, υπερασπιζόμενος την καθυστέρηση του κυβερνητικού έργου. Μόνο και μόνο η ανάγκη του να επικαλεστεί τις δυσκολίες που του προξένησε το φοιτητικό κίνημα, αποτυπώνει τη δυναμική του κινήματος του ’06-07. Πράγματι, το φοιτητικό κίνημα έφερε τα πάνω κάτω στις σχολές, έγινε πρώτο θέμα συζήτησης στην κοινωνία, «έβαλε δύσκολα» στον αστικό συνασπισμό εξουσίας παγώνοντας τον νόμο πλαίσιο τον Ιούνη του 2006 και μπλοκάροντας τη συνταγματική αναθεώρηση. Υπολογίζεται ότι εκείνο το διάστημα κινητοποιήθηκαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πάνω από 100.000 φοιτητές πανελλαδικά. Σήμερα, υπό το φως των τωρινών ελπιδοφόρων κινητοποιήσεων, έχει μεγάλη σημασία η ανάδειξη της κληρονομιάς του ’06-07, για τον πολιτικό εξοπλισμό του κινήματος ενόψει της σημερινής ανώτερου χαρακτήρα αντιπαράθεσης. Πώς κατάφερε, επομένως, το φοιτητικό κίνημα να γίνει πολιτικά επικίνδυνο και εν τέλει να νικήσει;

  • Με ποια πολιτική γραμμή; Μια από τις πιο συχνές αντιπαραθέσεις εντός του κινήματος είναι η λεγόμενη «πλατιά» μαζική γραμμή απέναντι στη «στενή» αντικαπιταλιστική κατεύθυνση. Το ’06-07 είναι η καλύτερη απόδειξη της ότι αυτό το δίπολο είναι πλαστό, καθώς έδειξε στην πράξη ότι ένα κίνημα μπορεί να είναι μαζικό και επί της ουσίας αντικαπιταλιστικό και να κερδίσει. Φυσικά, το κίνημα δεν μιλούσε γενικά και αόριστα για τον καπιταλισμό. Είχε συγκεκριμένες αιχμές (υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου, άσυλο, όχι στις διαγραφές, έξω οι εταιρείες κ.α.). Όμως, όπως και στη ζωή, ένα ακόντιο δεν μπορεί να πάει μακριά μόνο με την αιχμή του, άλλα χρειάζεται και το κοντάρι, έτσι και το κίνημα του ’06-07 πήγε μακριά γιατί είχε ένα προωθημένο πολιτικό περιεχόμενο. Έβαλε στο στόχαστρο όχι μόνο την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αλλά και το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή τον τότε επίδοξο διαχειριστή της ίδιας πολιτικής. Αρνήθηκε την πολιτική της ΕΕ και της Μπολόνια για την εκπαίδευση, ζητώντας να γίνει η Ελλάδα ο σπασμένος κρίκος του ΚΕΧΑΕ (Κοινός Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης), ανέδειξε τον συνολικό χαρακτήρα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. «Δεν θα γίνουμε η γενιά των 700 ευρώ» ήταν ένα από τα βασικά συνθήματα του κινήματος, που μίλησε για την εργασιακή προοπτική των αποφοίτων και συνέδεσε την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση με ένα νέο μοντέλο εργαζομένου, κομμένου και ραμμένου στις ανάγκες των επιχειρήσεων, μια κατεύθυνση που σε μεγάλο βαθμό ήταν επίτευγμα της νΚΑ, που επέμενε για ένα φοιτητικό κίνημα εργατικής κατεύθυνσης.

Η ανατρεπτική πολιτική γραμμή, με αντικαπιταλιστικό πλούτο και εργατική κατεύθυνση, σημάδευε και ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

  • Με ποιες δομές του κινήματος; Ένα τέτοιο κίνημα δεν θα μπορούσε να γεννηθεί μέσα από γραφειοκρατικά όργανα, από ΔΣ, κομπρεμί παρατάξεων και πολύ περισσότερο από την ΕΦΕΕ, που η απουσία της μόνο θετική ήταν. Οι ανατρεπτικές διεκδικήσεις μπορούν να αναπνεύσουν μόνο στις γενικές συνελεύσεις, εκεί δηλαδή που οι αγωνιζόμενοι παίρνουν την πολιτική στα χέρια τους. Η τάση ανάθεσης στις πολιτικές πρωτοπορίες μπορεί να σπάει με δομές όπως οι συντονιστικές επιτροπές κατάληψης και το κίνημα μπορεί να κατακτά ένα πιο συνολικό πολιτικό ρόλο ξεπερνώντας την καθήλωση στα επιμέρους και στον συντεχνιασμό μέσα από το συντονιστικό των γενικών συνελεύσεων και καταλήψεων.
  • Με ποια κατεύθυνση; Το φοιτητικό κίνημα δεν έκανε μόνο άνω κάτω κάθε σχολή πανελλαδικά αλλά κατάφερε παράλληλα να κάνει το ζήτημα της εκπαίδευσης υπόθεση όλης της κοινωνίας, καθώς δεν κλείστηκε στους τέσσερις τοίχους του πανεπιστημίου. Καθοριστική ήταν η σημασία της απεργίας των εκπαιδευτικών το φθινόπωρο του 2006, με αποτέλεσμα τον Γενάρη-Μάρτη του 2007 όλα τα σφυριά της εκπαίδευσης να βαράνε μαζί. Πέρα από τους εκπαιδευτικούς, το φοιτητικό κίνημα απεύθυνε κάλεσμα στα εργατικά σωματεία να μπουν στον αγώνα με απεργίες, προκειμένου να διευρυνθεί η αντιπαράθεση, κάτι που η υποταγμένη στάση των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ εμπόδισε.
  • Με ποια τακτική κοινής δράσης; Το φοιτητικό κίνημα κατέληξε να ενώσει στον δρόμο όλες τις αγωνιστικές δυνάμεις, κάτι που του έδωσε μεγάλη μαζικότητα και δυναμική, πολιτικοποίησε την αντιπαράθεση και επέτρεψε την ισότιμη συμμετοχή των ανένταχτων. Η ενότητα αυτή δεν επιτεύχθηκε με μια επί της αρχής συμφωνία πολιτικών γραφείων αλλά επιβλήθηκε μέσα στο κίνημα. Άλλωστε, στην αρχή υπήρχαν αρκετά αποκλίνουσες γραμμές, από την εχθρότητα της ΚΝΕ απέναντι στις καταλήψεις τον Μάιο του 2006 μέχρι τη λογική λελογισμένων κινητοποιήσεων του τότε ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν η πρωτοπόρα δράση της ΕΑΑΚ που με πολυήμερες καταλήψεις άνοιξε τον δρόμο σε ένα πολύμορφο φοιτητικό κύμα, του οποίου η μαζικότητα επέβαλε την αλλαγή της στάσης των ηγεσιών. Στην αρχή με κριτική στήριξη της ΚΝΕ τον Ιούνιο του ’06 και στη συνέχεια με ισότιμη συμμετοχή της στο κίνημα του ’07, κάτι που δεν έμεινε ατιμώρητο από την ηγεσία του ΚΚΕ που μετέπειτα καθαίρεσε όλη την τότε ηγεσία της σπουδάζουσας της ΚΝΕ.
  • Με ποια πολιτική ηγεμονία; Κάθε κίνημα αποτυπώνει τη δυναμική και τις αδυναμίες των πολιτικών δυνάμεων που παίζουν τον πρωτοπόρο ρόλο σε αυτό και αδιαμφισβήτητα ο ρόλος αυτός άνηκε στην ΕΑΑΚ και ιδιαίτερα στη νΚΑ, χωρίς καμία διάθεση υποτίμησης της συνεισφοράς άλλων δυνάμεων. Η ηγεμονία μιας δύναμης που ήθελε να πάει το κίνημα μέχρι τέλους και όχι να το εξαντλήσει στις γνωστές αγωνιστικές παρελάσεις με ορίζοντα τις επόμενες κάλπες, έδωσε τα πολιτικά καύσιμα σε μια αντιπαράθεση που δεν ήταν μια απλή αψιμαχία που κράτησε κάποιες μέρες αλλά μια αναμέτρηση σχεδόν δύο χρόνων, υιοθετώντας προωθημένες μορφές πάλης. Μια ΕΑΑΚ, βέβαια, αρκετά διαφορετική από τη σημερινή. Ούτε τότε συμφωνούσε για το αν το πανεπιστήμιο είναι ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους ή επιχειρηματικό πανεπιστήμιο. Ήταν όμως για δεκαετίες ένα ανεξάρτητο πολιτικό ρεύμα με αναφορά στην επαναστατική Αριστερά (κάθε δύναμη με τον δικό της τρόπο) και με ξεκάθαρες διαχωριστικές γραμμές από την επίσημη Αριστερά της εποχής. Αυτή η ανεξαρτησία τής επέτρεψε να υιοθετήσει μια τακτική ενότητας-ηγεμονίας απέναντι στην ΚΝΕ, να την μετατοπίσει και να της προκαλέσει ρήγματα, κάτι που θα ήταν αδύνατο αν υιοθετούσε μια τακτική ουράς προς το ΚΚΕ ή ακόμα χειρότερα προς τον ΣΥΡΙΖΑ ή το ΜΕΡΑ25 όπως προτείνουν διάφορες δυνάμεις σήμερα. Αντίστοιχα, σε σχέση με τον τότε ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ, η ΕΑΑΚ είχε τους απαραίτητους βαθμούς αυτοτέλειας ώστε και να αντισταθεί στις επιθέσεις φιλίας του Αλαβάνου από τη Βουλή (χωρίς να αρνείται βέβαια την κοινή δράση) και να μην τα μαζέψει όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε αντι-νόμο πλαίσιο.

 

Οι τέσσερις εποχές ενός αγώνα που άλλαξε τα δεδομένα

α) Το ποτάμι του Μαηούνη. Η πρώτη περίοδος του κινήματος, οι καταλήψεις του Μαΐου-Ιουνίου του 2006 ήταν η πιο μαζική, αυθόρμητη και συναρπαστική περίοδος του κινήματος. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι περισσότερο παρέπεμπε σε μια γιορτή του κινήματος. Εκείνη την περίοδο, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολών πανελλαδικά έκαναν τις πιο μαζικές συνελεύσεις στην πρόσφατη ιστορία τους. Το ενδιαφέρον του κόσμου για τις πολιτικές εξελίξεις είχε ανέβει κατακόρυφα, σχολές που ήταν προπύργια της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ για χρόνια έκλειναν η μία μετά την άλλη, οι καταλήψεις ήταν πολύ ζωντανές και δημιουργικές, ένα πραγματικό εργαστήρι ριζοσπαστικοποίησης.

β) Το φθινόπωρο του αγώνα. Μετά τις καταλήψεις του καλοκαιριού, η σκυτάλη πέρασε στους εκπαιδευτικούς. Με έμπνευση τους αγώνες των φοιτητών το καλοκαίρι αλλά και τα δικά τους αυτοτελή αιτήματα, οι εκπαιδευτικοί (κυρίως της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) ξεκίνησαν έναν μεγάλο απεργιακό αγώνα το φθινόπωρο του 2006 που κράτησε έξι ολόκληρες εβδομάδες. Ξεχωρίζει το σύνθημα τους: «1400 ευρώ για όλο τον λαό». Οι φοιτητές συμμετέχουν με συνελεύσεις και πορείες και παράλληλα προετοιμάζονται για τον επόμενο γύρο.

γ) Η κορύφωση. Στις 8 Μάρτη του 2007 πάνω από 50.000 φοιτητές περικύκλωσαν τη Βουλή την ημέρα που ψηφιζόταν ο νόμος πλαίσιο της Γιαννάκου, ίσως στη μεγαλύτερη φοιτητική διαδήλωση των τελευταίων δεκαετιών. Η κυβέρνηση απαντά με ένα πρωτοφανές όργιο καταστολής για την προ-μνημονίου Ελλάδα, με άγριο ξύλο, συλλήψεις και χημικά. Ενδεικτικό της μαχητικότητας των φοιτητών ήταν ότι η πορεία δεν «έσπαγε» από την καταστολή, αλλά διαρκώς αυθόρμητα ο κόσμος ξαναγύρναγε στο Σύνταγμα, σε ένα προοίμιο των μεγαλειωδών συγκεντρώσεων του 2010-12.

Δ) Το τέλος; Το Πάσχα του 2007 το κίνημα βρέθηκε σε ένα δίλημμα: Συνέχιση των καταλήψεων για την ανατροπή και του νόμου-πλαίσιο ή αναδίπλωση για να μην χαθούν οι εξεταστικές; Από τη μια η κόπωση από περίπου δύο χρόνια κινητοποιήσεων, από την άλλη οι εσωτερικές αντιφάσεις της ΕΑΑΚ (διαφωνία των ΑΡΑΝ-ΑΡΑΣ για τη συνέχιση των καταλήψεων) και κυρίως η αδυναμία διαμόρφωσης ενός ευρύτερου μετώπου παιδείας-εργασίας-δημοκρατίας που θα διεύρυνε την αντιπαράθεση, δεν επέτρεψαν στο κίνημα να συνεχίσει. Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια, με το μπλοκάρισμα πλευρών του νόμου που επιχειρούνταν να εφαρμοστούν. Κυρίως, όμως, έδωσε τη σκυτάλη στις μεγάλες καινοτομίες του Δεκέμβρη, ενός κινήματος φυσικά διαφορετικού και με τη δική του αυτοτέλεια, που σίγουρα όμως δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν είχε προηγηθεί ο φοιτητικός ξεσηκωμός τα προηγούμενα χρόνια.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (27.01.24)

Ετικέτες: 2006-2007Η άλλη όψηΚώστας Τριχιάςφοιτητικό κίνημα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Βαφτίζουν τον αγώνα «ανάρμοστη συμπεριφορά»

Επόμενο

Γιώργος Γρόλλιος: Ιδιωτικά ΑΕΙ σημαίνει κατακρεούργηση δικαιωμάτων του λαού

Σχετίζεται με Άρθρα

Θέλουν να αποβάλλουν το φοιτητικό κίνημα

Θέλουν να αποβάλλουν το φοιτητικό κίνημα
από Δημήτρης Τζιαντζής
09/05/2025
0

 Φοίβος Κακαμανούδης Σχολές-στρατώνες της αγοράς και επικοινωνιακή αντεπίθεση Βρήκαμε παπά να θάψουμε πεντέξι… θέματα που πονούν την κυβέρνηση. Ακρίβεια, στεγαστικό, χαμηλοί μισθοί, εργασιακή ανασφάλεια,...

ΣυνεχίστεDetails

Πάτρα: Πρώτη νίκη στις εστίες, παραμένει ο εργαζόμενος φοιτητής

Πάτρα: Πρώτη νίκη στις εστίες, παραμένει ο εργαζόμενος φοιτητής
από Δημήτρης Τζιαντζής
05/05/2025
0

Στις 28 Απριλίου πραγματοποιήθηκε μία ακόμα μαζική κινητοποίηση στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Πατρών, ενάντια στην προσπάθεια έξωσης εργαζόμενου φοιτητή από το δωμάτιό του στην...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Γιώργος Γρόλλιος: Ιδιωτικά ΑΕΙ σημαίνει κατακρεούργηση δικαιωμάτων του λαού

Γιώργος Γρόλλιος: Ιδιωτικά ΑΕΙ σημαίνει κατακρεούργηση δικαιωμάτων του λαού

Ακραία καιρικά φαινόμενα και δημοτική πολιτική πρόνοιας

Ακραία καιρικά φαινόμενα και δημοτική πολιτική πρόνοιας

Συντονισμός Σχημάτων και Αγωνιστ(ρι)ών: H σύγκρουση ξεκίνησε…και θα κρατήσει καιρό!!!

Συντονισμός Σχημάτων και Αγωνιστ(ρι)ών: H σύγκρουση ξεκίνησε…και θα κρατήσει καιρό!!!

Δίκτυο Σπάρτακος: Η κυβέρνηση στρέφεται εναντίον της Παλαιστίνης, βαθαίνει η εμπλοκή σε πολεμικούς σχεδιασμούς

Δίκτυο Σπάρτακος: Η κυβέρνηση στρέφεται εναντίον της Παλαιστίνης, βαθαίνει η εμπλοκή σε πολεμικούς σχεδιασμούς

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών
Κοινωνία

Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών

Μια μεγάλη καμπάνια αποφάσισαν να οργανώσουν μια σειρά από πρωτοβάθμια σωματεία επιδιώκοντας την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων εδώ και τώρα, με ...

14/05/2025
Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους
Νεολαία

Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους

Γιώργος Μουρμούρης ▸Η Εθνική Στρατηγική για την πρόληψη της βίας των ανηλίκων απαντά σε ένα πρόβλημα που πλάθει στα μέτρα ...

14/05/2025
Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο
Εργαζόμενοι

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο

Συνέδριο καταγραφής με άδεια καθίσματα και ανύπαρκτη πολιτική αντιπαράθεση για τα καίρια προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου ήταν το 51ο ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.