Οι αυξήσεις-ψίχουλα 3% των εφοπλιστών άφησαν… ικανοποιημένη την πλειοψηφία της ΠΝΟ που έσπευσε αμέσως να σπάσει την απεργία των ναυτεργατών. Σήμερα το βράδυ ο αγώνας των ναυτεργατών θα συμπλήρωνε 4 ημέρες αλλά ο φιλοεφοπλιστικός εργοδοτικός συνδικαλισμός της ΠΝΟ κινήθηκε ενάντια στους απεργούς.
Όπως έγραψε στη σχετική ανακοίνωσή της η ΠΝΟ, «ναι μεν, δεν μας βρίσκει απόλυτα ικανοποιημένους το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με την εργοδοτική πλευρά και η επίτευξη αυξήσεων συνολικά της τάξεως του 3%, πλην όμως, σταθμίζοντας την όλη κατάσταση, πιστεύουμε ότι είναι μία αποδεκτή λύση».
Αντίθετα η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για προδοτική απόφαση της ΠΝΟ ενάντια στις διεκδικήσεις και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.
Όπως σημειώνει, «στη συνάντηση που έγινε σήμερα για την υπογραφή και ανανέωση της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας ο ΣΕΕΝ πρότεινε αυξήσεις οι οποίες είναι απαξιωτικές για τους ναυτεργάτες, των οποίων το εισόδημα έχει δεχθεί συντριπτικό πλήγμα όλα τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα πρότειναν 3ετή ΣΣΕ: 0% για το 2020, 0% για το πρώτο δεκάμηνο του 2021, 1% για το διάστημα Νοέμβρη – Δεκέμβρη 2021, 1% για το πρώτο 7μηνο του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο τους έτους!»
Η ΠΕΝΕΝ τονίζει δε τα ακόλουθα:
Η υποτιθέμενη βελτιωμένη πρότασή τους κινήθηκε για άλλη μια φορά στην κατεύθυνση να σπρώξουν ψίχουλα στους ναυτεργάτες απορρίπτοντας κάθε σκέψη περί πραγματικών αυξήσεων που θα καλύψουν το χαμένο Ναυτεργατικό εισόδημα.
Η πρότασή τους αυτή είναι πολύ κάτω και από το επίπεδο του πληθωρισμού, ο οποίος τον Νοέμβρη εκτινάχθηκε στο 4,8 % και αναμένεται να κλείσει τον Δεκέμβρη στο 5,5%, μεσοσταθμικά η προτεινόμενη αύξηση στην βάση 3ετούς ΣΣΕ είναι 0,70%.
Οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι στο πλαίσιο του εφοπλιστικού και κυβερνητικού δόγματος περί βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας η οποία δεν πρέπει να διαταραχθεί με υπερβολικές αυξήσεις!
Στην διάρκεια της συνάντησης ΠΝΟ – ΣΕΕΝ ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τα ναυτεργατικά προβλήματα, τόνισε αναλυτικά τις τεράστιες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα 2011-2019 και ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι την διετία 2020 -2021 αυτό συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο αφού η μεγάλη πλειοψηφία των Ναυτεργατών βρέθηκε εκτός εργασίας καθώς το 70% των πλοίων ήταν σε πολύμηνη ακινησία και αποδρομολογημένα.
Όλους αυτούς τους μήνες οι Ναυτεργάτες κλήθηκαν να επιβιώσουν με φτωχοεπιδόματα εξαθλίωσης είτε ήταν σε αναστολή σύμβασης είτε επιδοτούμενοι στο ΓΕΝΕ.
Είναι σαφές ότι οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι στο πλαίσιο του εφοπλιστικού και κυβερνητικού δόγματος περί βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας η οποία δεν πρέπει να διαταραχθεί με υπερβολικές αυξήσεις…..!!
Οι ανάγκες των Ναυτεργατών, τα προβλήματα και τα δίκαια αιτήματά τους στέλνονται με αυτό τον τρόπο στο καλάθι των σκουπιδιών και προκλητικά επιζητούν (ΣΕΕΝ – ΥΕΝ) την σύνεση, την υπευθυνότητα, τον ρεαλισμό και τελικά την προσαρμογή και την υποταγή των Ναυτεργατών στους εφοπλιστές και στην πολιτική τους!
Όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων
Η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί από οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020-2021 και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022 η οποία θα είναι 3%».
Eπισημαίνει δε πως «κυβέρνηση – ΥΕΝ (με την αποδοχή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ) έχουν απορρίψει όλα τα αιτήματα που αφορούν την αντιλαϊκή τους πολιτική και έτσι αυτά παραπέμπονται στο αόριστο και μακρινό μέλλον».
Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα Ναυτεργατικά προβλήματα.
Όπως καταλήγει η ΠΕΝΕΝ, «η χρεοκοπημένη και καταδικασμένη στην συνείδηση των Ναυτεργατών πλειοψηφία και ηγεσία της ΠΝΟ απέδειξε περίτρανα ότι ούτε θέλει ούτε μπορεί να οργανώσει την πάλη των Ναυτεργατών για την επίλυση των Ναυτεργατικών προβλημάτων, είναι απόλυτα συστοιχισμένη στην γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των αφεντικών της».
Η ΠΕΝΕΝ τονίζει πως βγαίνει ενισχυμένη και δικαιωμένη και διευρύνει τους δεσμούς της με τον κλάδο και τον ναυτεργατικό κόσμο καθώς η αγωνιστική προσήλωσή της στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών κερδίζει συνεχώς την αποδοχή και την εμπιστοσύνη τους.
Σε αυτό τον δοκιμασμένο δρόμο θα πορευτούμε σταθερά και αμετακίνητα και το επόμενο χρονικό διάστημα.
Να σημειωθεί τέλος ότι η πρόταση της ΠΕΝΕΝ για κλιμάκωση της απεργίας με νέα 24ωρη Πανελλαδική απεργία έλαβε 5 ψήφους έναντι 9 της πλειοψηφίας της Διοίκησης της ΠΝΟ