Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Μουσική

Φοίβος Δεληβοριάς: Ζούμε τον ωμό εκβιασμό του ανθρώπου

20/06/2022
σε Μουσική, Συνεντεύξεις
Φοίβος Δεληβοριάς: Ζούμε τον ωμό εκβιασμό του ανθρώπου
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

«Απεχθάνομαι τον Πούτιν και την “αίσθησή” του περί δημοκρατίας […]. Από εκεί και πέρα δεν είμαι παιδάκι του δημοτικού. Καταλαβαίνω ότι ο αιώνας αυτός θα είναι ο αιώνας των μεγάλων πολέμων για την ενέργεια και χώρες όπως η δική μας θα περάσουν κολάσεις όσο τα νέα γεωπολιτικά παιχνίδια θα διαμορφώνονται, την ίδια στιγμή που οι μεγάλοι θα μας πετούν ανενδοίαστα στην κρεατομηχανή», δηλώνει στο Πριν ο αγαπημένος τραγουδοποιός Φοίβος Δεληβοριάς.

Συνέντευξη στους Φωτεινή Θανασούλα, Στάθη Παϊζη,
φωτογραφία: Ελίνα Γιουνανλή

Ο δίσκος Anime έχει αγκαλιαστεί πλήρως από τον κόσμο και έχει συλλέξει ένα κύμα θετικών σχολίων. Μιλάει για την εποχή που ζούμε και δεν φοβάται να θέσει τα πράγματα όπως είναι, με «ωμό» τρόπο. Πιστεύετε ότι η εποχή έχει επηρεάσει τον τρόπο γραφής;

Σε κοινέςΚατηγορίες

Τάκης Πολίτης: Τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, βαθιά κατάπτωση της Ευρώπης

Dead Pioneers: Νεκροί Πιονέροι και κακοί Iνδιάνοι

Εμένα πάντα με επηρέαζε. Όλοι οι δίσκοι μου ήταν και λίγο περίπατοι ενός φωτογράφου σε μια συγκεκριμένη εποχή, μια συγκεκριμένη πενταετία. Ε, αυτή η συγκεκριμένη πενταετία είναι μια πενταετία ωμού εκβιασμού του καθημερινού ανθρώπου. Δεν είναι τυχαίο που ακόμα και οι πιο μέινστριμ εκφράσεις (η τραπ, το χιπ-χοπ, η μέση σειρά στο Netflix) διακρίνονται από μια ωμότητα. Όλοι ανταποκρίνονται ωμά στην ωμότητα με την οποία τους αντιμετωπίζουν. Δεν θα μπορούσα να αποτελώ εξαίρεση. Η δική μου ωμότητα δεν είναι απελπισμένη πάντως. Πιστεύω πως
η δύναμη εξακολουθεί να είναι δική μας.

▶ Κάποιοι έχουν σχολιάσει πως οι στίχοι αυτών των 10 τραγουδιών είναι ένα μικρό διήγημα ξεχωριστό και κάνουν τον ακροατή να δει την πραγματικότητα από άλλη οπτική γωνία. Κάπως έτσι το σκεφτόσασταν όσο γράφατε τα τραγούδια;

Δεν είχα εποπτεία του δίσκου όλου όσο έγραφα. Βουτούσα σε ένα τραγούδι και έμπαινα σε κάθε γωνία του για να δω όλες τις πτυχές που θα μπορούσε να κρύβει. Μετά από κανένα μήνα μου ερχόταν έμπνευση για κάποιο άλλο τραγούδι και βουτούσα σ’ αυτό.

▶ Παρότι κάθε τραγούδι έχει το προσωπικό φίλτρο που βιώνεται –και είναι λογικό– φαίνεται πως εκφράζουν και ακουμπούν ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Πώς το εξηγείτε το γεγονός αυτό;

Είμαι λαϊκός τύπος. Μπορεί να είμαι μοναχικός και νερντ, να διαβάζω και να απομονώνομαι, δεν άλλαξα όμως ποτέ τάξη. Μου αρέσει να ζω στις γειτονιές κοντά στο κέντρο και να υφίσταμαι αυτό που υφίστανται όλοι. Να το γλεντάω μαζί τους, επίσης, όταν έχω αυτή τη διάθεση.

▶ Το δίδυμο των τραγουδιών «Άγρια Ορχιδέα» και «Ελένη Τοπαλούδη» είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος όπου στη μία πλευρά η αρσενική μάτσο επιβολή δικαιώνεται και στην άλλη η θηλυκή σεξουαλικότητα καταδικάζεται;

Μπορείς να το δεις και εντελώς ανάποδα. Στην πρώτη, η ματσίλα είναι καταδικασμένη αιώνια στην «αρχιδίσια ερημιά». Στη δεύτερη, το κορίτσι που λέει «όχι» και της το αρνούνται, γίνεται παντοτινό τραγούδι για έναν «ερχόμενο» άντρα, ευαίσθητο και ειλικρινή.

Τα τραγούδια δημιουργούσαν πάντα συνειδήσεις. Από ‘κει και πέρα, η κοινωνία και οι δυνατοί προχωρούν ερήμην
της τέχνης

▶ Το τραγούδι για την Ελένη Τοπαλούδη, συγκεκριμένα, έχει αγγίξει πολύ κόσμο. Πιστεύετε πως τέτοια τραγούδια μπορούν να κινητοποιήσουν ή/και να ευαισθητοποιήσουν κάποιον/α για να κάνει κάτι για το θέμα των γυναικοκτονιών, για παράδειγμα;

Πιστεύω πως οτιδήποτε αγγίζει έναν ακροατή, τον κάνει και λίγο να βλέπει τον εαυτό του από ψηλά. Να μην είναι έρμαιο των παθών του ή των άλλων. Τα αληθινά τραγούδια δημιουργούσαν πάντα συνειδήσεις. Από κει και πέρα, η κοινωνία και οι δυνατοί προχωρούν ερήμην της τέχνης. Δεν σταμάτησε ως γνωστόν κανένας πόλεμος μετά το «Imagine».

 

▶ Πώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το θέμα των γυναικοκτονιών; Το metoo θεωρείτε πως επέδρασε καθοριστικά;

Είναι σπουδαία κίνηση το metoo και μου προκαλούν απέχθεια όσοι επικεντρώνουν στις υπερβολές του. Ιδιαίτερα στους επαγγελματικούς χώρους τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν οριστικά και ανυποχώρητα εκ μέρους των γυναικών. Στο σπίτι και στον έρωτα είναι πιο δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο, είναι χώροι που η τοξικότητα και οι σχέσεις εξουσίας απλώνονται σαν ιστοί αράχνης, ούτε που το καταλαβαίνεις καμιά φορά. Αυτό δεν σημαίνει πάντως πως «εμείς οι απ’ έξω» δεν μπορούμε να είμαστε καθοριστικοί.

▶ Δύο χρόνια αργότερα μπορούμε να πούμε πως επιστρέφουμε σε μια κατάσταση προ-πανδημίας, με όποιες ιδιαιτερότητες. Η δράση και οι δηλώσεις σας είναι γνωστές σχετικά με την κατάσταση, που δεν πάρθηκαν μέτρα ενίσχυσης του πολιτισμού και των εργαζόμενων στον τομέα αυτό. Θα μας πείτε δύο παραπάνω λόγια, πώς επηρέασε η πανδημία το σκηνικό στο πεδίο του πολιτισμού και της μουσικής και πώς την βιώνετε σήμερα;

Υπήρξε, όπως είδαμε όλοι, προσπάθεια χειραγώγησης και επηρεασμού των μέσων μαζικής ενημέρωσης και ταυτόχρονα επιθετική στάση προς τον κόσμο της τέχνης. Αυτό πάντως ισχυροποίησε την τέχνη. Τα αβοήθητα λουλούδια που ήδη ανθίζουν (άλμπουμ, ταινίες, παραστάσεις) αγκαλιάζονται με τεράστια αγάπη.

▶ Ειδικά τώρα με τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχουν πάρει θέση αρκετοί καλλιτέχνες. Ποιες οι δικές σας σκέψεις;

Απεχθάνομαι τον Πούτιν και την «αίσθησή» του περί δημοκρατίας. Έχει κάνει τέρατα και ο τρόπος που έχει φερθεί στους καλλιτέχνες από την πρώτη στιγμή μου ήταν αρκετός να τον κατατάξω εξαρχής στους πολύ «μαύρους» ηγέτες της παγκόσμιας ιστορίας. Από εκεί και πέρα δεν είμαι παιδάκι του δημοτικού. Καταλαβαίνω ότι ο αιώνας αυτός θα είναι ο αιώνας των μεγάλων πολέμων για την ενέργεια και χώρες όπως η δική μας θα περάσουν κολάσεις όσο τα νέα γεωπολιτικά παιχνίδια θα διαμορφώνονται, την ίδια στιγμή που οι μεγάλοι θα μας πετούν ανενδοίαστα στην κρεατομηχανή.

▶ Ποια η γνώμη σας που εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία πολλοί ρώσοι καλλιτέχνες αποκλείστηκαν, ότι τα μεγάλα έργα του ρωσικού πολιτισμού τέθηκαν ως αντιπαράθεση και τι σημαίνει αυτό για τον πολιτισμό;

Τραγικό το βρίσκω. Η πιο ωραία κριτική στον Πούτιν έχει γίνει από τους Ρώσους καλλιτέχνες. Θυμηθείτε το Λεβιάθαν πριν λίγα χρόνια. Θα απαγορεύεται να προβληθεί στην τηλεόραση το Λεβιάθαν;

▶ Τέλος, ποιο θα ήταν το μήνυμα που θα δίνατε στους αναγνώστες για την επόμενη μέρα;

Το μήνυμα δεν άλλαξε ποτέ, απ’ τα χρόνια του Chuck D, Don’t Believe The Hype.

Ετικέτες: Στάθης ΠαΐζηςΤο ΘέμαΦωτεινή Θανάσουλα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Απεργιακά ρολά κατεβάζουν την Τρίτη οι εργαζόμενοι σε Εθνική και Πειραιώς

Επόμενο

Πληθωρισμός κερδών και κυβερνητικών απατών

Σχετίζεται με Άρθρα

ΠΕΝΕΝ: Καμιά δικαστική απόφαση δε σταματά την απεργία – Νέα συγκέντρωση στις 18.30 στη Δραπετσώνα

ΠΕΝΕΝ
από Δημήτρης Σταμούλης
14/05/2025
0

«Θεοί και (εργοδοτικοί) δαίμονες» έχουν στραφεί κατά της απεργίας που προκήρυξε η ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία τύπου Ro/Ro που ελλιμενίζονται στο Κερατσίνι, καθώς νέα...

ΣυνεχίστεDetails

Ένας πραγματικός επαναστάτης της εποχής μας

Ένας πραγματικός επαναστάτης της εποχής μας
από Χρίστος Κρανάκης
14/05/2025
0

Κώστας Καλαμπαλίκης Κύλησε ένας χρόνος από την μέρα που ο χρόνος πάγωσε, που το νέο για την απώλεια του φίλου, συντρόφου και συναγωνιστή Σπύρου...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Πληθωρισμός κερδών και κυβερνητικών απατών

Πληθωρισμός κερδών και κυβερνητικών απατών

Η ΕΕ στο Κίεβο, η Ρωσία  στο Ντονμπάς

Η ΕΕ στο Κίεβο, η Ρωσία στο Ντονμπάς

Μεγάλη κινητοποίηση συμπαράστασης στην εκπαιδευτικό Ντίνα Ρέππα

Μεγάλη κινητοποίηση συμπαράστασης στην εκπαιδευτικό Ντίνα Ρέππα

Εργαζόμενοι eFood: 24ωρη απεργία την Παρασκευή, το μοντέλο του «συνεργάτη» δεν θα περάσει!

Εργαζόμενοι eFood: 24ωρη απεργία την Παρασκευή, το μοντέλο του «συνεργάτη» δεν θα περάσει!

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

ΠΕΝΕΝ
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Καμιά δικαστική απόφαση δε σταματά την απεργία – Νέα συγκέντρωση στις 18.30 στη Δραπετσώνα

«Θεοί και (εργοδοτικοί) δαίμονες» έχουν στραφεί κατά της απεργίας που προκήρυξε η ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία τύπου Ro/Ro που ελλιμενίζονται ...

14/05/2025
Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους στη χώρα!
Εκπαίδευση

Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους στη χώρα!

Ομαλά κυλούν οι φοιτητικές εκλογές ανά τη χώρα, σήμερα 14 Μάη. Οι κάλπες άνοιξαν στις 07.00 το πρωί και θα ...

14/05/2025
Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα
Παρεμβάσεις

Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα

Σχεδόν 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ονομάτων όπως των Κώστας Γαβράς, Γιώργος Λάνθιμος, Ρούμπεν Έστλουντ, Άκι Καουρισμάκι και Πέδρο Αλμοδόβαρ, ...

14/05/2025
Ένας πραγματικός επαναστάτης της εποχής μας
Μνήμη

Ένας πραγματικός επαναστάτης της εποχής μας

Κώστας Καλαμπαλίκης Κύλησε ένας χρόνος από την μέρα που ο χρόνος πάγωσε, που το νέο για την απώλεια του φίλου, ...

14/05/2025
ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Οι φοιτητές ψηφίζουν μαχητικά, ανατρεπτικά, αντικαπιταλιστικά.
Νεολαία

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Οι φοιτητές ψηφίζουν μαχητικά, ανατρεπτικά, αντικαπιταλιστικά.

Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τις φετινές φοιτητικές εκλογές.  Στις 14 Μαΐου διεξάγονται οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους συλλόγους πανελλαδικά. ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.