Πριν από περίπου έναν χρόνο η κακοκαιρία «Μήδεια» σάρωνε τη χώρα, συμπεριλαμβανομένου του νομού Αττικής, αφήνοντας πίσω της τουλάχιστον τρεις νεκρούς, τεράστιες καταστροφές και απίστευτη ταλαιπωρία για δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους. Χιλιάδες νοικοκυριά στα βόρεια προάστια της Αθήνας έμειναν ακόμα και επτά ημέρες χωρίς ρεύμα λόγω των εκτεταμένων καταστροφών στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ τα περιαστικά δάση γέμισαν σπασμένα κλαδιά και δέντρα που ουδέποτε καθαρίστηκαν, μετατρεπόμενα σε πυριτιδαποθήκες που αναφλέγησαν τον Αύγουστο.
Έναν χρόνο μετά το σκηνικό επαναλαμβάνεται σχεδόν απαράλλακτο, μόνο που αυτή τη φορά – τουλάχιστον το πρώτο 24ωρο της κακοκαιρίας- σε βασική εστία προβλημάτων και ταλαιπωρίας μετατράπηκε η Αττική Οδός και άλλοι κομβικοί οδικοί άξονες του Λεκανοπεδίου. Τη Δευτέρα και μέχρι το πρωί της Τρίτης, οδηγοί παρέμειναν εγκλωβισμένοι μέχρι και 20 ώρες(!) στα οχήματά τους, σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας. Πλήρωσαν διόδια και εισήλθαν σε έναν από τους πλέον σύγχρονους αυτοκινητόδρομους από άποψη υποδομής, χωρίς κανείς να τους ενημερώσει για το κυκλοφοριακό κομφούζιο που ήδη είχε αρχίσει να δημιουργείται από νταλίκες που «δίπλωσαν», αλλά ούτε και να τους υποδείξει ότι πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν αντιολισθητικές αλυσίδες. Αποτέλεσμα, σύντομα να δημιουργηθούν ουρές χιλιομέτρων, με τη διαβόητη «ιδιωτική πρωτοβουλία» να μην φροντίζει ούτε καν να διανείμει νερό και τροφή στους εγκλωβισμένους οδηγούς, αλλά ούτε και να τους ενημερώσει για την εξέλιξη της επιχείρησης απεγκλωβισμού.
Οι εικόνες δυνάμεων της πυροσβεστικής (οι άνθρωποι της οποίας πριν μερικούς μήνες γίνονταν στόχος της ΕΛΑΣ με αύρες και δακρυγόνα έξω από το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας), της αστυνομίας(!) και του στρατού(!!) να κάνουν τους «κουμανταδόρους» στα κολλημένα στο χιόνι αυτοκίνητα από το ύψος της Κηφισίας ως την Παλλήνη, θα μείνουν στην ιστορία ως ένα ακόμη κατόρθωμα του «επιτελικού κράτους» του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και ευρύτερα της διαχρονικής αδιαφορίας των αστικών κυβερνήσεων για τα πιο απλά μέτρα προστασίας εν όψει έντονων καιρικών φαινομένων. Άλλωστε, εγκλωβισμός οχημάτων από λίγα εκατοστά χιόνι έχει σημειωθεί και στο παρελθόν – και όχι μόνο στο μακρινό, στη Μαλακάσα, αλλά και στα τέλη του 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στην Εθνική Οδό Αθηνών–Λαμίας, όπου και πάλι η ιδιωτική πρωτοβουλία – της «Νέα Οδός ΑΕ» εκείνη τη φορά – είχε κάνει το θαύμα της.
Το πρωί της Δευτέρας η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έστειλε τους εργαζόμενους ως «πρόβατα στη σφαγή», καθώς αναλυτική και απολύτως έγκυρη πρόγνωση για την πορεία και τη σφοδρότητα της κακοκαιρίας «Ελπίς» υπήρχε εδώ και πολλές ημέρες. Παρ’ όλ’ αυτά, στον βωμό του «ιερού» κέρδους αποφασίστηκε οι επιχειρήσεις να λειτουργήσουν κανονικά, και μόνο όταν άρχισε να εκδηλώνεται το καιρικό φαινόμενο δόθηκε εντολή από πολλές εταιρείες, καθώς και στον δημόσιο τομέα, οι εργαζόμενοι να σταλούν όπως-όπως στο σπίτι τους. Ήταν όμως πολύ αργά. Χιλιάδες άνθρωποι μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας δεν είχαν καταφέρει να επιστρέψουν στις οικίες τους, με αποτέλεσμα όχι μόνο να υποστούν απίστευτη ταλαιπωρία, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις να κινδυνεύσει ακόμα και η ζωή τους.
Όσοι επιχείρησαν να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είδαν με έκπληξη λεωφορεία και τρόλεϊ να αποσύρονται καθώς δεν είχαν αντιολισθητικές αλυσίδες! Τις οποίες ωστόσο έπρεπε να διαθέτουν και να ξέρουν να εφαρμόσουν όσοι κινήθηκαν σε οποιαδήποτε περιοχή του Λεκανοπεδίου, προκειμένου να μη βαρύνονται με το «αμάρτημα» της μη επίδειξης ατομικής ευθύνης… Το απόλυτο μπάχαλο επικράτησε και στα δρομολόγια του ΗΣΑΠ και στο Μετρό τμήμα του μετρό προς Αεροδρόμιο, καθώς και στον Προαστιακό της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα στο ύψος της Θήβας σημειώθηκε ατύχημα όταν, σύμφωνα με πληροφορίες, ντιζελομηχανή προσέκρουσε σε ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία intercity με αποτέλεσμα τον τραυματισμό αρκετών επιβατών και την κατάρρευση της οροφής ενός βαγονιού!
Στα νοσοκομεία, σύμφωνα με καταγγελίες, γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό αναγκάζονται να πραγματοποιήσουν διπλοβάρδιες και τριπλοβάρδιες για να καλυφθούν τα κενά από την αδυναμία προσέλευσης των συναδέλφων τους. Και όλα αυτά ενώ το υγειονομικό προσωπικό της χώρας είναι ήδη εξουθενωμένο μετά από δύο χρόνια άνισης αναμέτρησης με τον κορονοϊό, και ενώ στις τεράστιες ελλείψεις τους τελευταίους μήνες έχουν προστεθεί τα κενά που άφησαν οι ανεμβολίαστοι υγειονομικοί που τέθηκαν σε αναστολή εργασίας.
Και η λίστα της ντροπής δεν έχει τέλος…
Λίγες εβδομάδες μετά την κακοκαιρία «Μπάλος», λίγους μήνες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού και έναν χρόνο μετά τη «Μήδεια», για μία ακόμη φορά αναδεικνύεται η παντελής αδιαφορία του περίφημου «κρατικού μηχανισμού» και των διαχειριστών του για τη ζωή, την υγεία και την καθημερινότητα εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται για τον ίδιο μηχανισμό που κλείνει συμφωνίες δισεκατομμυρίων «εν μία νυκτί» όταν πρόκειται για εξοπλιστικά προγράμματα και καταστέλλει με βάρβαρο επαγγελματισμό. Από κοντά και ο διαβόητη «επιχειρηματικότητα», που «ρουφά» ζεστό χρήμα από καταναλωτές (τους διερχόμενους οδηγούς, στην περίπτωση της Αττικής Οδού), επιδοτήσεις και άλλους πόρους, για να εναποθέσει την απόδοση της προσφερόμενης «υπηρεσίας», εν προκειμένω την ασφαλή διέλευση από έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, στις… «καναδέζες» του στρατού.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση, «αυτή είναι η ξεφτίλα του “επιτελικού κράτους” της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Περαιτέρω διάλυση κάθε δημόσιας υπηρεσίας, χιλιάδες νοικοκυριά παγώνουν χωρίς θέρμανση και αυτός πουλάει “εθνική υπερηφάνεια” με βλαχοκιτς τελετές για τα δισεκατομμύρια των Rafal και ο ΣΥΡΙΖΑ να του κάνει αντιπολίτευση για το… σποτάκι! Την ίδια στιγμή η τραγική κατάσταση των παγιδευμένων οδηγών στην Αττική οδό αναδεικνύει για μια ακόμη φορά το χαρακτήρα και την ‘’αποτελεσματικότητα’’ των ιδιωτικοποιήσεων. Οι ιδιώτες καπιταλιστές πρώτοι στην ακρίβεια και τα κέρδη στη πρώτη δυσκολία δηλώνουν αναρμόδιοι και αποποιούνται τις ευθύνες τους.»
Αναλυτικά η ανακοίνωση, ΕΔΩ.
Γ.Μ.