▸Η πανδημία πλήττει τους πιο ευάλωτους και ανάμεσά τους τα παιδιά. Μια πρόσφατη έρευνα της UNICEF και του Συνηγόρου του Πολίτη περιγράφει τις ανισότητες και τις στερήσεις που βιώνουν τα παιδιά στην Ελλάδα: υποχρηματοδότηση της παιδείας, φτώχεια, ελλιπής πρόσβαση σε προνοιακές δομές, αύξηση περιστατικών οικογενειακής βίας, επιβάρυνση της ψυχολογίας των παιδιών. Μάλιστα, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως «η χειρότερη χώρα στην ΕΕ για να είναι κανείς παιδί». Τα στοιχεία και τα νούμερα παυ έχουν έως τώρα δημοσιοποιηθεί αποδεικνύουν τη βάναυση καταπίεση των δικαιωμάτων των παιδιών ενώ το τσουνάμι της ακρίβειας καθιστά την κατάσταση ακόμα πιο δραματική και δύσκολα αναστρέψιμη.
Εκπαίδευση σε ψηφιακά κελιά
Για 5,5 περίπου μήνες, έναντι των 7,5 μηνών της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέμειναν «καλωδιωμένοι» σε ψηφιακές τάξεις, όσοι από αυτούς τουλάχιστον ήταν αρκετά τυχεροί ώστε να έχουν καλή σύνδεση στο διαδίκτυο -ή και πρόσβαση σε αυτό.
Συνδικαλιστικοί φορείς, εκπαιδευτικές ενώσεις, γονείς και καθηγητές, για μήνες, τόνιζαν πως η τηλεκπαίδευση γεννά αυτόματα ζήτημα όξυνσης ανισοτήτων και πως ο αποκλεισμός από την εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω έλλειψης υλικοτεχνικού εξοπλισμού, απομακρύνει τα λιγότερο προνομιούχα παιδιά, χωρίς όμως καμία ουσιαστική λήψη κυβερνητικών μέτρων.