Πρόταση αγώνα στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και τις Γ.Σ. των εκπαιδευτικών σωματείων καταθέτουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΔΕ για «να υψώσουμε τείχος ατίθασο στην επιχείρηση της κυβέρνησης για την εμπορευματοποίηση-ιδιωτικοποίηση- επιχειρηματικοποίηση του δημοσίου σχολείου και πανεπιστήμιου».
Η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων
Η κυβέρνηση της ΝΔ μετά και το εκλογικό αποτέλεσμα επιδιώκει με επιμονή και αποφασιστικότητα να περάσει γρήγορα το σύνολο των αντιδραστικών καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που έχει ανάγκη η αστική τάξη στη χώρα μας, φορτώνοντας την κρίση στον λαό και αυξάνοντας την κερδοφορία του κεφαλαίου.
Η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις στα είδη λαϊκής κατανάλωσης και την ενέργεια κάνουν πολύ δύσκολη τη διαβίωση των λαϊκών νοικοκυριών και οδηγούν τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία στη φτωχοποίηση! Η παραπέρα ιδιωτικοποίηση -εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών συνεχίζεται. Το νέο μισθολόγιο των Δ.Υ. που ψηφίστηκε το καλοκαίρι δίνει αυξήσεις-κοροϊδία, από 40-50 ευρώ, δηλ. 1,5 ευρώ τη μέρα κατά μέσο όρο από 1-1-2024, όταν οι απώλειες των μισθών έφτασαν να είναι 40%. Οι 800.000 πλειστηριασμοί και οι υπέρογκες αυξήσεις των ενοικίων απειλούν τη λαϊκή κατοικία. Ετοιμάζουν νέα αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.
ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρώντας να παρακάμψει το Σύνταγμα, καταθέτει νομοσχέδιο -αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο», καταργώντας ουσιαστικά το άρθρο 16. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο:
Τα δημόσια Πανεπιστήμια θα υποχρεωθούν να υιοθετήσουν όλα τα κριτήρια των ιδιωτικών ΑΕΙ για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό με αυτά. Αυξάνονται οι ταξικοί φραγμοί για όσους/-ες που θέλουν να σπουδάσουν. Καταργείται επί της ουσίας η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση μια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα είναι προσβάσιμα για τη συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών τάξεων, αφού δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στα δίδακτρα! Μπαίνει βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, καθώς η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση στην τριτοβάθμιας εκπαίδευση μπαίνει σε αμφισβήτηση λόγω του «αθέμιτου ανταγωνισμού». Η καταστολή, η επιτήρηση, η απαγόρευση θα είναι δομικό στοιχείο ενός πανεπιστημίου που λειτουργεί ως επιχείρηση. Είναι ένα πανεπιστήμιο βαθιά αντιδημοκρατικό.
Μεταβάλλεται εντελώς ο χάρτης των επαγγελματικών δικαιωμάτων και για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπονομεύονται τα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών. Η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει να παρέχεται δημόσια και δωρεάν σε όλες και όλους. Το «ελεύθερο», «μη κρατικό», «μη κερδοσκοπικό» Πανεπιστήμιο είναι στο ίδιο πλαίσιο με το «αυτοαξιολούμενο» σχολείο που λειτουργεί ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα.
Επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση στις δαγκάνες του κεφαλαίου και της αγοράς
Ταυτόχρονα, με την κατάθεση άλλου σχεδίου νόμου λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, η κυβέρνηση επιχειρεί να εισάγει ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λειτουργία της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αναδεικνύεται έτσι, ο ενιαίος τρόπος με τον οποίο επιχειρεί τη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου δίνοντας τα βορρά στο κεφάλαιο και στις «ανάγκες» της αγοράς. Στην ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Δ.Ε. για τη Δημόσια Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αναλύουμε το επίδικο του νομοσχεδίου της κυβέρνησης: τη σύνδεση με τις ανάγκες του κεφαλαίου, μικρού και μεγάλου, και τη δημιουργία πλαισίου εργασίας για φθηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό.
«Ανοιχτό σχολείο» στην ορέξεις των ιδιωτών, «κλειστό σχολείο» στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της κοινωνικής εργαζόμενης πλειοψηφίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, επαγγελματική εκπαίδευση βορά στις δαγκάνες του κεφαλαίου και της αγοράς, εθνικό απολυτήριο συνδεδεμένο με τη σκληρή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ελεύθερη επιλογή σχολείων, διαγωνισμός ΑΣΕΠ- υβριδικό σύστημα διορισμών, ΕΒΕ με 40.000 νέους και νέες εκτός από τα δημόσια ΑΕΙ, αποτελούν ενιαία επιχείρηση αλλαγής του DNA του δημόσιου σχολείου. Βασικό κριτήριο της κυβέρνησης με βάση τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ είναι η εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση λειτουργιών του και η σταδιακή αποσύνδεση της υποχρέωσης του κράτους της χρηματοδότησης των σχολείων ανάλογα με τις ανάγκες τους, αλλά η σύνδεσή της με την ανταπόκριση των σχολείων στα κριτήρια της αξιολόγησης και η κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Τα νομοσχέδια αυτά μας αφορούν και θα μας βρουν απέναντι!
Ο αγώνας μας είναι αγώνας απέναντι στο σύνολο των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων που έχουν συντελεστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια από την πλευρά της διεκδίκησης αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν Πανεπιστημίου και σχολείου που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς, τη χειραφέτηση της εργασίας σε μια απελευθερωμένη κοινωνία έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του.
«Ανοιχτό σχολείο» στην ορέξεις των ιδιωτών, «κλειστό σχολείο» στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της κοινωνικής εργαζόμενης πλειοψηφίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Οργανώνουμε την αντεπίθεσή μας! Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και την προϋπηρεσία χιλιάδων αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών κι απόφοιτων των δημοσίων πανεπιστημίων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι φοιτητικοί σύλλογοι, όλες οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, να οργανώσουμε πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων.
Μέτωπο παιδείας-εργασίας για μια αξιοβίωτη ζωή και δωρεάν δημόσια παιδεία των όλων των ίσων των διαφορετικών
Με βασικές διεκδικήσεις:
• την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, να μην κατατεθούν τα νομοσχέδια ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων και της επαγγελματικής εκπαίδευσης
• τις αυξήσεις στους μισθούς (κανένας πρώτος καθαρός μισθός στο δημόσιο κάτω από 1.200 ευρώ -για την εκπαίδευση με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες- και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό)/ κάλυψη όλων των απωλειών των μνημονίων /επαναφορά 13ου-14ου μισθού /επιστροφή ΜΚ /αφορολόγητο 12.000 ευρώ και 4.000 για κάθε παιδί) /συνεχή αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών με βάση τον τιμάριθμο, /καταπολέμηση της ακρίβειας (κατάργηση ΦΠΑ στα βασικά είδη/χρηματιστήριο ενέργειας/πλαφόν στις τιμές της ενέργειας).
• την επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2012.
• τη σύνταξη (με 30 χρόνια στα 55 και 58).
• ενάντια στην αξιολόγηση κατάργηση όλου του σχετικού νομοθετικού πλαισίου.
• την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ/όχι στην «ελεύθερη επιλογή σχολείων» και το «εθνικό απολυτήριο
• την άμεση και ακώλυτη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, τη μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς διορισμούς με πτυχίο –προϋπηρεσία/ κατάργηση προσοντολογίου/ καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ,
• την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και τη διεκδίκηση της δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας του κόντρα στον αυταρχισμό και την πειθάρχηση!
• Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων» και της ταξικής διαλογής. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων! Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης.
Η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος πρέπει να είναι ενιαία και άμεση:
Γι’ αυτά αξίζει να αγωνιστούμε με πραγματικούς αγώνες και όχι συμβολικές διαμαρτυρίες. Για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής χρειάζεται σχέδιο για σύγκρουση, συντονισμός, συγκεκριμένα βήματα για κλιμάκωση των αντιστάσεων, αγώνα διαρκείας και απεργίες, το όπλο των εργαζομένων που πονάει πιο πολύ την εργοδοσία. Βάζοντας μπροστά τις ανάγκες μας, με τα σωματεία, τις ΓΣ, τις επιτροπές αγώνα και τον συντονισμό τους, να ανοίξουμε δρόμο αντεπίθεσης, κόντρα στην υποταγή και την ήττα.
Η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος πρέπει να είναι ενιαία και άμεση:
11 Γενάρη πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα ενάντια στον νέο νόμο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια με τρίωρη στάση εργασίας.
24ωρη απεργία στις 18/01/2024 (ενδεικτική ημερομηνία) μετά από κύκλο ΓΣ την εβδομάδα 9 -12/01 και Γ.Σ. προέδρων στις 13/01. Νέος γύρος ΓΣ μετά για νέα αποφασιστική απεργιακή κλιμάκωση στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Πανεκπαιδευτικά- παλλαϊκά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα με κεντρικό σύνθημα «Η εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα».
Κοινή συνέντευξη τύπου ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για προβολή της πραγματικής εικόνας των εξαιρετικά χαμηλών μισθών των εκπαιδευτικών και των δυσμενών συνθηκών εργασίας.
Μεγάλη συγκέντρωση σε γήπεδο-θέατρο των νεοδιόριστων της Αττικής που υπογράφουν Α/Α, ώστε να δοθεί πανελλαδικό μήνυμα ότι υπάρχουν χιλιάδες σε αυτή τη μάχη
Στα πλαίσια της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση καλούμε τις. εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ καθώς και ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να καλέσουν τις/τους διευθυντ(ρι)ες να δηλώσουν Α/Α από την ατομική αξιολόγηση και να μην αξιολογήσουν όταν τους καλέσει το υπουργείο
Επαναπροκήρυξη Α-Α για αυτοαξιολόγηση, ενδοσχολικούς συντονιστές από ΟΛΜΕ-ΔΟΕ,
Ακύρωση εξετάσεων PISA.
Συμμετοχή στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12/01/204 στις 2 μ.μ. στον Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο για τις Διώξεις εκπαιδευτικών. Συμμετοχή στη σύσκεψη των πρωτοβάθμιων σωματείων για τις διώξεις στις 19/01/2024.
Αυτά τα νομοσχέδια δε θα ψηφιστούν!
Καμία σκέψη για παράκαμψη του άρθρου 16 και ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων
Πανεκπαιδευτικός πολύμορφος Αγώνας Διαρκείας για τα δικαιώματά μας στο μισθό, στην εργασία, σε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση!