▸Παρά την απόσυρση του απαράδεκτου υλικού για το «αγέννητο παιδί» από το υπουργείο Παιδείας, οι αντιδράσεις δεν σταματούν, αλλά απεναντίας εμβαθύνουν τόσο στη διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ να προωθήσει σκοταδιστικές αντιεπιστημονικές και σεξιστικές απόψεις στα σχολεία, όσο και στο ότι όλη αυτή η ανορθολογική «φάμπρικα» συνδέεται με την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και την αξιολόγηση. Δεν περνά απαρατήρητο επίσης πως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν ανοίξει το δρόμο για τέτοιες κινήσεις. Δημοσιεύουμε παρακάτω τις ανακοινώσεις του ΝΑΡ και των Παρεμβάσεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δεν επρόκειτο για κάποιο λάθος, τονίζει η ανακοίνωση του ΝΑΡ: «Εντάσσεται σε μια σταθερή επιλογή προώθησης αντιδραστικών και αναχρονιστικών αντιλήψεων από την κυβέρνηση. Είναι σαφές πως κυβέρνηση και αστικό στρατόπεδο χτίζουν το ιδεολογικό και κοινωνικό πλαίσιο αποδοχής της σύγχρονης κοινωνικής βαρβαρότητας», υπογραμμίζει.
Το ΙΕΠ έχει μετατραπεί σε φάμπρικα εγκρίσεως «εκπαιδευτικών» υλικών, εργαλείων, προγραμμάτων κλπ., που παλιότερα προορίζονταν για τις σχολικές δραστηριότητες, τις «θεματικές βδομάδες», τα «πρότζεκτ» και εφεξής για τα περίφημα «εργαστήρια δεξιοτήτων», τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όπως σημειώνουν, η Ν. Κεραμέως είπε πως 1.300 προγράμματα εγκρίνονται κάθε χρόνο(!), προγράμματα – προκάτ, αντίστοιχα και σε συνδυασμό με τις περίφημες φόρμες αξιολόγησης!
«Αυτές οι αθλιότητες αποτελούν μικρογραφία του σχολείου που επιχειρούν να στήσουν μέσω της αξιολόγησης, και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Το επιχειρηματικό σχολείο, το σχολείο της αγοράς, των ΜΚΟ και των χορηγών, πρέπει να συμβαδίζει με την παρέμβαση αυτών στο περιεχόμενο διδασκαλίας, με τον ανορθολογισμό, τον σκοταδισμό και την έλλειψη κριτικής σκέψης», υπογραμμίζουν οι Παρεμβάσεις, σημειώνοντας πως ακόμα δεν διδάσκεται η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία.
Τέλος, πέρα από την ανατροπή αυτής της πολιτικής θέτουν άμεσα και την ανάγκη παραίτησης όσων εμπλέκονται στη συγκεκριμένη υπόθεση!
Η ανακοίνωση του ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση
Διαρκής αγώνας ενάντια στην επέλαση του σκοταδισμού στην εκπαίδευση
Υπό το βάρος της γενικής κατακραυγής, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας υποχρεώθηκε να αποσύρει τελικά το σκοταδιστικό υλικό που είχε αρχικά εγκριθεί από το υπουργείο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για να προωθηθεί στα Γυμνάσια. Επρόκειτο για «εκπαιδευτικά βίντεο» στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας με θέμα την «Προγεννητική Αγωγή, προετοιμασία για την γονεϊκότητα, Σεξουαλικότητα-Γονιμότητα-Γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα», που εκπονήθηκαν από την ΜΚΟ «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής». Δεν ήταν η πρώτη φορά: Λίγους μήνες πριν το υπουργείο Παιδείας είχε υποχρεωθεί σε ακύρωση του αντιδραστικού και μισογυνικού συνεδρίου περί της γονιμότητας, ύστερα από μεγάλες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις.
Η κυβέρνηση ξαναχτύπησε με την έγκριση ενός ακόμα ανορθολογικού ακροδεξιού προγράμματος, απευθυνόμενο μάλιστα στα παιδιά των 12-15 χρόνων.
Ποιο είναι το περιεχόμενο του προγράμματος που επιχειρήθηκε να επιβληθεί: Στο σύνολο του το πρόγραμμα διακηρύσσει την αναχρονιστική αντίληψη και το αντιδραστικό δόγμα «του αγέννητου παιδιού», κάνοντας ένα ακόμη βήμα πιο πέρα: τοποθετεί το δόγμα αυτό όχι μόνο από τη σύλληψη, αλλά από τη «σκέψη» της μέλλουσας μητέρας. Ο σκοταδισμός και η αντιεπιστημονικότητα ξεπερνούν κάθε όριο, όταν από το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος προβάλλονται απόψεις ότι έγκυος που έβλεπε αγάλματα στο μουσείο είχε ως αποτέλεσμα το κορίτσι να κερδίζει στα καλλιστεία ή έγκυος που επιθυμούσε να γεννήσει κορίτσι, όταν γέννησε αγόρι, αυτό έγινε ομοφυλόφιλος! Αποδίδονται στο έμβρυο ικανότητες ενσυνείδητου ανθρώπου. Η συνεχής αναφορά για τον πατέρα και μητέρα εμπεδώνει την ετεροκανονικότητα και εξοβελίζει κάθε άλλη μορφή οικογένειας, ακόμη και την μονογονεϊκή, ενοχοποιώντας τους γονείς και πολύ περισσότερο τη μητέρα. Στο «εκπαιδευτικό υλικό» για τις ασθένειες μεταξύ άλλων ενοχοποιούνται η πρώιμη σεξουαλική ζωή, οι εναλλαγές συντρόφων και οι αμβλώσεις. Η έγκυος ενοχοποιείται για την πείνα, την έλλειψη νερού, το άγχος, τον φόβο ακόμη και για τη μουσική που ακούει. Οι αντιλήψεις αυτές χρησιμοποιούνται από τους εκκλησιαστικούς, παρεκκλησιαστικούς και ακροδεξιούς κύκλους για την απαγόρευση των αμβλώσεων, και την ανάπτυξη των θεωριών του μισογυνισμού που θέλουν τον ρόλο της γυναίκας να περιορίζεται στην αναπαραγωγή του είδους και του έθνους.
Αποτροπιασμό προκαλεί η αναφορά στο βίντεο πως «Μόνο έθνη με ικανές μητέρες ευδοκιμούν». Ευθαρσώς προβάλλει την φασιστική θεωρία της Άριας Φυλής, διανθισμένη με «επιστημονικές» ατάκες και συνεχείς αναφορές σε μύθους και δοξασίες σε συνδυασμό με μπόλικη αρχαιολατρία.
Η απόσυρση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας δεν αποδεικνύει πως ήταν μια λάθος κίνηση. Εντάσσεται σε μια σταθερή επιλογή προώθησης αντιδραστικών και αναχρονιστικών αντιλήψεων από την κυβέρνηση. Είναι σαφές πως κυβέρνηση και αστικό στρατόπεδο χτίζουν το ιδεολογικό και κοινωνικό πλαίσιο αποδοχής της σύγχρονης κοινωνικής βαρβαρότητας. Το σχολείο του σύγχρονου ολοκληρωτικού καπιταλισμού δε θέλει μόνο να διαμορφώσει το νέο σύγχρονο ευέλικτο, ελαστικά εργαζόμενο δούλο για τις ανάγκες του κεφαλαίου, αλλά θέλει να εμπεδώσει τα ιδεολογήματα της αστικής τάξης. Θα αποδέχεται ως φυσιολογική την διεύρυνση των έμφυλων ανισοτήτων, των διακρίσεων και των εξουσιαστικών σχέσεων. Θα προωθεί την αντίληψη ότι η γυναίκα είναι απλώς μια βιολογική αναπαραγωγική μηχανή στην υπηρεσία των αναγκών του έθνους και όχι ανθρώπινο υποκείμενο με προσωπικότητα και αξιοπρέπεια που της δίνουν τη δυνατότητα να ορίζει η ίδια το σώμα της και τον εαυτό της.
Η γυναίκα θα πρέπει να αποδέχεται ως φυσιολογική την παραμονή σε κακοποιητικό περιβάλλον, όταν η φτώχεια, η ανεργία, η οικονομική εξάρτηση είναι ατομική ευθύνη και παρεκκλίνουσα συμπεριφορά. Είναι ατομική ευθύνη της γυναίκας να είναι χαρούμενη και με θετικά συναισθήματα όταν αντιμετωπίζει την κακοποίηση και την έμφυλη βία μπροστά στον κίνδυνο της απόλυσης και της φτώχειας. Την ώρα που οι γυναικοκτονίες αυξάνονται ραγδαία οι γυναίκες πρέπει να εμπεδώσουν πως είναι δική τους ευθύνη. Είναι δική τους ευθύνη να αποδεχτούν την κακοποιητική συμπεριφορά γιατί οι αμβλώσεις θεωρούνται προδοσία απέναντι στο έθνος. Είναι δική τους ευθύνη γιατί δεν μεγαλώνουν παιδιά στα πρότυπα της Άριας Φυλής.
Η χρηματοδότηση της «Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής» από τα ΕΣΠΑ για την παροχή εκπαιδευτικού υλικού και σεμιναρίων και η δήλωση της Κεραμέως πως το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας εγκρίνουν κάθε χρόνο πάνω από 1.300 «εκπαιδευτικά προγράμματα», αποδεικνύουν από τη μια πλευρά την άμεση παρέμβαση στο περιεχόμενο σπουδών κάθε είδους επιχειρήσεων, ΜΚΟ, ευαγών Ιδρυμάτων, Τραπεζών και από την άλλη πως το δημόσιο σχολείο αποτελεί νέο πεδίο επιχειρηματικών επενδύσεων και κερδοφορίας με θύματα μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αυτό είναι το νέο επιχειρηματικό σχολείο του ολοκληρωτικού καπιταλισμού που χτίζουν: φτηνό, ευέλικτο, αυτόνομο, κατηγοριοποιημένο και εμπορευματοποιημένο. Αυτό το σχολείο υπηρέτησαν, ιδιαίτερα τα μνημονιακά χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις. Οι αντιπολιτευτικές κορώνες των ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ για το συγκεκριμένο ακραία αντιδραστικό πρόγραμμα δεν μπορούν να κρύψουν πως υπηρέτησαν αυτή την κατεύθυνση. Σε πλήρη συμφωνία με ΕΕ, ΟΟΣΑ, κεφάλαιο η Άννα Διαμαντοπούλου προώθησε τα περίφημα projects και ο Κώστας Γαβρόγλου την θεματική εβδομάδα περήφανοι για την εισαγωγή «καινοτομιών» στο σχολείο, που διαμόρφωναν ένα «χαρούμενο» και «δημιουργικό» σχολείο, την ίδια στιγμή που π.χ. η Βιολογία επί Γαβρόγλου μειώθηκε δραματικά στο Γυμνάσιο.
Η αντικαπιταλιστική αριστερά χρειάζεται σήμερα περισσότερο από ποτέ να ορθώσει τείχος απέναντι στην προσπάθεια κυριαρχίας της ακροδεξιάς του ανορθολογισμού. Να καταπολεμηθούν αποτελεσματικά οι ιδέες του σεξισμού, της έμφυλης βίας και της πατριαρχίας. Απαιτείται η σύγκρουση και ανατροπή της πολιτικής και της ιδεολογίας που αναπαράγει με επιστημονικοφανή τρόπο τις παραπάνω ιδέες, που οδηγούν στην κοινωνική βαρβαρότητα. Οφείλει να διαμορφώσει και να συγκροτήσει το αντίπαλο ιδεολογικό και πολιτικό εκπαιδευτικό ρεύμα που θα εμπνέει και θα εμπνέεται στον αγώνα για ένα σχολείο και μια ζωή χωρίς διακρίσεις, καταπίεση και εκμετάλλευση.
ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση
Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Το ΥΠΑΙΘ, κάτω από την γενική κατακραυγή, αναγκάστηκε να ανακαλέσει το «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα που προωθεί η ΜΚΟ «Προγεννητική Αγωγή» με τίτλο: «Σεξουαλικότητα – Γονιμότητα – Γονεϊκότητα: μια αδιαχώριστη ενότητα». Ένα πρόγραμμα που είχε εγκρίνει το ΙΕΠ με την υπογραφή του γγ του ΥΠΑΙΘ Κόπτση από τον περασμένο Νοέμβριο ώστε να εφαρμοστεί σε μαθητές και μαθήτριες γυμνασίων, εν είδει σεξουαλικής αγωγής.
Το υλικό αυτό, προϊόν μιας ΜΚΟ που συνδέεται με παραθρησκευτικούς και σκοταδιστικούς κύκλους, με τη χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, από τους φόρους μας (μόνο το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επιδοτήθηκε με 80.000 ευρώ!) δεν είναι μόνο αντιεπιστημονικό και αναχρονιστικό δεν βρίθει μόνο δοξασιών, προλήψεων και προκαταλήψεων είναι επιπλέον σεξιστικό, ρατσιστικό, προσβλητικό για τις γυναίκες, φασιστικό. Είναι γνωστό ότι αυτή η ΜΚΟ ήταν πίσω από τις αφίσες που είχαν τοποθετηθεί στις στάσεις του Μετρό με προπαγανδιστικό περιεχόμενο ενάντια στις αμβλώσεις!
Μέσα από τη θεωρία του «αγέννητου παιδιού» επιχειρείται η στοχοποίηση της γυναίκας που την ταυτίζουν με τον ρόλο «μητέρα», μεταθέτοντας πάνω της την ευθύνη και ενοχοποιώντας την για την ψυχική και σωματική υγεία, για την προσωπικότητα αλλά και την προσωπική εξέλιξη του παιδιού που θα φέρει στον κόσμο, αφού δεν μερίμνησε για την «προγεννητική αγωγή», που πρέπει κατά την αντίληψή τους να ξεκινά πριν την σύλληψη του παιδιού.
Ιδού μερικά από τα αναρίθμητα παραδείγματα που μας ζητούσαν να διδάξουμε στους μαθητές/τριες μας σύμφωνα με το πρόγραμμα:
- Τα συναισθήματα δεν δημιουργούνται, δεν φτιάχνονται αντίθετα είναι τα συναισθήματα που δίνει η μητέρα από την στιγμή της σύλληψης.
- Ο εγκέφαλος δεν διαμορφώνεται κατά την παιδική ηλικία, στο σχολείο αλλά στην μήτρα της μητέρας
- Το επάγγελμα ή το αν θα κυβερνήσει τον κόσμο, καθορίζεται από τις σκέψεις της μητέρας
- Το φύλλο επίσης καθορίζεται από τις σκέψεις της μητέρας!
- Οι δυσπλασίες των γεννητικών οργάνων, η μειωμένη αναπαραγωγική ικανότητα της γυναίκας, το ότι το σπέρμα φθίνει, έχουν ως αίτια τις πρώιμες σεξουαλικές σχέσεις, τις εναλλαγές συντρόφων, τις αμβλώσεις!
- Το έμβρυο που έχει αγάπη και γαλήνη, θα είναι ειρηνικό και καλοσυνάτο, ενώ διαφορετικά βίαιο και εκδικητικό!
Ενοχοποιούν ακόμα και τη σκέψη της, τις επιλογές της για τον τρόπο ενδυμασίας, διασκέδασης, διατροφής κ.α. και προτείνουν μια σειρά αυθαίρετους και στερούμενους κάθε επιστημονικής βάσης κανόνες, αλλά και αφορισμούς όπως ότι η ομοφυλοφιλία οφείλεται στη μη αποδοχή του φύλου του παιδιού από τη μητέρα και πως η «ομορφιά» ή η «ασχήμια» του σχετίζεται με τις όμορφες ή άσχημες σκέψεις της!
Στοχοποιούν εμφανώς οτιδήποτε δεν μπαίνει στο καλούπι της σκοταδιστικής και άκρως επικίνδυνης αντίληψης τους για τη ζωή, και προωθούν αντιλήψεις ρατσιστικές και σεξιστικές, τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από την έμφυλη βία, την κακοποίηση, τους βιασμούς και τις δολοφονίες παιδιών, γυναικών και ΛΟΑΤΚΙ ατόμων.
Τέλος, και μόνο από το γεγονός ότι το «εκπαιδευτικό» βίντεο καταλήγει με τη φράση: «Μόνο Έθνη με ικανές μητέρες ευδοκιμούν!» το καθιστά όχι απλά αναχρονιστικό, αλλά και φασιστικό.
Ωστόσο, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα των εγκρίσεων παντός τύπου «καινοτόμων» εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών που καταθέτουν ανεξέλεγκτα οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και φορείς του ιδιωτικού τομέα, που καμιά σχέση δεν έχουν με την εκπαίδευση!
Το εν λόγω εγκεκριμένο «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα είναι ένα μόνο από τα χιλιάδες που εγκρίνονται, χωρίς κανείς να ελέγχει το περιεχόμενό τους ως προς την επιστημονική και παιδαγωγική καταλληλόλητα τους, αφού, εδώ και χρόνια, το ΙΕΠ έχει μετατραπεί σε φάμπρικα εγκρίσεως «εκπαιδευτικών» υλικών, εργαλείων, προγραμμάτων κλπ., που παλιότερα προορίζονταν για τις σχολικές δραστηριότητες, τις «θεματικές βδομάδες», τα «πρότζεκτ» και εφεξής για τα περίφημα «εργαστήρια δεξιοτήτων», κατακλύζοντας καθημερινά με σχετικές εγκυκλίους τα ηλεκτρονικά γραμματοκιβώτια σχολείων και εκπαιδευτικών.
1.300 προγράμματα εγκρίνονται κάθε χρόνο, είπε η Κεραμέως, προγράμματα – προκάτ, αντίστοιχα και σε συνδυασμό με τις περίφημες φόρμες αξιολόγησης!
Γιατί, πέρα από αυτό καθαυτό το μεσαιωνικού τύπου περιεχόμενο του προγράμματος που ενέκρινε η Κεραμέως (υπεύθυνη υπουργός) να διδαχθεί στα σχολεία, αντί της σεξουαλικής αγωγής, τίθεται το ευρύτερο ζήτημα της παρέμβασης διάφορων φορέων του ιδιωτικού τομέα στο περιεχόμενο σπουδών, μέσα από τέτοιου είδους εγκεκριμένα «εκπαιδευτικά» υλικά που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Αυτές οι αθλιότητες αποτελούν μικρογραφία του σχολείου που επιχειρούν να στήσουν μέσω της αξιολόγησης, και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Το επιχειρηματικό σχολείο, το σχολείο της αγοράς, των ΜΚΟ και των χορηγών, πρέπει να συμβαδίζει με την παρέμβαση αυτών στο περιεχόμενο διδασκαλίας, με τον ανορθολογισμό, τον σκοταδισμό και την έλλειψη κριτικής σκέψης.
Φτάνει πια με το αλώνισμα των ιδιωτών – με το δόγμα «Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια», που προσπαθεί να φέρει η κυβέρνηση στα σχολεία, με επάξια εκπρόσωπο την υπουργό Παιδείας Κεραμέως.
- Να παρθούν μέτρα για προστασία της εγκύων στους χώρους εργασίας – καμία απόλυση, άδειες.
- Άδειες ανατροφής τέκνων σε όλους. Άδεια ανατροφής στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς με τους ίδιους όρους που ισχύει για όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
- Μέτρα για υγιή παιδική ηλικία ενάντια στην ακρίβεια και την φτώχεια.
- Το Υπουργείο Παιδείας να εντάξει τώρα το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής σε όλες τις τάξεις από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο!
- Να μεριμνήσει για την δωρεάν επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με τις Παιδαγωγικές και Ιατρικές Σχολές των δημόσιων Πανεπιστημίων, ώστε να μπορούν να προσεγγίσουν το ζήτημα με τον δέοντα επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο, για την πρόληψη κάθε μορφής σεξουαλικής βίας και εκμετάλλευσης και την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων στο δημόσιο σχολείο.
- Να χρηματοδοτήσει επιτέλους γενναία την Δημόσια Παιδεία και όχι να μετατρέπει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε επαίτες χορηγιών, αυτών που επιβουλεύονται τον δημόσιο χαρακτήρα τους
- Το ΙΕΠ να πάψει να είναι μηχανισμός εγκρίσεων ακατάλληλων υλικών, «δούρειων ίππων» του δημόσιου σχολείου, και διεκπεραιωτής απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων, για την δήθεν «αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης», και να επιτελέσει επιτέλους τον συμβουλευτικό και παιδαγωγικό του ρόλο, με γνώμονα την παιδαγωγική, την επιστημονική σκέψη και το συμφέρον του δημόσιου σχολείου
- ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ!
Ιανουάριος 2022
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ