Γεράσιμος Λιβιτσάνος
▸ Αλλά για την απουσία τηλεσήμανσης «δεν ήξερε, δεν ρώταγε»!
Η κυβέρνησή όχι απλά δεν πρόκειται να θίξει την πολιτική ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου ως βασική αιτία για το έγκλημα των Τεμπών, αλλά θα κάνει το ακριβώς αντίθετο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη ξεκινήσει μία επικοινωνιακή εκστρατεία με «υποβόσκον» μήνυμα την ενοχοποίηση του δημόσιου χαρακτήρα του σιδηροδρομικού δικτύου, επεκτείνοντας μάλιστα αυτήν τη λογική σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών προς τα λαϊκά στρώματα.
Αυτά, παρά το γεγονός πως όλα τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα σχετικά με το δυστύχημα δείχνουν τη σαφή πρόθεση της υποβάθμισης των δημόσιων υποδομών, ώστε να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των ιδιωτών. Στην προκειμένη περίπτωση, της ιταλικής Hellenic Train. Είναι ενδεικτικά τα δημοσιεύματα που θέλουν τη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτών προκειμένου να διασφαλισθεί, αφενός, η μειωμένη κρατική χρηματοδότηση στο δίκτυο και, αφετέρου, το μικρότερο κόστος λειτουργίας για την ιδιωτική εταιρία.
Χαρακτηριστική για τις κυβερνητικές προθέσεις είναι η δήλωση που έκανε μέσα στην εβδομάδα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέροντας πως «ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό». Μια δήλωση που με πλάγιο τρόπο χαρακτηρίζει «ένοχο» για την τραγωδία των Τεμπών τον όποιο δημόσιο χαρακτήρα είχε απομείνει στον σιδηρόδρομο από την περίοδο της ιδιωτικοποίησής του από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Την πολιτική αυτή επιβεβαίωσε και ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού και μεταβατικός υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης στην τοποθέτησή του στην επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής. Δήλωσε ότι το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει ξανά την 1η Απριλίου, ενώ εγγυήτρια για την ασφάλεια των επιβατών θα είναι η ιδιωτική εταιρία υπό την εποπτεία της οποίας συνέβη το δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόσθεσε, επίσης, πως μετατρέπεται σε «κακούργημα η κλοπή και η κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού».
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης επέμεινε στη λογική της διάχυσης των ευθυνών της σημερινής κυβέρνησης στις προηγούμενες, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα ασφαλείας στους σιδηροδρόμους, λέγοντας πως για τις υποδομές ασφαλείας «το 2016 προέκυψαν ζητήματα με τη σύμβαση, δεν υφίσταται ότι είχε παραδοθεί το 70%». Επίσης υποστήριξε ότι «η διερεύνηση που έχει ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους, αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης, θα προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, όπως και η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων». Προσπερνώντας το ότι η έρευνα θα πραγματοποιηθεί από εμπειρογνώμονες που έχει διορίσει ο ίδιος, ενώ η εισαγγελική έρευνα γίνεται υπό την εποπτεία του διορισμένου από τη ΝΔ Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο.
Τέλος, στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας είναι αισθητή και μια σύγκρουση για τη διαχείριση του ζητήματος του Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή. Ένα τμήμα των στελεχών της τάσσεται κατά της υποψηφιότητάς του, όμως την ίδια στιγμή η «καραμανλική» πλευρά προσπαθεί να «διασώσει» τον τελευταίο εκπρόσωπο της γνωστής οικογένειας που έχει παραμείνει στην ενεργό πολιτική μετά την απόφαση του συνονόματου πρώην πρωθυπουργού να μην είναι υποψήφιος.