Ντίνα Ρέππα
▸Έντρομη η κυβέρνηση και πολέμια της τέχνης, του πολιτισμού και της ελευθερίας της έκφρασης διέταξε να χτιστούν όλες οι είσοδοι του θεάτρου «Εμπρός», τσιμέντωσε τις πράξεις πολιτισμού που δεν είναι εμπόρευμα και προσφέρεται χωρίς αντάλλαγμα.
Το «Εμπρός» αποπειράθηκε να εκκενωθεί γιατί είναι ένα επικίνδυνο αντιπαράδειγμα ειδικά στην περιοχή που βρίσκεται, όπου η εμπορευματοποίηση κυλάει ορμητικά στα διπλανά, σοκάκια. Σ’ αυτή την πόλη που η οικονομική και πολιτική εξουσία του κεφαλαίου μετατρέπει τα πάντα σε εμπόρευμα που πουλιέται κι αγοράζεται, το «Εμπρός» πρόσφερε χωρίς κόμιστρο, χωρίς αντίτιμο, τέχνη, πολιτισμό, δημιουργία, αλληλεγγύη.
Το δημόσιο, το ελεύθερο, το δωρεάν, το κοινό, αυτό ενόχλησε και θέλησαν να τσιμεντώσουν. Για να σιωπήσει, γιατί εμποδίζει την ελεύθερη κυκλοφορία του χρήματος, της αγοράς, γιατί δε συμβαδίζει με τις τουριστικές ατραξιόν και την αλλαγή του χαρακτήρα του κέντρου στην κατεύθυνση της τουριστικοποίησης και των real estate συμφερόντων.
Αλλά ο κόσμος, η νεολαία και οι εργαζόμενοι, δεν υποτάχτηκαν στο αφήγημά αυτό. Το Σάββατο το βράδυ, με τη συνοδεία χάλκινων μουσικών οργάνων, με μια μέγιστη πράξη λαϊκού κι εργατικού πολιτισμού απελευθέρωσε το «Εμπρός» και ανακατέλαβε το χώρο.
Ανίκανοι να νικήσουν τη μεγάλη συμπαράσταση, αλληλεγγύη και προστασία που δέχτηκε το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο «Εμπρός», κράτος, κυβέρνηση και δημαρχία αποφάσισαν να το εντάξουν στα διαχειριστικά πλαίσια του Δήμου και των φορέων άσκησης αστικής πολιτικής.
Έτσι, στο ΔΣ στις 24/5 η δημοτική αρχή Μπακογιάννη δέχτηκε να διεκδικήσει συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ για να της παραχωρηθεί το θέατρο. Τη διευκόλυναν εξαιρετικά σε αυτό προτάσεις από τις δημοτικές παρατάξεις της Ανοιχτής Πόλης (ΣΥΡΙΖΑ) και της Λαϊκής Συσπείρωσης (ΚΚΕ) όπου στο όνομα της προστασίας του ιστορικού και αρχιτεκτονικού χαρακτήρα του κτηρίου ζήτησαν την εμπλοκή κράτους, δήμου, περιφέρειας.
Ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα δηλώνουμε ότι το «Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός» δεν μπορεί να προστατευτεί ούτε από φορείς που αντιτίθενται στα βασικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του ούτε από τους βασικούς φορείς της αχαλίνωτης τουριστικοποίησης και εμπορευματοποίησης κάθε κύτταρου πολιτισμού αυτής της πόλης. Γι’ αυτό είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτές τις προτάσεις που καλούν τον Δήμο να παρέμβει και στην ουσία να υλοποιήσει άμεσα την ίδια πολιτική ισοπέδωσης της πόλης από κάθε τι σύγχρονα λαϊκό.
Μόνο ο λαός θα υπερασπιστεί το «Εμπρός», σε αυτόν ανήκει, στους καλλιτέχνες και σε όλες τις συλλογικότητες που έδρασαν εντός του (πολιτικές, κινηματικές, καλλιτεχνικές) που βρίσκονται σε διαρκή ρήξη με το καθεστώς της εμπορευματοποίησης του κέντρου που επιδιώκεται να επιβληθεί.