Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική ΠΡΙΝ

Κυβέρνηση σε ρόλο κορονοϊού στα Μέσα Μεταφοράς

21/05/2020
σε ΠΡΙΝ
Κυβέρνηση σε ρόλο κορονοϊού στα Μέσα Μεταφοράς
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ιωάννα Καρδάρα Η άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας έχει οδηγήσει σε αύξηση και του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία όμως παραμένουν «μολυσμένα» από τον ιό των διαχρονικών κυβερνητικών πολιτικών απαξίωσής τους. Στην «κανονικότητα» υποτίθεται ότι έχουν επιστρέψει  και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) αα, καθώς η κυβέρνηση προχώρησε σε μια σειρά εξαγγελίες που συνοψίζονται στο σύνθημα «Φοράω μάσκα. Κρατάω αποστάσεις. Δεν μετακινούμαι άσκοπα. Μετακινούμαι με ασφάλεια». ωστόσο oι κανόνες που θέλει να επιβάλλει φαίνονται σχεδόν ανέφικτοι, καθώς δεν υπολογίζει (ή μάλλον επιλέγει συνειδητά να αγνοεί) τις ελλείψεις που υπάρχουν στον τομέα των συγκοινωνιακών δικτύων. Επιπλέον, καθιστά υποχρεωτική τη χρήση μάσκας σε όσους επιβιβάζονται σε ΜΜΜ, ξεχνώντας μάλλον ότι ούτε καν στους οδηγούς δεν έχει χορηγηθεί, όπως θα έπρεπε. Μάλιστα προβλέπεται και η επιβολή προστίμου 150 ευρώ για τους… παραβάτες. «Ας είμαστε ειλικρινείς, το κόστος είναι τεράστιο, είναι αδύνατον να δίνουμε δωρεάν μάσκες στο επιβατικό κοινό. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να δίνουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό στους οδηγούς των λεωφορείων και στο προσωπικό πεδίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», δήλωσε κυνικά την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό σχεδιάζεται η συχνότητα των συρμών κατά τις ώρες αιχμής να είναι στα 6 από τα 7,5 λεπτά που είναι μέχρι σήμερα. Στο Τραμ, στόχος είναι η συχνότητα των συρμών τις αντίστοιχες ώρες να είναι στα 8 αντί στα 11 λεπτά. Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους, ο αριθμός το επόμενο διάστημα σχεδιάζεται να αυξηθεί στα 1.000 συνολικά. Όμως, η πύκνωση των οχημάτων και των δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα. Ειδικότερα, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα.

Η αύξηση των δρομολογίων και η αποφυγή του συνωστισμού απαιτούν προσλήψεις

Όπως εξηγεί στο Πριν το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ) Σταύρος Μανίκας, εκλεγμένος με την Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία Εργαζομένων ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ (ΕΑΣ), από τότε που ξεκίνησε η υγειονομική κρίση τα μέτρα που πάρθηκαν ήταν ελάχιστα. «Η ΕΑΣ πρότεινε μια σειρά από μέτρα, τα οποία θα έπρεπε να διεκδικήσουμε ως εργαζόμενοι στις μεταφορές. Μεταξύ άλλων, την αύξηση κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στα ΜΜΜ και την πρόσληψη οδηγών, καθώς υπάρχει έλλειμμα, από τη στιγμή που δεν έχει γίνει καμία από το 2006. Οι προσλήψεις αυτές είναι αναγκαίες, ώστε να υπάρχει πυκνότητα στα δρομολόγια και να αποφευχθεί ο συνωστισμός», σημειώνει ο Στ. Μανίκας. Παράλληλα, ζητήθηκε η εξασφάλιση και η διανομή στους εργαζόμενους φαρμάκων, υγειονομικού υλικού και ειδών υγιεινής. Απαραίτητο μέτρο προστασίας ήταν και οι συχνές απολυμάνσεις στα λεωφορεία, στους χώρους εργασίας, στις αφετηρίες, καθώς και στις τουαλέτες που χρησιμοποιούνται από τους εργαζόμενους. Παρ’ όλα αυτά, το μόνο που δόθηκε στους εργαζομένους από τη διοίκηση ήταν αντισηπτικό, ενώ η χορήγηση μασκών άργησε πολύ να γίνει. «Αναγκαστήκαμε σαν ΕΑΣ και μαζέψαμε χρήματα ώστε να αγοράσουμε γύρω, στις 500 μάσκες που πλένονται και επαναχρησιμοποιούνται και τις μοιράσαμε στους εργαζόμενους. Ύστερα από αυτή τη δράση μας και τις πιέσεις που ασκήσαμε, η διοίκηση έδωσε στους οδηγούς πέντε μάσκες χειρουργικές, αλλά από εκεί και πέρα δεν έγινε τίποτα άλλο», μας λέει ο Στ. Μανίκας. Τέλος, από τα 750 λεωφορεία και τρόλεϊ που κυκλοφορούσαν μέχρι τις αρχές Μαρτίου, τώρα κυκλοφορούν γύρω στα 500. Τα ερωτήματα ύστερα από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης σε σχέση με τα ΜΜΜ παραμένουν αναπάντητα. Αυτήν τη στιγμή το συγκοινωνιακό δίκτυο ούτε διαθέτει 1.000 «ετοιμοπόλεμα» λεωφορεία και τρόλεϊ, ούτε –φυσικά– και οδηγούς να δουλέψουν σε αυτά. Για να συμβεί αυτό χρειάζονται συνολικά περίπου 2.500 οδηγοί. Ένα βασικό ζήτημα, επίσης, είναι η κατασκευή καμπίνας για τους οδηγούς, ώστε να είναι προστατευμένοι από τους επιβάτες. Ύστερα από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, κάποιοι οδηγοί τοποθέτησαν ένα διαχωριστικό αλυσιδάκι, ώστε να μπορούν να έχουν απόσταση από το επιβατικό κοινό, ωστόσο, πλέον χρειάζονται πιο δραστικά μέτρα. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει ακόμη στην κατασκευή καμπίνας με πλέξιγκλας. Ανθρώπινες συνθήκες για οδηγούς-επιβάτες Προβληματισμό δημιουργεί και το ζήτημα του κλιματισμού, καθώς πλησιάζουμε και στο καλοκαίρι, με τους επιστήμονες να έχουν επισημάνει ότι η χρήση του ενδεχομένως αποτελεί πηγή διασποράς του ιού. «Όταν η θερμοκρασία έξω είναι στους 35ο C, μέσα στο λεωφορείο που είναι όλο λαμαρίνα η θερμοκρασία είναι στους 45o-50ο C. Είναι αδύνατο να δουλέψουν οι οδηγοί και η κατάσταση για τους επιβάτες θα είναι αφόρητη. Γενικά, είναι αδύνατον για έναν εργαζόμενο να δουλέψει 8 ώρες σε τέτοιες θερμοκρασίες και να ανταπεξέλθει», τονίζει ο Σταύρος Μανίκας. Όπως σημειώνει, είναι επιτακτική ανάγκη, εκτός από το ζήτημα της καμπίνας για τον οδηγό, να λυθεί και αυτό του αριθμού των επιβατών μέσα στα ΜΜΜ. «Μέχρι τώρα ίσχυε να επιβιβάζεται το 50% του συνόλου (καθήμενοι και όρθιοι). Εμείς ζητάμε να επιβιβάζεται μόνο το 50% των καθήμενων, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός», εξηγεί.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ατζέντα 10.05

Άμεση ανάγκη συνδρομών και ενισχύσεων στο ΠΡΙΝ!

Ετικέτες: ΜΜΜ
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Γιώργος Παπαγκίκας: Οι δημόσιοι χώροι εκφράζουν τη συλλογική ουτοπία

Επόμενο

Απαξίωση εκπαιδευτικής διαδικασίας σε «ζωντανή μετάδοση»

Σχετίζεται με Άρθρα

Απαξιώνουν τον ΟΑΣΑ, ανοίγουν τον δρόμο στους ιδιώτες

Απαξιώνουν  τον ΟΑΣΑ,  ανοίγουν τον δρόμο  στους ιδιώτες
από Δημήτρης Τζιαντζής
19/04/2023
0

Γιώργος Μουρμούρης Συνειδητή επιλογή Βαθιά στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχει απλώσει τα πλοκάμια του το ρυπαρό επιχειρηματικό κράτος των Μητσοτάκη, Σκέρτσου, Γεραπετρίτη και...

ΣυνεχίστεDetails

Πανάκριβα και ακατάλληλα νοικιασμένα λεωφορεία

Πανάκριβα και ακατάλληλα νοικιασμένα λεωφορεία
από Δημήτρης Τζιαντζής
12/04/2021
0

Αγωνιώδη προσπάθεια να «ξεπλυθεί» για τις εικόνες ενός χρόνου χάους και συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εν μέσω πανδημίας επιδεικνύει η κυβέρνηση. Ο...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Απαξίωση εκπαιδευτικής διαδικασίας  σε «ζωντανή μετάδοση»

Απαξίωση εκπαιδευτικής διαδικασίας σε «ζωντανή μετάδοση»

Σχόλια στο ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 23/05/2020

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: Τεράστια απήχηση της διαδικτυακής συναυλίας

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: Τεράστια απήχηση της διαδικτυακής συναυλίας

Ο ιός δεν είναι πάντα ίδιος…

Ο ιός δεν είναι πάντα ίδιος...

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους
Νεολαία

Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους

Γιώργος Μουρμούρης ▸Η Εθνική Στρατηγική για την πρόληψη της βίας των ανηλίκων απαντά σε ένα πρόβλημα που πλάθει στα μέτρα ...

14/05/2025
Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο
Εργαζόμενοι

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο

Συνέδριο καταγραφής με άδεια καθίσματα και ανύπαρκτη πολιτική αντιπαράθεση για τα καίρια προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου ήταν το 51ο ...

14/05/2025
ΠΕΝΕΝ
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Καμιά δικαστική απόφαση δε σταματά την απεργία – Νέα συγκέντρωση στη Δραπετσώνα

«Θεοί και (εργοδοτικοί) δαίμονες» έχουν στραφεί κατά της απεργίας που προκήρυξε η ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία τύπου Ro/Ro στην περιοχή ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.