Λίγες μόλις ημέρες μετά το φρικτό εργοδοτικό έγκλημα με τον θάνατο ενός εργάτη στη γερανογέφυρα της Cosco, άλλος ένας εργάτης 41 ετών έχασε τη ζωή του σε ένα απίστευτο δυστύχημα με ξέφρενη πορεία οχήματος συντήρησης εργολαβικού συνεργείου σε γραμμή του ΗΣΑΠ στον Αγιο Νικόλαο.
Ο απολογισμός του περιστατικού ήταν ένας νεκρός και δύο τραυματίες, ένας εν των οποίων σοβαρά σε συνολικά πέντε επιβαίνοντας στο όχημα, δύο υπάλληλους της ΣΤΑΣΥ και τρεις της γερμανικής αναδόχου εταιρείας που ανέλαβε τη λείανση της γραμμής. Μάλιστα η ΣΤΑΣΥ επιστράτευσε ολόκληρο συρμό για να κάνει “ελεγχόμενη σύγκρουση” μην έχοντας άλλο σχέδιο έκτακτης ανάγκης!
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν δε ότι ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί και στις 22 Αυγούστου, που κατά δήλωση εργαζομένων οφείλονταν στα φρένα, από την ίδια μηχανή λείανσης που προξένησε το μοιραίο δυστύχημα και απομακρύνθηκε από την Βικτώρια με γερανό, πράγμα που η διοίκηση αρνήθηκε.
24ωρη απεργία την Πέμπτη
Την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 24ωρο χειρόφρενο τραβάνε ο ΗΣΑΠ, το Μετρό και το Τραμ, μετά από σχετική απόφαση οκτώ σωματείων του κλάδου, ενώ στάση εργασίας από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ θα κάνουν οι εργαζόμενοι σε ΟΑΣΑ-ΗΛΠΑΠ.
Οι εργαζόμενοι θέτουν ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται από την ΣΤΑ.ΣΥ αλλά και από την εργολαβική εταιρεία που ανέλαβε τη συντήρηση των γραμμών.
Όπως υποστηρίζει το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ σε σχετική ανακοίνωση, «το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος “χτύπησε” στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους.
Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;
Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες.
Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας
Ένας ακόμα θάνατος προστέθηκε σήμερα στον μακρύ κατάλογο εργατών που πλήρωσαν με την ζωή τους τον καθημερινό αγώνα για το μεροκάματο . Ήδη την τελευταία μόλις εφταετία πάνω από 700 εργαζόμενοι έχουν χάσει την ζωή τους εν ώρα εργασίας . Από μόνος του ο αριθμός και η συχνότητα των ατυχημάτων μας δείχνει πως η δίψα για κέρδη των εργοδοτών μεταφράζετε σε ασυδοσία , σε υπερεργασία , σε έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας , σε εκμετάλλευση , δηλαδή ότι είναι σε πλήρη εφαρμογή το δόγμα «τα κέρδη τους πάνω απ την ζωή των εργαζομένων».
Για τον τραγικό θάνατο στον ΗΣΑΠ και για τους τραυματισμούς , πέρα απ το αναμφισβήτητο γεγονός , πως έχουμε φωνάξει επανειλημμένα ότι η εφαρμογή του πιο πάνω δόγματος μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε εργατικές δολοφονίες , μένει να απαντηθούν μια σειρά ερωτημάτων όπως :
• Ο καθαρισμός της τροχιάς έγινε από ειδικευμένο συνεργείο της εταιρείας (ΜΕΤΡΟ) που έχουν τεχνογνωσία χρόνων η όχι;
• Αν έγινε με εργολαβική εταιρεία , αυτή η εταιρεία πήρε το έργο μέσα από διαγωνισμό με βάση και την τεχνογνωσία η απλά της δόθηκε το έργο με απευθείας ανάθεση;;;;
• Προβλέπετε και από πού το σταμάτημα ενός ανεξέλεγκτα κινούμενου οχήματος βάζοντας εμπόδιο (!!!) άλλο όχημα;
• Υπάρχει γραμμή τεχνητού εκτροχιασμού κι αν υπάρχει γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε;
• Υπήρξε ενημέρωση προς τα ΜΜΕ ότι είχαμε μόνο ελαφρά τραυματισμένους κι αν υπήρξε που αποσκοπούσε μια τόσο λανθασμένη ενημέρωση;
Στο σημερινό ΔΣ του Συνδικάτου πάρθηκε ομόφωνα απόφαση για :
1) Στάση εργασίας την Πέμπτη 18 Νοέμβρη από έναρξη βάρδιας μέχρι 09:00 και από 21:00 μέχρι λήξη βάρδιας
2) Παρέμβαση την ίδια μέρα από το συνδικάτο στα κεντρικά της ΟΣΥ.
3) Παράδοση ψηφίσματος για το ατύχημα αλλά και για το μεγάλο έλλειμμα μέτρων υγιεινής και ασφάλειας και στον δικό μας εργασιακό χώρο.
4) Μέσω ΕΚΑ πρωτοβουλία συζήτησης με τα άλλα σωματεία του χώρου των μεταφορών για περαιτέρω κοινές – αν καταστεί δυνατό – κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις με θέμα την ανυπαρξία μέτρων και διεκδίκησής τους.
Η θέση μας σαν ΕΑΣ ήταν και είναι η εξής:
«πέρα από τις κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας θα πρέπει να έχουμε ένα συνεχές πλαίσιο διεκδικήσεων ύπαρξης και εφαρμογής μέτρων υγιεινής και ασφάλειας με έλεγχο απ τους εργαζομένους». Και φυσικά κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη και κάθε εργατοκτόνου μνημονιακού νόμου που είναι ουσιαστικά η νομιμοποίηση των εργοδοτών στο να μην υπολογίζουν ούτε την υγεία μας ούτε την ζωή μας.
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΑΣ