Από αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο συνοδεύεται η επανέναρξη της λειτουργίας των θερινών κινηματογράφων, που έγινε την Παρασκευή 21 Μαΐου. Όπως όρισε ο… Χαρδαλιάς, θα λειτουργήσουν με πληρότητα 75%, (στα θέατρα θα είναι στο 50%), και με υποχρεωτική κενή θέση ανά δύο καθήμενους. Το διάλειμμα στη διάρκεια της προβολής απαγορεύεται (όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια στα μούλτιπλεξ), ενώ η ταξιθεσία είναι υποχρεωτική για την τοποθέτηση των θεατών στη θέση τους. Επιπλέον, είναι υποχρεωτική η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτά ως προς το πρακτικό μέρος της λειτουργίας των θερινών κινηματογράφων. Ως προς το περιεχόμενο, τις προβαλλόμενες ταινίες, το σίγουρο είναι ότι «το σήμερα δεν θα μοιάζει με το χθες». Λόγω του παρατεταμένου λοκντάουν, πολλές ταινίες έχουν συσσωρευθεί στα συρτάρια των εταιρειών διανομής, οι περισσότερες από τις οποίες είναι ευρωπαϊκής προέλευσης. Οι «ταινίες τέχνης», όπως συνήθως χαρακτηρίζονται, θα συνυπάρχουν με χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ και ταινίες «για όλη την οικογένεια».
Για παράδειγμα, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σινεμά, το μενού περιλαμβάνει τη βραβευμένη με Όσκαρ Nomadland, το βαρύ πυροβολικό της Pixar Soul, αλλά και την περιπέτεια Wonder Woman 1984 (παραγωγή 2020), τις Μάγισσες του Ρόμπερτ Ζεμέκις, τα Έξι λεπτά πριν τα Μεσάνυχτα, την ιταλική κωμωδία Τρία υπέροχα κορίτσια και την ελληνική ταινία Πρόστιμο του Φωκίωνα Μπόγρη. Καθώς ο ρυθμός αυτός αναμένεται να συνεχιστεί, είναι αναμενόμενο οι σινεφίλ να μην προλάβουν να δουν όλες τις ταινίες που θα επιθυμούσαν, καθώς συνήθως δεν υπάρχει ο χρόνος (ή και τα χρήματα) για συχνή κινηματογραφική έξοδο.
Πρόστιμο: Η πρώτη ελληνική θερινή πρεμιέρα
Το Πρόστιμο του νέου δημιουργού Φωκίωνα Μπόγρη είναι η πρώτη ελληνική ταινία που ανοίγει τη φετινή περίεργη σεζόν των θερινών σινεμά. Πρόκειται για ένα μοντέρνο νέο-νουάρ με ιδιαίτερο υπόγειο χιούμορ, που επικεντρώνεται στην αντίθεση αλλά και το «ανακάτωμα» μεταξύ «νοικοκυραίων» και «υποκόσμου». Πρωταγωνιστής ένας γοητευτικός μικροαπατεώνας με ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα, τα οποία τον υποχρεώνουν να πάρει δύσκολες και επικίνδυνες αποφάσεις. Η ταινία έχει αποσπάσει δύο υποψηφιότητες για τα βραβεία ΙΡΙΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου – Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας Mυθοπλασίας και Β’ Ανδρικού Ρόλου (Στάθης Σταμουλακάτος). Η ταινία περίμενε πολύ καιρό για να εξασφαλίσει προβολή. Άξιζε τον κόπο, όπως λένε και οι συντελεστές του, τίποτα δεν αντικαθιστά τη μοναδική ατμόσφαιρα της κινηματογραφικής προβολής, τη μεγάλη οθόνη με τη συλλογική θέαση.