▸Εργαζόμενοι στην e-food καταγγέλλουν απειλές απόλυσης για όσους δεν δεχτούν να εργάζονται ως αυτοαπασχολούμενοι
Ανατριχιαστικό, εξοργιστικό και όμως αληθινό! Η πλατφόρμα e-food (κατ’ οίκον παραδόσεις φαγητού), που τα κέρδη της εκτινάχτηκαν λόγω πανδημίας, θέλει να διακόψει τις συμβάσεις εργασίας με τους διανομείς της και να τους μετατατρέψει σε «αυτοαπασχολούμενους ελεύθερος συνεργάτες».
«Θα θέλαμε να σου προτείνουμε και εκτιμάμε ότι θα ήταν καλύτερο να εργαστείς ως Freelancer. Σε αντίθετη περίπτωση δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης» αναφέρει συνοπτικά το μήνυμα που έλαβαν αρκετοί εργαζόμενοι της E-Food.
Δηλαδή οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές και ότι δεν θα έχουν καμία εργασιακή προστασία (π.χ. ωράριο εργασίας, άδεια με αποδοχές κ.ά.).
Αυτό είναι το «επίτευγμα» του νόμου Χατζηδάκη που υποσχόταν «καλύτερες δουλειές για όλους» στο πλαίσιο της ατομικής διαπραγμάτευσης εργοδοσίας κι εργαζομένων. Ας σημειωθεί ότι η πλατφόρμα e-food εξαγοράστηκε το 2015 από την γερμανική delivery hero που, όπως λέει, αναπτύσσει δραστηριότητα σε πάνω από 50 χώρες. Τρώγοντας ανοίγει η όρεξη για τις μεγάλες επιχειρήσεις
Οι διανομείς στο EFOOD είναι εργαζόμενοι και όχι συνεργάτες.
Κανένας διανομέας δε πρέπει να δεχτεί να του επιβάλλει η εταιρεία το «συνεργατικό» μοντέλο.
✊🏻Ζωή και δουλειά με αξιοπρέπεια! Δεν θα θα γίνουμε θυσία στον βωμό των κερδών τους.#ΜένουμεΕνεργοί #WeSpeakNow#cancel_efood pic.twitter.com/MdljGdmkQV— Μένουμε Ενεργοί – Υγεία, Συλλογικότητα, Αλληλεγγύη (@Covid19energoi) September 17, 2021
Κέρδη μαμούθ μέσα στην πανδημία
Αξίζει να σημειωθεί ότι η e-food είδε τα κέρδη της να εκτινάσσονται την περίοδο της πανδημίας. Το 2020 είχε άνοδο τζίρου της σχεδόν 50% και ακόμα μεγαλύτερα αναμένονται τα κέρδη που θα ανακοινωθούνγ ια το 2021!
«Ήρθε η ώρα να δείξουμε και εμείς οι διανομείς την πραγματική μας δύναμη», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στην e-food.
«Γράψε λάθος» λέει η efood αλλά δεν κάνει πίσω για τους διανομείς!
Για «λανθασμένη διατύπωση» στο μήνυμα που έστειλε στους διανομείς, με το οποίο απαιτεί να γίνουν freelancers, μιλά προσχηματικά η εταιρεία. μετά τη θύελλα που προκλήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν προτίθεται όμως να ανανεώσει τις συμβάσεις των εργαζομένων που λήγουν κάτι που αποδεικνύει ότι λανθασμένη δεν ήταν η διατύπωση αλλά η ίδια η πολιτική της απέναντι στους εργαζόμενους. Στη σχετική ανακοίνωση υπερασπίζεται το μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας “freelancer” και ισχυρίζεται ότι “είναι ένας νέος τρόπος συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά και προς τις δύο πλευρές”.