Συνεχίζεται ακόμα και με υπηρεσιακή κυβέρνηση, το “πάρτι” ιδιωτικών εταιρειών στη δημόσια εκπαίδευση.
Πριν λίγες ημέρες το ΥΠΑΙΘ έστειλε έγγραφο στις σχολικές μονάδες με θέμα: «Γνωστοποίηση Διαδικασιών Έρευνας των Δράσεων Ειδικής Αγωγής», το οποίο απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της χώρας από το σχ. έτος 2014-15, με ορίζοντα συμπλήρωσής του, τις 31/5/2023. Η έρευνα αυτή, όπως καταγγέλλει ο Α΄Σύλλογος Αθηνών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανατέθηκε όχι σε κάποιο δημόσιο φορέα, όχι σε κάποιο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα αλλά στην ιδιωτική εταιρία «ICAP ADVISORY»!
Για μια ακόμη φορά, να ανοίγεται διάπλατα η πόρτα στους ιδιώτες και τους επιχειρηματίες στο χώρο της εκπαίδευσης και δη στον πολύπαθο αλλά και ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και από την άλλη μένουν στο περιθώριο, η Πανεπιστημιακή κοινότητα και δημόσιες δομές για τη διεξαγωγή τέτοιων ερευνών.
Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, «την ίδια στιγμή όχι μόνο δίνουν ζεστό χρήμα στην εν λόγω εταιρία την ώρα που ο χώρος της Ειδική Αγωγής στενάζει, αλλά ταυτόχρονα μια σειρά από ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα θα εισρεύσουν στις βάσεις δεδομένων τους! Για όλον αυτό τον όγκο πληροφοριών και δεδομένων κανείς δε μπορεί να εγγυηθεί, ούτε για την ασφάλειά τους, ούτε για τους σκοπούς που η εταιρία θα τα χρησιμοποιήσει».
Τονίζουν δε πως «αντί να δοθεί γενναίο κονδύλι ώστε στο 2023 η Ειδική Αγωγή να μη στεγάζεται σε κοντέινερ, να καλυφθούν τα δεκάδες χιλιάδες κενά, να υπάρξει ουσιαστική αναβάθμιση στο περιεχόμενό της και φυσικά ΚΑΘΕ παιδί να τυγχάνει της φροντίδας που έχει ανάγκη, το ΥΠΑΙΘ προτιμά να βρίσκεται στην αντίπερα όχθη, να μοιράζει πιθανά χρήματα του ΕΣΠΑ στους ιδιώτες»!
Ο Α΄Σύλλογος Αθήνας τονίζει προς εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς και οποιονδήποτε αφορά η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, πως «αυτή δεν προκύπτει από κάπου ότι είναι υποχρεωτική». Καλεί σε μη συμπλήρωση του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου και απαιτεί το ΥΠΑΙΘ άμεσα, να σταματήσει την έρευνα μέσω της ιδιωτικής εταιρίας και να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες Πανεπιστημιακές και δημόσιες δομές.