Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία Εργαζόμενοι

Ταχυμεταφορές: Ο γολγοθάς των «κούριερ» την εποχή της πανδημίας

Εργαζόμενοι στον κλάδο μιλούν στο Πριν για τις άθλιες συνθήκες εργασίας

29/12/2020
σε Εργαζόμενοι
Ταχυμεταφορές: Ο γολγοθάς των «κούριερ» την εποχή της πανδημίας
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ιωάννα Καρδάρα

▸ Πριν την κρίση του κορονοϊού, ο κλάδος ταχυδρόμησης-ταχυμεταφοράς απασχολούσε συνολικά 16.500 εργαζόμενους.

Από αυτούς, οι 5.500 απασχολούνταν στο παραδοσιακό απλό ταχυδρομείο των ΕΛΤΑ. Οι υπόλοιποι 11.000 απασχολούνταν στην ταχυμεταφορά και σε μόλις τέσσερις μεγάλες εταιρείες που ουσιαστικά ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής δραστηριότητας, καθώς μόνο εκείνες διαθέτουν πανελλαδικά δίκτυα. Αυτές οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες διακινούν το 85% και ενώ απασχολούν στα δίκτυά τους σχεδόν 10.000 εργαζόμενους, έχουν υποχρεώσεις εργοδότη σε λιγότερους από 1.900 εργαζόμενους, οι οποίοι δουλεύουν κυρίως στα κεντρικά τους. Οι εταιρείες αυτές είναι: η ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες ΜΑΕΕ, η Γενική Ταχυδρομική ΑΕΕ, η ΕΛΤΑ Courier και η Speedex ΑΕ.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του επιχειρησιακού σωματείου της ACS, «τα στοιχεία δημοσιευμάτων και επίσημων φορέων (ΕΕΤΤ), που εμφανίζουν ότι στον κλάδο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 500 εταιρείες, δεν αποδίδουν την πραγματική εικόνα σχέσεων της αγοράς, η οποία μοιράζεται στις παραπάνω 4 μεγάλες εταιρείες και ρυθμίζεται από αυτές. Όλες οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου είναι κατά κανόνα μικρές εταιρείες που λειτουργούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία ως αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των τεσσάρων, λιγότερες είναι ελεύθεροι συνεργάτες τους και πολύ λιγότερες δραστηριοποιούνται κυρίως σε τοπικό επίπεδο χωρίς καμία εξάρτηση από τις τέσσερις».

Σε κοινέςΚατηγορίες

Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο

Κάλεσμα ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ στην κινητοποίηση στο ΣτΕ για 13ο-14ο μισθό-σύνταξη

Το προηγούμενο lockdown βρήκε πραγματικά απροετοίμαστο τον κλάδο και οι σοβαρότερες παραλείψεις και ελλείψεις ήταν κυρίως σε υλικά προστασίας και μέτρα ασφαλείας για το προσωπικό. Τότε ίσως δικαιολογούταν οι ελλείψεις προσωπικού που ανέδειξε η τρομερά απότομη άνοδος των εργασιών του κλάδου.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΣ του επιχειρησιακού σωματείου της ACS, στην αρχή του πρώτου κύματος της πανδημίας η εταιρεία έθεσε σε προαιρετική βάση, από υποχρεωτική, την χρήση μάσκας στο κέντρο διαλογής της Πέτρου Ράλλη όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν με απόσταση μισού μέτρου μεταξύ τους. Ανεπαρκή ήταν τα μέτρα προστασίας και στην Γενική Ταχυδρομική, καθώς σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση του σωματείου στις 15/3/2020 η εταιρεία ενημέρωσε γραπτώς τους «κούριερ» ότι θα τους εφοδιάσει με μια συσκευασία υγρού σαπουνιού, ένα ρολό χαρτί και μια φιάλη νερό λίτρου για το πλύσιμο χεριών με την υπενθύμιση ότι η φιάλη ξαναγεμίζει από το νερό ύδρευσης! Σαν να μην έφταναν αυτά υπήρξαν και αδικαιολόγητες απολύσεις, διώξεις εργαζομένων και συνδικαλιστών.

Σαν να μην πέρασε μια μέρα, η κατάσταση επαναλαμβάνεται και στο δεύτερο lockdown: Εξαντλητικά ωράρια, ελάχιστο προσωπικό, υπέρογκος φόρτος εργασίας, χαμηλοί μισθοί. Αυτή είναι η κατάσταση που συνεχίζει και επικρατεί στον κλάδο των ταχυμεταφορών που και σε αυτήν την καραντίνα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα της πανδημίας. Ειδικότερα αυτή την περίοδο «οι κούριερ» έπρεπε να ανταπεξέλθουν στον πυρετό των διαδικτυακών αγορών που συνοδεύτηκαν από το «πάρτι» της Black Friday καθώς και των εορτών.

Οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε συνθήκες πολέμου έχοντας ασφαλώς να αντιμετωπίσουν και την πίεση των εργοδοτών τους, μιας και οι ρυθμοί της δουλειάς τους έχουν πλήρως εντατικοποιηθεί. Ο κορονοϊός ωστόσο ήρθε να αναδείξει τις χρόνιες παθογένειες του επαγγέλματος. Όπως αναφέρουν στο Πριν εργαζόμενοι στον κλάδο το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το έλλειμμα στις προσλήψεις. «Προσπάθησαν με πρόχειρα και περιστασιακά μέσα να καλύψουν τις ανάγκες και τα κενά που δημιουργήθηκαν σε σχέση με τη νέα ζήτηση», λέει χαρακτηριστικά εργαζόμενος σε εταιρεία ταχυμεταφορών.

Αυτό που εξοργίζει τους εργαζομένους είναι ότι η κατάσταση αντί να βελτιωθεί χειροτέρευσε, καθώς όπως τονίζουν στον Πριν, «από το προηγούμενο lockdown μέχρι το σημερινό υπήρχε το διάστημα και να οργανωθούν καλύτερα και να βγάλουν αγγελίες και να προλάβουν να εκπαιδεύσουν προσωπικό», ωστόσο δεν το έκαναν. Αντιθέτως προτίμησαν να κρυφτούν πίσω από παλιές και νέες παραλείψεις της πολιτείας και επέλεξαν να λειτουργήσουν με ταξί, μαύρους ιδιώτες με το κομμάτι, «μπλοκάκηδες», πρόχειρες αποθήκες (HUB) και άλλες παρόμοιες λύσεις.

Εντύπωση μάλιστα προκαλεί και το γεγονός ότι το επάγγελμά τους μπήκε στις ΚΑΔ για τις πληττόμενες επιχειρήσεις και μάλιστα για δεύτερη φορά. Οι εργαζόμενοι βρέθηκαν σε συνθήκες πολέμου, είδαν τη δουλειά τους να εντατικοποιείται και να υπερπολλαπλασιάζεται και κλήθηκαν να δώσουν μια μάχη χωρίς κανένα σχέδιο και χωρίς στοιχειώδεις ρυθμίσεις ή τροποποιήσεις ούτε για την λειτουργία και την οργάνωση της δουλειάς τους, αλλά ούτε και για τους όρους εργασίας τους. Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές όσες προσλήψεις έγιναν ήταν ορισμένου χρόνου ενώ αρκετοί εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης (τετράωροι) σήμερα εργάζονται έως και 10 ώρες ημερησίως.

Χαώδης και αρκετά κουραστική είναι η κατάσταση που επικρατεί σύμφωνα και με τον πρόεδρο του επιχειρησιακού σωματείου της Speedex, Ηλία Κανάκη. «Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στο έργο. Αν η εταιρεία δεν κάνει προσλήψεις και επενδύσεις, πώς θα ανταπεξέλθουμε;», τονίζει στο Πριν. Σύμφωνα με τον Η. Κανάκη, υπολογίζεται ότι κάθε μέρα κάνουν πανελλαδικά 150.000 παραδόσεις, ενώ ένας κούριερ με μηχανάκι μπορεί μέσα σε μια μέρα να κάνει 70, το πολύ 80 παραδόσεις.

Ετικέτες: εργαζόμενοιΙωάννα ΚαρδάρακούριερπανδημίαΤαχυμεταφορέςΤο Θέμα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Δεκέμβρης ΄44: Το αστικό κράτος είχε συνέχεια στον αγώνα κατά του ΕΑΜ και του ΚΚΕ

Επόμενο

Πρώτοι εμβολιάζονται οι ιδιοκτήτες της χώρας

Σχετίζεται με Άρθρα

Ρεσάλτο του Ισραήλ στο ιστιοφόρο Madleen, ομηρεία του πληρώματος!

Ρεσάλτο του Ισραήλ στο ιστιοφόρο Madleen, ομηρεία του πληρώματος!
από Δημήτρης Τζιαντζής
08/06/2025
0

Θρίλερ στη Μεσόγειο καθώς το κράτος του Ισραήλ πραγματοποίησε επίθεση και κατάληψη του ιστιοφόρου Madleen λίγο μετά τις 3 π.μ (ώρα Ελλάδας) ξημερώματα της...

ΣυνεχίστεDetails

Παρουσίαση της πολιτικής πρότασης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Παρουσίαση της πολιτικής πρότασης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ
από Δημήτρης Τζιαντζής
08/06/2025
0

Αντώνης Δραγανίγος ▸ Στις 11/6, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Αυδή, ανοίγει η συζήτηση σε μια εποχή που τα παλιά διλήμματα χάνουν τη δυναμική...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Πρώτοι εμβολιάζονται οι ιδιοκτήτες της χώρας

Πρώτοι εμβολιάζονται οι ιδιοκτήτες της χώρας

Μπετόβεν: ο ήχος της επανάστασης διαπερνά το μουσικό του έργο

Μπετόβεν: ο ήχος της επανάστασης διαπερνά το μουσικό του έργο

Καταδρομική αστυνομική εισβολή στις φοιτητικές εστίες στου Ζωγράφου

Καταδρομική αστυνομική εισβολή στις φοιτητικές εστίες στου Ζωγράφου

Όταν ο Ριζοσπάστης χάνει την ψυχραιμία του

Όταν ο Ριζοσπάστης χάνει την ψυχραιμία του

Φύλλο 7-8/6

Δηλώσεις αγωνιστών: Γιατί συμμετέχω στην

πορεία προς τη Γάζα!

Η δημοκρατία βαρίδι για το κεφάλαιο

Βήμα μπροστά για τις Αναιρέσεις

Ιδιώνυμο κατά φοιτητών

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Σκανδιναβικό μοντέλο εκμετάλλευσης
Γράμμα από...

Σκανδιναβικό μοντέλο εκμετάλλευσης

από Δημήτρης Τζιαντζής
07/06/2025

Αφιέρωμα

«Είμαστε στο εμείς, όχι στο εγώ»: Ο Σήφης Καυκαλάς και ο Γιάννης Σιαμαντάς μιλούν για την πορεία προς τη Γάζα
Αναδημοσιεύσεις

«Είμαστε στο εμείς, όχι στο εγώ»: Ο Σήφης Καυκαλάς και ο Γιάννης Σιαμαντάς μιλούν για την πορεία προς τη Γάζα

Ο Γιάννης Σιαμαντάς, οδοντίατρος, και ο Σήφης Καυκαλάς, τοπογράφος, μιλούν στην ιστοσελίδα ROSA και τη δημοσιογράφο Ζωή - Νίκη Μακρυγιάννη ...

09/06/2025
Ρεσάλτο του Ισραήλ στο ιστιοφόρο Madleen, ομηρεία του πληρώματος!
Κίνημα

Ρεσάλτο του Ισραήλ στο ιστιοφόρο Madleen, ομηρεία του πληρώματος!

Θρίλερ στη Μεσόγειο καθώς το κράτος του Ισραήλ πραγματοποίησε επίθεση και κατάληψη του ιστιοφόρου Madleen λίγο μετά τις 3 π.μ ...

08/06/2025
Παρουσίαση της πολιτικής πρότασης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ
Αριστερά

Παρουσίαση της πολιτικής πρότασης της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Αντώνης Δραγανίγος ▸ Στις 11/6, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Αυδή, ανοίγει η συζήτηση σε μια εποχή που τα παλιά ...

08/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις: Δυναμική επιστροφή και υπόσχεση για το μέλλον
Νεολαία

Φεστιβάλ Αναιρέσεις: Δυναμική επιστροφή και υπόσχεση για το μέλλον

Bήμα μπροστά το φετινό φεστιβάλ στο ΕΚΠΑ Με μεγάλη επιτυχία και μαζική συμμετοχή έκλεισε την Κυριακή 1η Ιουνίου το φετινό ...

08/06/2025
Στεγαστική κρίση: Με… πλατφόρμες και «πύλες» δεν πέφτουν τα ενοίκια
Κοινωνία

Στεγαστική κρίση: Με… πλατφόρμες και «πύλες» δεν πέφτουν τα ενοίκια

Δημήτρης Σταμούλης Άλλο ένα επικοινωνιακό τρικ από την κυβέρνηση αποτελεί η «Πύλη Στεγαστικής Πολιτικής», stegasi.gov.gr, που ανακοίνωσε το υπουργείο Κοινωνικής ...

08/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.