Ντίνα Ρέππα*
▸Μεσούσης της προεκλογικής περιόδου και το εκπαιδευτικό κίνημα συνεχίζει τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
Μέσα στο Πάσχα ολοκληρώθηκαν οι τοποθετήσεις των αξιολογητών των περιοχών που είχαν απομείνει, της Αττικής, της Θεσσαλίας και της Δυτικής Πελοποννήσου. Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπογράφουν απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και μπλοκάρουν με στάσεις εργασίας την παρουσία των αξιολογητών στις σχολικές μονάδες.
Σε πείσμα της συνήθους τακτικής που θέλει την προεκλογική περίοδο να υποστέλλονται οι σημαίες των κινητοποιήσεων και οι εργαζόμενοι να προετοιμάζονται σε συνθήκες ομαλότητας να βγάλουν συμπεράσματα και να εναποθέσουν τις ελπίδες τους στην κυβερνητική εναλλαγή και στις κάλπες, στην εκπαίδευση η μάχη μαίνεται. Με το άνοιγμα των σχολείων εξελίσσονται μαζικές συσκέψεις νεοδιόριστων, στα εκπαιδευτικά σωματεία δημιουργούνται επιτροπές αγώνα και ήδη πραγματοποιούνται οι πρώτες μετά το Πάσχα, κινητοποιήσεις στα γραφεία των αξιολογητών και των διευθύνσεων εκπαίδευσης.
Ταυτόχρονα, το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση της ΝΔ και η Νίκη Κεραμέως ξεδιπλώνουν την επίθεσή τους στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, επιδιώκοντας μετά τα Τέμπη να βγουν στην αντεπίθεση. Για την κυβερνητική προπαγάνδα, υπεύθυνοι για κάθε έγκλημα αντίστοιχο με των Τεμπών, ο ένοχος δεν είναι οι ιδιωτικοποιήσεις και η πολιτική των κερδών αλλά το κακό δημόσιο και η έλλειψη αξιολόγησης των εργαζόμενων σε αυτό. Το ίδιο και στην εκπαίδευση. Το υπουργείο της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), των χιλιάδων ελαστικά εργαζόμενων αναπληρωτών και της τηλεκπαίδευσης, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς και προχωρά με μένος την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών εντείνοντας τον αυταρχισμό και τις απειλές.
Χείρα βοηθείας στην κυβερνητική γραμμή αποτέλεσε κι αποτελεί η ισχνή αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ που επιλέγει να κάνει κριτική σε επιμέρους σημεία της κυβερνητικής πολιτικής αφήνοντας ανέγγιχτη την καρδιά των αναδιαρθρώσεων. Η πολιτική ενίσχυσης των ιδιωτικοποιήσεων αλλά με μέτρο και ισορροπία με την ύπαρξη του Δημοσίου, η λειτουργία του Δημοσίου με κέντρο την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία αποτελούν το αντιπολιτευτικό αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ που επιτρέπει στην κυβέρνηση να συνεχίζει επιθετικά την πολιτική της.
Την ίδια στιγμή η επιλογή των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού σε ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ και των ρεφορμιστικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις που αναπτύχθηκαν μετά το έγκλημα των Τεμπών για να οδηγήσουν τη λαϊκή οργή στο ασφαλές πεδίο της κάλπης πρόσφερε πολύτιμο χρόνο στην κυβέρνηση και ευνόησε τη συνέχιση της επιθετικής γραμμής της.
Σε αυτές τις συνθήκες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη διεξαγωγή των εξετάσεων PISA για την Τετάρτη 30 Μαΐου σε 300 δημοτικά και 300 γυμνάσια, για 12.000 μαθητ(ρι)ες, εξετάσεις που εντάσσονται στην αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Οι Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ΕΛΜΕ, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αποφάσισαν ακύρωση των συγκεκριμένων εξετάσεων, προκήρυξαν στάσεις εργασίας για τη μέρα εκείνη, τα εκπαιδευτικά σωματεία σχεδιάζουν ενημερωτικές εκδηλώσεις, εξέδωσαν γράμματα και καλούν τους εκπαιδευτικούς να απεργήσουν και τους γονείς και μαθητές να απέχουν ώστε συντονισμένα να ακυρωθούν οι επιδιώξεις του υπουργείου.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, παρ’ όλο που δείχνουν ανυποχώρητοι, είναι εξαιρετικά «στριμωγμένοι». Το συνήθως λαλίστατο υπουργείο, δεν τολμά να ανακοινώσει επίσημα ούτε έναν αριθμό αξιολογημένων νεοδιόριστων, δεν ενημερώνει ούτε καν τους πραιτωριανούς αξιολογητές που έχει επιλέξει, όλες οι απειλές του για ποινές και διώξεις μένουν στα χαρτιά, και όλες οι προθεσμίες που έχει ανακοινώσει από τον Φλεβάρη παίρνουν συνεχώς παρατάσεις. Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται το σχολικό έτος στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είναι απολύτως βέβαιο ότι η αξιολόγηση των νεοδιόριστων σε αυτή δε θα ολοκληρωθεί.
*μέλος ΔΣ ΔΟΕ