Ιωάννα Καρδάρα
▸Απλησίαστες και απαγορευτικές είναι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για όσους πολίτες επιθυμούν να ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Ενδεικτικά εάν δύο ενήλικα άτομα έχουν ως προορισμό τη Νάξο θα κληθούν να δώσουν από 103 ευρώ έως 114.60 το άτομο (με επιστροφή) ενώ αν προσθέσουν κι ένα όχημα μαζί τους (μεσαίου τύπου) θα κληθούν να δώσουν άλλα 116 ευρώ. Συνολικά δηλαδή το κόστος για δύο άτομα μαζί με αυτοκίνητο ανέρχεται σε 438 ευρώ. Ακόμη μία οικογένεια με ΙΧ για τα ακτοπλοϊκά με επιστροφή θα κληθεί να πληρώσει για τους παρακάτω προορισμούς τα εξής ποσά: Χανιά 499 ευρώ, Χίος 596 ευρώ, Σάμος 837 ευρώ.
«Με πρόσχημα την αύξηση των ναυτιλιακών καυσίμων οι τιμές στα ακτοπλοϊκά μέσα στο 2022 σε τρεις διαδοχικές περιόδους. Την ίδια περίοδο μειώθηκε η ταχύτητα των πλοίων (συμβατικών και ταχύπλοων), ενώ αυξήθηκαν τα λιμάνια προσέγγισης πολλών πλοίων ώστε με αυτόν τον τρόπο να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα των ναυτιλιακών εταιρειών. Παράλληλα τόσο πέρυσι όσο και φέτος διαπιστώνεται ένας ανησυχητικός ρυθμός ναυτικών ατυχημάτων (κυρίως μηχανικών βλαβών) που επιβεβαιώνουν το γήρας του ακτοπλοϊκού στόλου, την ελλιπή συντήρηση πολλών πλοίων και την υπερβολική χρήση τους (24 ώρες το 24ωρο) ιδιαίτερα την θερινή σεζόν», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος. «Φέτος ενώ οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35%, οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα», προσθέτει.
Μπροστά στις αντιδράσεις για τα παράλογα ακριβά εισιτήρια, κι ενώ διανύουμε ήδη πάνω από τη μισή σεζόν του καλοκαιριού, η κυβέρνηση διέρρευσε τις προηγούμενες μέρες στα συστημικά ΜΜΕ ότι θα παρέμβει ώστε να μειωθούν οι τιμές. Παρόλα αυτά, οι χειρισμοί του Μεγάρου Μαξίμου και ο «διάλογος» με τους ακτοπλόους αποδείχθηκαν ένα ακόμη επικοινωνιακό τρικ
Την Πέμπτη 13/7, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοίνωσαν προσφορές και εκπτώσεις που αφορούν μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες και δρομολόγια, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και συγκεκριμένες μέρες. Μάλιστα, όπως σημειώνουν, πολλές από τις προσφορές τις οποίες παρουσιάζουν, δεν είναι νέες αλλά προϋπήρχαν. Σε κάθε περίπτωση, οι μειώσεις στα εισιτήρια δεν είναι οριζόντιες, με την κάθε μία εταιρεία να διαφοροποιείται, ακολουθώντας τη δική της πολιτική. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη μεγάλο μέρος των πολιτών έχει κλείσει τα ακτοπλοϊκά του εισιτήρια.
«Αυτό που προκύπτει από την κυβερνητική παρέμβαση είναι ημίμετρα, μπαλώματα του χειρίστου είδους και επικοινωνιακές τρακατρούκες», επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλοντας παράλληλα ότι οι εταιρείες, εκτός του ότι υποχρεώνουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν κάτω από εξοντωτικές συνθήκες, «κλέβουν συστηματικά και κατ’ εξακολούθηση χιλιάδες δεδουλευμένες υπερωρίες από τον μόχθο των πληρωμάτων για να γεμίζουν τα ταμεία τους με υπερκέρδη από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών».