Ξεκουρδίστηκε το «επιτελικό θαύμα» και η ηλεκτρονική πλατφόρμα της «Τράπεζας Θεμάτων» της κυβέρνησης κρέμασε! Σε πολλές περιπτώσεις τα θέματα που έβγαιναν μέσω της κλήρωσης από την Τράπεζα ήταν ατελή και όταν οι εκπαιδευτικοί επιχειρούσαν να λάβουν άλλα, η Τράπεζα Θεμάτων δεν τους το επέτρεπε, απαντώντας ότι «η κλήρωση έγινε»!
Το σύστημα του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας) κατέρρευσε πανελλαδικά και οι μαθητές περίμεναν ώρες για να γράψουν, χωρίς κανείς να αναλάβει την ευθύνη να εκδώσει μια οδηγία για το τι πρέπει να γίνει! Αντίθετα οι υπεύθυνοι του υπουργείου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έδωσαν προτεραιότητα στην επικοινωνιακή διαχείριση του φιάσκου βγαίνοντας στα κανάλια για να διαβεβαιώσουν ψευδώς ότι.. το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε την ώρα που μαθητές και καθηγητές ακόμα περίμεναν. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι τα τεχνικά προβλήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων αποκαταστάθηκαν, οι ενδοσχολικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Τάξη δεν πραγματοποιήθηκαν σε πολλά λύκεια της χώρας.
Σε κοινή ανακοίνωση τα υπηρεσιακά υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ρίχνουν το φταίξιμο σε…χάκερς και κάνουν λόγο για κυβερνοεπίθεση. Ευκαιρία να ξοδέψουν μερικά εκατομμύρια ευρώ ακόμα για την αγορά νέων υπηρεσιών ψηφιακού σεκιούριτι!
Η επιμονή της κυβέρνησης της ΝΔ στην εφαρμογή της τυποποιημένης αξιολόγησης των μαθητών-τριών στα Λύκεια αποτελεί ένα εργαλείο για την προώθηση της, στρατηγικής σημασίας για το κεφάλαιο, αντιδραστικής αναδιάρθρωσης στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα επιχειρήματα έχουν ακουστεί πολλές φορές και όχι μόνο από αυτή την κυβέρνηση: ισχυρό Λύκειο και Εθνικό Απολυτήριο, προώθηση της «αριστείας» κ.λπ.
Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ζητούν εκπαιδευτικοί σύλλογοι και η ΟΛΜΕ. Ο ΣΥΡΙΖΑ περιορίστηκε να μιλήσει για «ψηφιακούς ερασιτεχνισμούς»