Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Στήλες - Άρθρα Η Άλλη Όψη

Η αντίστροφη μέτρηση προς ένα δυστύχημα που όλοι περίμεναν να συμβεί

05/03/2023
σε Η Άλλη Όψη
Η κατεστραμένη και κομένη στη μέση μηχανή Hellas Sprinter 120-022 που οδηγούσε τη μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη

Η κατεστραμένη και κομένη στη μέση ηλεκτράμαξα Hellas Sprinter 120-022 που οδηγούσε τη μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη. Από τις 36 Hellas Sprinter που έχουν κατασκευαστεί από το ελληνικό δημόσιο το 1998-2005 οι δύο καταστράφηκαν ολοσχερώς στα Τέμπη, καθώς οδηγούσαν τα δύο τρένα.

Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Γιώργος Μουρμούρης & Captainlinux

Έγκλημα

Στις 12 το μεσημέρι της Τετάρτης 1 Μαρτίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επρόκειτο να επισκεφθεί το κέντρο τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος του ΟΣΕ, στη Θεσσαλονίκη. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι η επίσκεψη του πρωθυπουργού θα συνοδευόταν από τα συνήθη δελτία Τύπου, τα οποία μετατρέπονται σε «ρεπορτάζ» έντυπων και διαδικτυακών ΜΜΕ, που θα έκαναν λόγο για τη νέα εποχή στην οποία έχει εισέλθει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, για τη μείωση του χρόνου στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, πιθανότατα και για την αναβάθμιση της ασφάλειας στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής

Απεργία 9 Απρίλη: Χιλιάδες στον δρόμο για δικαιοσύνη και αξιοπρεπή ζωή

Η επίσκεψη αυτή δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με εμπορικό τρένο που κατερχόταν από Μακεδονία, λίγο πριν τη σήραγγα των Τεμπών αργά το βράδυ της Τρίτης 28 Φλεβάρη, διέλυσε μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου τα μεγάλα λόγια για τα έργα αναβάθμισης και τις διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, αφαιρώντας τη ζωή πάνω από 57 ανθρώπων, κυρίως νέων φοιτητών και φοιτητριών που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά το τριήμερο, και προκαλώντας τον σοβαρό τραυματισμό πολύ περισσότερων.

Ξαφνικά το προκάλυμμα με το οποίο τα τελευταία χρόνια ντυνόταν ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όπου τρένα-σαπάκια βαφτίζονταν «ασημένια βέλη», πανάκριβα τεχνικά έργα με κακοτεχνίες και ελλείψεις εγκαινιάζονταν ξανά και ξανά και η απαξίωση και κατακερματισμός του ΟΣΕ παρουσιαζόταν ως «απελευθέρωση» και «εκσυγχρονισμός», στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης, εξαφανίστηκε, αποκαλύπτοντας τη φρικτή αλήθεια: Ένα δίκτυο σε πλήρη εγκατάλειψη, ένας oργανισμός τραγικά υποστελεχωμένος, ένα σύστημα που λειτουργούσε μόνο για τα κέρδη των ιδιωτών. Το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο προειδοποιούσαν, προσπαθούσαν να ευαισθητοποιήσουν, απεργούσαν. Μάταια. Τώρα, οι πόλεις της χώρας κοχλάζουν από οδύνη και οργή για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Διασώστες μπροστά απόεπιβατικό βαγόνι στο δυστύχημα στα Τέμπη

Όλοι γνώριζαν και καμιά κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα

Ο χρόνος προς τη στιγμή που ένα σοβαρό δυστύχημα θα συνέβαινε στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μετρούσε αντίστροφα εδώ και καιρό. Σχεδόν 15 χρόνια εγκατάλειψης και σταθερής υποβάθμισης υποδομών και υπηρεσιών, τα χρονίζοντα έργα στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, οι εργολαβίες που στόχο είχαν κάθε φορά να μπαλώσουν τις ατέλειες και τις κακοτεχνίες των προηγούμενων, οι δραματικές ελλείψεις προσωπικού, απόρροια των μνημονίων που «πετσόκοψαν» τον σιδηρόδρομο, έστρωναν τον δρόμο για μια μεγάλη καταστροφή. Παράλληλα, η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, που περιλάμβανε τη διάσπαση του άλλοτε ενιαίου ΟΣΕ σε μια σειρά μικρότερων Ανώνυμων Εταιρειών, με συγκεχυμένους ρόλους και ευθύνες και συχνά ανταγωνιστικά συμφέροντα, δημιουργούσε ένα διαρκές χάος, που αποτυπωνόταν σε αλλεπάλληλα ατυχήματα, διαρκείς καθυστερήσεις, υποβαθμισμένες υπηρεσίες και συχνά τριτοκοσμικές συνθήκες.

Τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990, με τη σταδιακή μετατροπή της γραμμής από μονή σε διπλή, την κατασκευή γεφυρών, σηράγγων και άλλων τεχνικών έργων, τη νέα χάραξη στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός και την ηλεκτροκίνηση στο σύνολο της γραμμής. Μετά από τεράστιες καθυστερήσεις και πακτωλούς χρημάτων, ολοκληρώθηκαν το 2019, με τον τότε υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να διασχίζει θριαμβευτικά τμήματα της νέας γραμμής λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές. Αυτό που πέρασε «στα ψιλά» όμως, ήταν ότι στο δίκτυο δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, απαραίτητα για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων. Αλλεπάλληλες τμηματικές ή ημιτελείς εργολαβίες είχαν αφήσει το δίκτυο σε μια πρωτόγονη κατάσταση, όπου «όλα γίνονταν χειροκίνητα, από τον ανθρώπινο παράγοντα», όπως δήλωσε την επομένη του δυστυχήματος ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας. O ίδιος ξεκαθάρισε ότι σε ολόκληρο τον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης ούτε τα φωτοσήματα ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ είχαν προειδοποιήσει πολλές φορές για τα τεράστια προβλήματα στον τομέα της ασφαλείας — μόλις στις 7 Φεβρουαρίου μιλούσαν για το «δυστύχημα που έρχεται»

Τα προβλήματα, βεβαίως, δεν περιορίζονταν μόνο στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Στη βόρεια Ελλάδα, η κυκλοφορία στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης έχει διακοπεί εδώ και χρόνια στο τμήμα Δράμα-Ξάνθη, λόγω ελλιπούς συντήρησης, και η συγκοινωνία διεξάγεται με λεωφορεία. Στον νότο, το μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου παραμένει εκτός λειτουργίας (πλην του προαστιακού Πάτρας, της γραμμής Κατακόλου-Πύργου-Ολυμπίας και του Οδοντωτού) από το 2011, δύο χρόνια μετά την πλήρη αναβάθμισή του. Και ενώ από τον ΟΣΕ υπολογίζεται ότι λείπουν 1.350 εργαζόμενοι, ενώ ο οργανισμός «εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει προμηθευτεί ούτε ένα μηχάνημα συντήρησης», σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, στις αρχές Φεβρουαρίου η κυβέρνηση ενέκρινε κονδύλι ύψους 220 εκατ. ευρώ για συντήρηση του σιδηροδρομικού
δικτύου μέσω ΣΔΙΤ.

Τα ατελείωτα έργα αναβάθμισης και οι κακοτεχνίες συντέλεσαν στην απαξίωση του σιδηροδρόμου και οδήγησαν στην πορεία ιδιωτικοποίησής του, που αποτελούσε ντιρεκτίβα της ΕΕ, πριν μετατραπεί σε μνημονιακή δέσμευση. Η διάσπαση του άλλοτε κραταιού και ενιαίου ΟΣΕ ξεκίνησε το 2006, με το δεύτερο σιδηροδρομικό πακέτο της Ένωσης, και παγιώθηκε με τον νόμο 3891/2010, οπότε και δημιουργήθηκαν οι ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, καθώς και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Έτσι, ένας οργανισμός που για λόγους όχι μόνο αποτελεσματικότητας αλλά και ασφάλειας πρέπει να λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, μετατράπηκε σε ένα συνονθύλευμα Ανώνυμων Εταιρειών με αλληλεπικαλυπτόμενους ή ακόμα και ανοιχτά ανταγωνιστικούς ρόλους, αρμοδιότητες και συμφέροντα. Είναι ενδεικτική η δημόσια αντιπαράθεση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ το 2014 για το ζήτημα της επέκτασης του Προαστιακού προς Λαύριο (που παραμένει στα χαρτιά), καθώς και η σφοδρή και πολυετής αντιπαράθεση του ΟΣΕ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ/Hellenic Train για το ζήτημα των τελών χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο κατακερματισμός ενός οργανισμού που από τη φύση του απαιτεί ενιαιότητα και καλό συντονισμό, στον δρόμο προς την ιδιωτικοποίηση, ολοκληρώθηκε με την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) το 2017, έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ. Για την εκποίηση της άλλοτε δημόσιας εταιρείας παροχής συγκοινωνιακού έργου πίεζε ήδη από το 2012 η διαβόητη «τρόικα» (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ), με την ΕΕ μάλιστα να απειλεί ότι, αν η εταιρεία δεν πωληθεί, θα αξιώσει την επιστροφή ποσού ύψους 714 εκατ. ευρώ για «παράνομες» κρατικές ενισχύσεις της περιόδου 2007-2009. Τελικά, την υπογραφή στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον Αλέξη Τσίπρα μάλιστα να δηλώνει τον Σεπτέμβριο του 2017 ότι με την ιδιωτικοποίηση «η χώρα γλίτωσε ένα μεγάλο οικονομικό βάρος» και να κομπάζει για τις επενδύσεις «ύψους 500 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο» στις οποίες υποτίθεται ότι θα προχωρούσε η ιταλική εταιρεία.

Η ιδιωτικοποίηση μαζί με τον τεμαχισμό του ΟΣΕ οδήγησε σε πλήρη απαξίωση των υποδομών

Η ιδιωτικοποίηση γρήγορα έφερε αύξηση κομίστρων, κατάργηση εκπτώσεων, περικοπές δρομολογίων, αντικατάσταση συρμών από λεωφορεία (!) για μείωση κόστους και ευρύτερα μια γενικευμένη υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η οποία αποτυπώθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο στην ασύλληπτη ταλαιπωρία που υπέστησαν περίπου 500 επιβάτες δύο τρένων που τον Ιανουάριο του 2022 έμειναν ακινητοποιημένα για 18 ώρες στην Οινόη, κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίς». Οι εγκλωβισμένοι επιβάτες είχαν μείνει τότε για ώρες χωρίς νερό, φαγητό και θέρμανση, χωρίς ενημέρωση και υποστήριξη, ενώ για να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς τη Θεσσαλονίκη, όταν οι συνθήκες βελτιώθηκαν, αναγκάστηκαν να ναυλώσουν οι ίδιοι λεωφορείο! Όσο για τις περίφημες «επενδύσεις», το παλαιό ETR 470, ένα τρένο της δεκαετίας του 1990, βαφτίστηκε «ασημένιο βέλος» και παρουσιάστηκε στο επιβατικό κοινό από τη νυν Hellenic Train ως η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που θα έφερνε θεαματική αναβάθμιση στη γραμμή
Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Υπό αυτό το πρίσμα, είναι σαφές ότι το τελευταίο διάστημα ο ελληνικός σιδηρόδρομος νοσούσε βαριά. Οι μεγάλες καθυστερήσεις αποτελούσαν παγιωμένο φαινόμενο ενώ, με σοβαρότερο συμβάν το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, τα ατυχήματα αυξάνονταν δραματικά: Εκτροχιασμοί, συγκρούσεις με διερχόμενα ζώα, προσκρούσεις σε κλαδιά ή άλλα αντικείμενα, πυρκαγιές και βλάβες σημειώνονταν σχεδόν από μέρα σε μέρα. Στις 7 Φεβρουαρίου, η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων προειδοποιούσε: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Το δυστύχημα ήρθε τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.

Η εκτροχιασμένη αμαξοστοιχία στο Άδενδρο 2017

Από τον Δοξαρά στο Άδενδρο: «Ανθρώπινο λάθος» και κενά ασφαλείας

Την Κυριακή 18 Ιανουαρίου 1972, εν μέσω Χούντας, η αμαξοστοιχία «Ακρόπολις Εξπρές», που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μόναχο-Αθήνα, συγκρούστηκε μετωπικά με τρένο που ανερχόταν από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, γνωστό ως «πόστα», επειδή μετέφερε την αλληλογραφία. Το δυστύχημα έλαβε χώρα μεταξύ των σταθμών Δοξαρά Λάρισας και Ορφανών Καρδίτσας, που τότε αποτελούνταν από μονή γραμμή. Ο τραγικός απολογισμός ήταν 19 νεκροί και 44 τραυματίες.

Το μακρινό 1972, όπως και στο δυστύχημα στα Τέμπη, οι δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται με μεγάλη ταχύτητα η μία προς την άλλη πάνω στην ίδια γραμμή, χωρίς οποιοδήποτε σύστημα ασφαλείας ή προειδοποίησης. Τότε δεν υπήρχαν καν ασύρματοι, ενώ οι επικοινωνίες γίνονταν μέσω σταθερού τηλεφώνου. 51 χρόνια μετά, παρά τα άλματα που έχει πραγματοποιήσει η τεχνολογία και η επιστήμη, σε επίπεδο μηχανισμών ασφαλείας λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Δισεκατομμύρια έχουν δαπανηθεί για την αναβάθμιση της γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που πλέον, μετά από δεκαετίες έργων, είναι στο σύνολό της διπλή και ηλεκτροκινούμενη. Αυτό όμως που δεν έχει ολοκληρωθεί είναι το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης ευρωπαϊκών προδιαγραφών ETCS-ERTMS, παρά το γεγονός ότι ο εξοπλισμός έχει εγκατασταθεί. Ένα σύστημα που θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τη σύγκρουση, αφού –51 χρόνια μετά τον Δοξαρά– στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου η κίνηση ρυθμίζεται ακόμα «με το χέρι».

Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Προειδοποιήσεις για τα δραματικά κενά ασφαλείας και την επερχόμενη τραγωδία στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν είχαν υπάρξει μόνο από τις καταγγελίες σωματείων εργαζομένων αλλά και από το πιο πρόσφατο δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους. Το βράδυ της 13ης Μαΐου 2017, μια ντιζελοκίνητη αμαξοστοιχία AEG που εκτελούσε το δρομολόγιο Intercity 58 από Αθήνα για Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε στον σιδηροδρομικό σταθμό του Άδενδρου και προσέκρουσε σε παρακείμενο οίκημα. Από τη σφοδρή πρόσκρουση σκοτώθηκαν ένας εκ των μηχανοδηγών, ο προϊστάμενος κίνησης της αμαξοστοιχίας και ένας επιβάτης.

Το δυστύχημα αποδόθηκε σε ανθρώπινο λάθος, καθώς η αμαξοστοιχία εισήλθε στον σταθμό με ταχύτητα 144 χιλιόμετρα/ώρα έναντι του ορίου των 60 χιλιομέτρων/ώρα. Όπως και στα Τέμπη, όμως, στο Άδενδρο δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα, ενώ τα Intercity τρένα, παρότι δεν πραγματοποιούσαν στάση στο Άδενδρο, έπρεπε να διέρχονται από παρακαμπτήριο μειώνοντας υποχρεωτικά ταχύτητα, αφού οι τραγικές ελλείψεις προσωπικού στον ΟΣΕ είχαν ως αποτέλεσμα τις βραδινές ώρες να μην υπάρχουν κλειδούχοι που να αλλάζουν την κατεύθυνση των αμαξοστοιχιών.

Δημοσιεύθηκε στο ΠΡΙΝ στις 04-03-2023

 

Συνέχεια ανάγνωσης
Ετικέτες: Captainlinuxhellenic trainΓιώργος ΜουρμούρηςέγκλημαΟΣΕΤο ΘέμαΤΡΑΙΝΟΣΕτρένα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Άνθρωποι και ρομπότ

Επόμενο

ΕΛΔΥΚ: «Φρένο» στα καψόνια σε βάρος νέων φαντάρων

Σχετίζεται με Άρθρα

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025
0

Γιώργος Παυλόπουλος Με μια φυγή προς τα μπρος επιχείρησε να ξεπεράσει ο Φρίντριχ Μερτς το σοκ από το ταπεινωτικό πολιτικό στραπάτσο που υπέστη στη...

ΣυνεχίστεDetails

Attack στα ΑΕΙ: Το πανεπιστήμιο του νόμου, της τάξης και των κερδών δεν θα περάσει!

Attack στα ΑΕΙ: Το πανεπιστήμιο του νόμου, της τάξης και των κερδών δεν θα περάσει!
από Δημήτρης Σταμούλης
11/05/2025
0

«Τα 10 σημεία που πρότεινε η Υπουργός Παιδείας στη χθεσινή Σύνοδο των Πρυτάνεων στη Χαλκιδική, αποτελούν ευθεία όξυνση της επίθεσης κυβέρνησης και κεφαλαίου στο...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
ΕΛΔΥΚ: «Φρένο» στα καψόνια σε βάρος νέων φαντάρων

ΕΛΔΥΚ: «Φρένο» στα καψόνια σε βάρος νέων φαντάρων

Καλλιθέα: Διώξεις δημοτικών συμβούλων από την Ελληνική Αυγή

Καλλιθέα: Διώξεις δημοτικών συμβούλων από την Ελληνική Αυγή

Συγκλονιστικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα για το έγκλημα στα Τέμπη (φωτό+βίντεο)-Η αστυνομία χτύπησε πάλι με δακρυγόνα

Συγκλονιστικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα για το έγκλημα στα Τέμπη (φωτό+βίντεο)-Η αστυνομία χτύπησε πάλι με δακρυγόνα

Στον δρόμο της δικαίωσης οι Τούρκοι αγωνιστές

Στον δρόμο της δικαίωσης οι Τούρκοι αγωνιστές

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!
Ανάλυση

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!

από Γιάννης Ελαφρός
09/05/2025

Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
Εκδήλωση για Παλαιστίνη στις 12/5, με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση για Παλαιστίνη στις 12/5, με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Γιατί είμαι υποψήφιος με την Παντειέρα-ATTACK στις φοιτητικές εκλογές
Νεολαία

Γιατί είμαι υποψήφιος με την Παντειέρα-ATTACK στις φοιτητικές εκλογές

Βασίλης Τσουκαλάς

11/05/2025
ΠΕΝΕΝ
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Ξεκινάει Δευτέρα ξημερώματα (6 πμ) η 48ωρη παναττική απεργία

Ξεκινάει τα ξημερώματα της Δευτέρας (στις 6 πμ) η 48ωρη Παναττική απεργία της ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία με απεργιακή συγκέντρωση ...

11/05/2025
νΚΑ: Στις 14 Μάη… κάνουμε ATTACK!
Νεολαία

νΚΑ: Στις 14 Μάη… κάνουμε ATTACK!

Ανακοίνωση της νΚΑ για τις φετινές φοιτητικές εκλογές.  Στις 14 Μάη στηρίζουμε-ψηφίζουμε Attack στα ΑΕΙ ! Για δυνατή αντικαπιταλιστική – ...

11/05/2025
Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

Γιώργος Παυλόπουλος Με μια φυγή προς τα μπρος επιχείρησε να ξεπεράσει ο Φρίντριχ Μερτς το σοκ από το ταπεινωτικό πολιτικό ...

11/05/2025
Attack στα ΑΕΙ: Το πανεπιστήμιο του νόμου, της τάξης και των κερδών δεν θα περάσει!
Νεολαία

Attack στα ΑΕΙ: Το πανεπιστήμιο του νόμου, της τάξης και των κερδών δεν θα περάσει!

«Τα 10 σημεία που πρότεινε η Υπουργός Παιδείας στη χθεσινή Σύνοδο των Πρυτάνεων στη Χαλκιδική, αποτελούν ευθεία όξυνση της επίθεσης ...

11/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.