▸Kινητοποίηση στο κατάστημα Γενικής Ταχυδρομικής στη Δάφνη την Παρασκευή 21/10 στις 17:00
Εργαζόμενοι/ες στην Γενική Ταχυδρομική καταγγέλλουν το καθεστώς τρομοκρατίας που επιχειρεί να επιβάλλει η εργοδοσία της επιχείρησης από τη μία με εκδικητικές απολύσεις – εκκαθαρίσεις αγωνιστών, και από την άλλη με στροφή στην πρακτόρευση βάζοντας στο στόχαστρο τη συνδικαλιστική και σωματειακή δράση!
Στην κινητοποίηση της Παρασκευής (21/10) καλεί και η Λέσχη Εργαζομένων και Νεολαίας Ελληνικού Αργυρούπολης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των εργαζομένων της Γενικής Ταχυδρομικής:
Η εργοδοτική τρομοκρατία στη Γενική Ταχυδρομική κλιμακώνεται σταδιακά και συνεχώς εδώ και πάνω από 3 χρόνια. Σήμερα πια κορυφώνεται και ξεφαντώνει.
Από το καλοκαίρι του 2019, με την πρώτη απόλυση στο υποκατάστημα Γ.Τ. Ζωγράφου, η εργοδοσία της Γενικής Ταχυδρομικής έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις και τους στόχους της: ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ και σωματειακή δραστηριότητα ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ.
Όποιοι διεκδικούν, αγωνίζονται, ή δεν υποτάσσονται και δεν υπακούν στις εντολές της εργοδοσίας (ακόμα κι αν είναι παράλογες) ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ. Οι τετράωρες κινητοποιήσεις που τότε έγιναν τοπικά στο Ζωγράφου, δεν σταμάτησαν την εργοδοσία.
Αντίθετα, με «μεταθέσεις» – διωγμούς προχώρησε στην πλήρη διάλυση του καταστήματος Ζωγράφου αρχικά και συνέχισε με εκδικητικές μεταθέσεις και στην Γλυφάδα, αλλά αργότερα και στον Πειραιά, στα Πετραλώνα, στην Κηφισιά κ.α. υποκαταστήματα, πιέζοντας εκδικητικά πολλές/ούς συναδέλφισσες/φους με απολύσεις, «μεταθέσεις», αλλαγές ωραρίων, καθηκόντων κ.α.
Τον Δεκέμβρη του 2019 το κλαδικό ΣΕΤΤΕΑ έκανε άλλη μια τετράωρη στάση, στα κεντρικά, για να σταματήσουν οι επιθέσεις και αυτές οι πρακτικές της εργοδοσίας Γ.Τ., όμως μέσα στα Χριστούγεννα του 2019 – 2020 η εργοδοσία, αντί να σταματήσει, συνέχισε με νέες απανωτές απολύσεις άλλων 10 εργαζόμενων μέχρι τις αρχές του Γενάρη 2020!
Η απόφαση της Γ.Σ. του ΣΕΤΤΕΑ για επαναλαμβανόμενες απεργίες, σε περίπτωση νέων απολύσεων μετά την 4ωρη στάση του Δεκέμβρη 2019, δεν εφαρμόστηκε ποτέ!
Έγινε μόνο ένα «διάλλειμα απολύσεων», για να γίνουν οι εκλογές του επιχειρησιακού σωματείου και στην συνέχεια μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου από την εργοδοσία, με καλέσματα αρχικά των εκλεγμένων συνδικαλιστών στην αστυνομία, αλλά και με νέες απολύσεις συναδέλφων ενεργών συνδικαλιστικά, αλλά και απλών εργαζόμενων που διαμαρτυρήθηκαν σε παράλογες πιέσεις για εργασιακές μεταβολές!
Ακολούθησε μια περίοδος με LOCK DOWN και τρομερή εντατικοποίηση της δουλειάς courier που εκμεταλλεύτηκε η εργοδοσία, για να χρεώσει αστοχίες και αδυναμίες σε πρακτορεία, αλλά και σε εργαζόμενους! Αποκορύφωμα ήταν τα γεγονότα στο πρακτορείο στα Γλυκά Νερά, που ο ξυλοδαρμός συναδέλφου έφτασε μέχρι την TV!
Με αφορμές αυτά προχώρησε μια «νέα απορρόφηση» πρακτορείων στην «μητρική» εταιρεία ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ.
Σταδιακά, «απορροφήθηκαν» τα πρακτορεία Περιστέρι, Γαλάτσι, Χαλάνδι, Μαρούσι… και αφού πέρασε η δημοσιότητα για τον ξυλοδαρμό, εντέλει και τα Γλυκά Νερά απολύοντας όμως αγωνιστές και δαρμένους.
Το προσωπικό των πρακτορείων «απορροφήθηκε» στην Γ.Τ. αλλά με όρους της εργοδοσίας και χωρίς διαβούλευση με σωματεία ή με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζόμενων στα πρακτορεία. Σε άλλους αναγνωρίστηκε ο μισθός και η προϋπηρεσία για τον υπολογισμό αποζημίωσης απόλυσης, αλλά δεν έχει εμφανιστεί επίσημα το τι γράφει η ατομική τους σύμβαση! Σε άλλους η «απορρόφηση» μεταφράστηκε σε ωμή απόλυση και «βρες τα με τον πράκτορα». Έτσι για ένα σημαντικό αριθμό συναδέλφων έγινε αλλαγή εργοδότη και τελικά βρέθηκαν στην «μητρική» εταιρεία Γ.Τ.. Στην καλύτερη περίπτωση, με αναγνώριση προϋπηρεσίας για την αποζημίωση απόλυσης τους από την «μητρική» Γ.Τ..
Στο μεταξύ, πρακτορεία που απορροφήθηκαν μετά το 2021 και υποκαταστήματα της Γ.Τ. που υπήρχαν έως και το 2019, συνενώθηκαν και ανασχηματίστηκαν για να δημιουργηθούν νέα υποκαταστήματα μεγαλύτερης περιοχής και δυνατοτήτων από τα παλιά πρακτορεία και τα υποκαταστήματα της επιχείρησης έως το 2020.
Όμως, από τις αρχές του περασμένου Σεπτέμβρη, ξεκίνησε η αντιστροφή αυτής της «απορρόφησης». Εργαζόμενοι της Γ.Τ. πιέζονται να αλλάξουν πάλι εργοδότη και από την Γ.Τ. να (ξανά)γυρίσουν σε πράκτορες!
Στο πλαίσιο αυτής της συνεχόμενης «κινητικότητας», πίεσης, μεταβολών, εξαναγκασμών και σπασίματος κάθε αγωνιστικότητας, κάθε προσπάθειας για διεκδίκηση, η επιχείρηση μέσα στον Ιούλιο έκλεισε εντελώς το Ζωγράφου, μεταφέροντας τα δρομολόγια στο υποκατάστημα Μεσογείων ως γειτονικό.
Τους courier όμως αυτών των δρομολογίων, δεν τους ήθελαν στο Μεσογείων και προσπάθησαν να τους μεταθέσουν, αρχικά με τεχνάσματα και τελικά αναγκαστικά. Σε ένα συναδελφό μας πρότειναν να εργαστεί στο υποκατάστημα Δάφνης για λίγο διάστημα. Επέμειναν γιατί στη Δάφνη είπαν υπήρχε μεγάλη ανάγκη λόγο καλοκαιρινών αδειών και απουσίας προσωπικού, «για ένα μήνα, τον Αύγουστο» του είπαν. Ο εργαζόμενος πήγε, εργάστηκε σε άλλο δρομολόγιο για την πρώτη βδομάδα του Αυγούστου, πήρε τις επόμενες δύο βδομάδες την προγραμματισμένη καλοκαιρινή άδεια του, γύρισε και εργάστηκε και την τελευταία βδομάδα Αυγούστου αλλά σε άλλο δρομολόγιο από την πρώτη βδομάδα. Όμως, το απόγευμα της 31.8.2022, με τηλέφωνο, τον ενημέρωσαν πως θα πρέπει να συνεχίσει στην Δάφνη, άλλον ένα μήνα. Συνέχισε και τον Σεπτέμβριο να εργάζεται στην Δάφνη, σε τρίτο κατά σειρά δρομολόγιο! Την τελευταία εργάσιμη του Σεπτέμβρη όμως, τον ενημέρωσαν πως δεν ισχύει το προσωρινά αλλά από Οκτώβρη θα εργάζεται μόνιμα στην Δάφνη! Στις 12 Οκτώβρη του ανακοίνωσαν την απόλυση του, αφού είχε προηγηθεί απαράδεκτη και απειλητική ενημέρωση του προϊσταμένου του στον ίδιο.
Ο συνάδελφος διώχθηκε από την Γλυφάδα και στάλθηκε σαν εξόριστος στου Ζωγράφου, όταν όλοι οι εργαζόμενοι του Ζωγράφου διώχθηκαν, πλην 2-3 συνδικαλιστών! Έγινε μέλος της Εφορευτικής Επιτροπής στις εκλογές του ΣΕΓΕΤΑ, παρά την τρομοκρατία με τις μαζικές συνδικαλιστικές απολύσεις της Γ.Τ. στα τέλη 2019 – αρχές 2020. Στη συνέχεια, ήταν και μάρτυρας στα δικαστήρια των απολυμένων κατά της Γ.Τ., που έγιναν σ’ αυτά τα 3 χρόνια. Ο συνάδελφος σήμερα είναι γνωστός σε όλο τον κλάδο των ταχυμεταφορών για την ξεκάθαρη συνδικαλιστική δράση του, χωρίς να είναι εκλεγμένος συνδικαλιστής.
Βλέπουμε ξεκάθαρα ότι στη Γ.Τ. οι απολύσεις όχι απλά συνεχίζονται, αλλά πλέον είναι στοχευμένες εκκαθαρίσεις όσων αντιστάθηκαν στα τελευταία 3 χρόνια.
Σήμερα, από την μια οι απολύσεις – εκκαθαρίσεις αγωνιστών, και από την άλλη η νέα στροφή στην πρακτόρευση, στόχο έχουν να γίνει το προσωπικό της ΓΕΝΙΚΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ θυσία για τα συμφέροντα της εργοδοσίας.
Το τι δικαιώματα θα απομείνουν σε εργαζόμενους που φανερά η εργοδοσία θέλει να τους ξαναφορτώσει σε πράκτορες, το καταλαβαίνουν όλοι. Το γιατί απολύονται οι συνδικαλιζόμενοι αγωνιστές, σήμερα επίσης είναι φανερό: η τρομοκράτηση για κέρδη και συμφέροντα, είναι ο λόγος.
Συναδέλφισσες/οι,
Αυτή τη στιγμή η ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ εκμεταλλεύεται νόμους και έργα της κυβέρνησης Μητσοτάκη (νόμος Χατζηδάκη) για να «καθαρίσει» όποια φωνή έχει απομείνει στους χώρους εργασίας, ώστε να μην υπάρχει καμία αντίσταση στα σχέδια της που αφορούν την (ξανά)πρακτόρευση των υποκαταστημάτων της! Στόχος της είναι να εξαφανιστούν οι εργοδοτικές της υποχρεώσεις και ταυτόχρονα να αυξηθούν τα κέρδη της! Αδιαφορεί αν οι σημερινοί της εργαζόμενοι αύριο θα ζουν σε καθεστώς ανασφάλειας όμηροι του κάθε αχυράνθρωπου – τάχα – πράκτορα της.
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ και ο εκφοβισμός της επιχείρησης ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ έχουν σκοπούς και ψάχνουν συμμάχους σήμερα. Σκοπός το κέρδος τους, σύμμαχος η αδράνειά μας.
Δεν λύνονται τα εργασιακά μας προβλήματα και οι απολύσεις με δικαστικούς αγώνες (κυρίως ή μόνο) αλλά ούτε και με πρόχειρους «θεσμικούς» αποπροσανατολισμούς της τελευταίας στιγμής.
Με αγώνες και απεργίες κερδήθηκαν εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις στο επάγγελμα μας, όπως και σε κάθε άλλο επάγγελμα και κλάδο.
Με αγώνες και απεργίες, μέσα στην πανδημία(!) σταμάτησε στο delivery η κομματάδικη επιβολή της e-food.
Με αγώνες και απεργίες θα σταματήσουμε σήμερα στο courier, το ξεφόρτωμα εργαζόμενων της Γ.Τ. στα πρακτορεία.
Η σχέση εργασίας υπαλλήλου στο επάγγελμα μας, έχει κερδηθεί εδώ και χρόνια από σωματεία και αγωνιστές. Υπάλληλος όμως, δεν σημαίνει κατάδικος και υποταγμένος σε κόλπα και ορέξεις της εργοδοσίας που μπορεί να γίνεται και μπαλάκι μια σε «μητρικές» και μια σε «πράκτορες» για να βρεθεί σήμερα απολυμένος ή αύριο με άδεια τσέπη σε συνθήκες ακραίας κρίσης.
Υπάλληλος είναι ο εργαζόμενος που απαιτεί και δικαιώματα για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει.
Να σπάσουμε σήμερα την σιωπή και τον τρόμο που, εδώ και πάνω από 3 χρόνια, επικρατούν στην ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ!
Όλοι και όλες στην κινητοποίηση στο κατάστημα Γενικής Ταχυδρομικής στη Δάφνη την Παρασκευή 21/10 στις 17:00!