Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Μουσική

Δ. Μυστακίδης: Το ρεμπέτικο είναι γνήσια μορφή λαϊκής έκφρασης

28/05/2018
σε Μουσική, Συνεντεύξεις
Δ. Μυστακίδης: Το ρεμπέτικο είναι γνήσια μορφή λαϊκής έκφρασης
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

 

 «Ο καθένας κάνει αυτό που του λέει η ψυχή του είτε είναι καλλιτέχνης, είτε οτιδήποτε. Η αλληλεγγύη υπάρχει στην κοινωνία μας κι αυτό είναι πολύ θετικό. Κανείς δεν οφείλει με την έννοια της υποχρέωσης», σημειώνει μιλώντας στο Πριν ο Δημήτρης Μυστακίδης, ο οποίος θα ανέβει στην μουσική σκηνή των Αναιρέσεων την Κυριακή 17 Ιουνίου.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Οι εργαζόμενοι της Λάντζα στον αγώνα για μαχητικά συνδικάτα

Τάκης Πολίτης: Τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, βαθιά κατάπτωση της Ευρώπης

συνέντευξη στην Ιωάννα Καρδάρα 

 

Η τέχνη είναι αφορμή για να σκεφτείς, τις απαντήσεις τις δίνεις μόνος σου στα προβλήματα

 

Τι σημαίνει για εσάς το ρεμπέτικο τραγούδι;

Το ρεμπέτικο είναι γνήσια μορφή λαϊκής έκφρασης. Για μένα έχει αξία φοβερή κι είναι κι η μουσική που έτυχε να μεγαλώσω μαζί της, που ακουγόταν στο σπίτι μου.

Θεωρείτε ότι υπάρχει κατάλληλη περίοδος για να ανθίσει το ρεμπέτικο τραγούδι;

Η περίοδος της δημιουργίας του σαφώς και οι κοινωνικές συνθήκες ήταν που το γέννησαν. Πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία, κόσμος που είχε βρεθεί στα λιμάνια , στις παρυφές της κοινωνίας από την εσωτερική μετανάστευση, ήταν άνθρωποι στις επαρχίες, στα νησιά που δεν μπόρεσαν εύκολα να ενσωματωθούν σε αυτή την οργανωμένη κοινωνία της πόλης. Αυτοί βρέθηκαν στις παρυφές των κοινωνικών στρωμάτων κι αποτέλεσε το ρεμπέτικο έναν τρόπο έκφρασης γι’ αυτούς. Σίγουρα οι κοινωνικές συνθήκες παίζουν σημαντικό ρόλο. Δεν νομίζω ότι μπορεί να ανθίσει περισσότερο το ρεμπέτικο, χαμός γίνεται. Από τη δεκαετία του ’80 και μετά δεν έφυγε από το προσκήνιο. Υπάρχει μία διαφορά τώρα με το παρελθόν. Τώρα οι νέοι που ακούν ρεμπέτικο το ακούν πιο συνειδητά. Δεν το ακούν προσπαθώντας να προσδιοριστούν απ’ αυτό, το ακούν γιατί τους αρέσει πραγματικά αναγνωρίζοντας σε αυτό ότι είναι ένα σπουδαίο καλλιτεχνικό έργο. Παλαιότερα ήταν και μία είδους δήλωση ότι «αντιδρώ στο κατεστημένο». Οι νέοι τώρα ακούνε ρεμπέτικο συνειδητά σαν μία μουσική σαν όλες τις άλλες.

Είστε καθηγητής στα ΤΕΙ Ηπείρου. Εάν ένας μαθητής σας ερχόταν να σας ρωτήσει αν πρέπει να φύγει από την Ελλάδα ή να μείνει δεδομένου της οικονομικής κρίσης, το λεγόμενο brain drain, τι θα του απαντούσατε;

Θα απαντήσω αυτό που απαντάω και στα παιδιά μου. Κυνήγησε το όνειρό σου με οποιονδήποτε τρόπο. Αυτό που θέλουν να κάνουν να προσπαθήσουν να το κάνουν πραγματικότητα.

Δεδομένου ότι εδώ κι 8 χρόνια διανύουμε περίοδο οικονομικής κρίσης, θεωρείτε ότι αυτό έχει επηρεάσει τους καλλιτέχνες και τη μουσική δημιουργία; Υπάρχει χώρος για τους νέους καλλιτέχνες στην Ελλάδα;

Χώρος πάντα υπάρχει, η τεχνολογία βοηθάει πάρα πολύ να γίνουν καινούρια πράγματα, βοηθάει πολύ στο να διαδοθούν οι μουσικές. Υπάρχει ακροατήριο. Τα προβλήματα τα μεγάλα είναι οι χώροι, καθώς δεν υπάρχουν πολλοί, και το άλλο είναι τα ραδιόφωνα. Θεωρώ λοιπόν ότι υπάρχει χώρος αλλά θέλει πιο πολύ προσπάθεια κι υπομονή απ’ ό,τι παλαιότερα.

Συμμετείχατε στη συναυλία για την Ηριάννα. Πώς αποφασίσατε να συμμετέχετε σε μία τέτοια συναυλία αλληλεγγύης η οποία αν μη τι άλλο έχει πολιτικό στίγμα; Στο παρελθόν σας έχουμε δει και σε συναυλίες για τις Σκουριές…

Γενικώς προσπαθώ να προωθήσω στην κοινωνία απ’ όλο αυτό που έχω κερδίσει εγώ σαν άνθρωπος. Έχω πάρει πάρα πολλά από τον κόσμο κι είναι ένας τρόπος να ανταποδώσω. Με το εργαλείο που έχω στα χέρια μου, με τη μουσική μπορώ να βοηθήσω σε τέτοια πράγματα. Η συμμετοχή μου στη συναυλία της Ηριάννας έγινε γιατί θεωρώ πως είναι τελείως άδικο αυτό που συμβαίνει. Είναι μία κατάχρηση από την πλευρά της εξουσίας. Δεν μπορεί σε ένα κράτος δημοκρατικό η δικαιοσύνη να λειτουργεί τιμωρητικά. Αυτό είναι που με ενοχλεί πιο πολύ και φυσικά ότι καταστρέφεται η ζωή ενός νέου ανθρώπου.

Θεωρείτε ότι οι καλλιτέχνες οφείλουν να παρεμβαίνουν σε κρίσιμα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα; Γιατί αρκετοί προτιμούν να αποστασιοποιούνται…

Κανείς δεν οφείλει τίποτα σε κανέναν. Ο καθένας κάνει αυτό που του λέει η ψυχή του είτε είναι καλλιτέχνης, είτε είναι φούρναρης είτε οτιδήποτε. Απλώς αυτό που κάνουμε εμείς είναι πιο εξωστρεφές, έχει περισσότερη δημοσιότητα. Η αλληλεγγύη υπάρχει στην κοινωνία μας κι αυτό είναι το πολύ θετικό. Κανείς δεν οφείλει με την έννοια της υποχρέωσης. Υπάρχουν πολλοί αλληλέγγυοι που το κάνουν με την ψυχή τους.

Ο ρόλος της τέχνης είναι να δίνει απαντήσεις ή να γεννά προβληματισμούς;

Η τέχνη είναι αφορμή για να σκεφτείς. Τις απαντήσεις τις δίνεις μόνος σου στα προβλήματα. Είναι για να σε κάνει να θυμάσαι κι όχι για να ξεχνάς.

Ο τελευταίος δίσκος σας, Amerika, που κυκλοφόρησε το 2017, σχετίζεται με τη μετανάστευση, τον πόνο του αποχωρισμού, τον αγώνα για την επιβίωση και την προσαρμογή, την περιθωριοποίηση. Δεδομένου ότι από το καλοκαίρι του 2015 έχει ξεσπάσει προσφυγική κρίση, οι εξελίξεις αποτέλεσαν ερέθισμα γι’ αυτό το δίσκο;

Τον επιτάχυναν απλώς. Τον δίσκο έτσι κι αλλιώς θα τον έκανα. Γενικότερα χρησιμοποιώ πολύ την τεχνική της λαϊκής κιθάρας. Ο συνδυασμός του προσφυγικού και ζώντας σε ένα μέρος που αυτό το στοιχείο ήταν πολύ έντονο -πολύ κοντά μου υπήρχε hotspot και γενικώς με το προσφυγικό έχω μία ευαισθησία-, με έκαναν να περιορίσω το ρεπερτόριο που μπορούσα, να χρησιμοποιήσω την τεχνική, σε αυτό το κομμάτι της ελληνικής μετανάστευσης των ελλήνων της Αμερικής, θέλοντας φυσικά να σχολιάσω κι αυτά που συμβαίνουν δίπλα μας. Είναι μία ιστορία που επαναλαμβάνεται, αλλά που δεν επαναλαμβάνεται σαν φάρσα δυστυχώς. Τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν άσχημα σε επίπεδο δημοκρατίας κι ανεκτικότητας στο διαφορετικό. Αυτό λοιπόν επιτάχυνε τις διαδικασίες κι έκανε πιο συγκεκριμένη τη θεματική μου.

Δυστυχώς εκτός από δράσεις αλληλεγγύης, παρατηρούνται και ρατσιστικές και ξενοφοβικές συμπεριφορές. Τι θα απαντούσατε σε αυτές τις συμπεριφορές;

Ας κοιτάξουν από πού ήρθαν πρόσφυγες οι γονείς τους κι οι παππούδες τους. Δεν μπορεί να είμαστε εμείς οι ίδιοι πρόσφυγες, να έχουμε παιδιά μετανάστες και να φερόμαστε με τρόπο που δεν θα θέλαμε να μας φέρονται. Η Ελλάδα στην ιστορία της είχε πληθυσμούς που είτε υποχρεωτικά είτε όχι έχουμε πάρα πολλούς και πρόσφυγες και μετανάστες. Δεν μπορούμε να φερόμαστε ρατσιστικά στους ανθρώπους που έρχονται εδώ από ανάγκη.

Σε λίγες ημέρες θα ανεβείτε στη σκηνή του Φεστιβάλ των Αναιρέσεων, πώς νιώθετε για αυτή τη συμμετοχή σας; Θα θέλατε να δώσετε κάποιο μήνυμα;

Γενικώς μου αρέσει να επικοινωνώ τη μουσική που παίζω. Όταν απευθύνεσαι σε ανθρώπους με προοδευτικό πρόσημο, είναι άνθρωποι που σκέφτονται διαφορετικά από άλλους. Δίνει ένα επιπλέον κίνητρο. Θα ήθελα να παίξω αυτή τη μουσική παντού, αλλά δεν είναι και πολύ ευχάριστη για κάποιους. Είναι χαρά για εμένα να παίζω για ανθρώπους που μπορούν να καταλάβουν τι είναι αυτό που λέω.

 

Ετικέτες: πρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Κλεισθένης Ι για δήμους-περιφέρειες: Aντιλαϊκές ρυθμίσεις με επίφαση αναλογικότητας

Επόμενο

Ο Μαδούρο νίκησε, αλλά η πυξίδα έχει θολώσει

Σχετίζεται με Άρθρα

Γράμμα από Βρετανία

Γράμμα από Βρετανία
από Χρίστος Κρανάκης
17/05/2025
0

Η κυβέρνηση των Εργατικών ανακοίνωσε την κατάργηση του ημι-κρατικού οργανισμού NHS England, που φτιάχτηκε το 2012 από την κυβέρνηση του Συντηρητικού Κάμερον με σκοπό...

ΣυνεχίστεDetails

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Ο Μαδούρο νίκησε, αλλά η πυξίδα έχει θολώσει

Ο Μαδούρο νίκησε, αλλά η πυξίδα έχει θολώσει

Μια κυβέρνηση της Shell και της Unilever…

Μια κυβέρνηση της Shell και της Unilever...

Η «εξέγερση» των Ιταλών

Κυβέρνηση του κεφαλαίου, ακροδεξιά και εθνικιστική

Ο Μάης ‘68 και το επαναστατημένο σώμα

Ο Μάης ‘68 και το επαναστατημένο σώμα

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε!
ΠΡΙΝ

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε!

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε! Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των φίλων και συντρόφων του Πριν στο κάλεσμα για οικονομική ενίσχυση της ...

06/06/2025
Ο Τσίπρας θα σώσει τον ελληνικό λαό ως Μεσσίας;   
Κίνηση Ιδεών

Ο Τσίπρας θα σώσει τον ελληνικό λαό ως Μεσσίας;  

Δημήτρης Γρηγορόπουλος

06/06/2025
Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

Εχθροί τάχα γίναν διαλύσαν το τραστ Η σύγκρουση των δύο πρώην συμμάχων Ντόναλντ Τραμπ και Ίλον Μασκ έμοιαζε από την ...

06/06/2025
Κάλεσμα ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ στην κινητοποίηση στο ΣτΕ για 13ο-14ο μισθό-σύνταξη
Εργαζόμενοι

Κάλεσμα ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ στην κινητοποίηση στο ΣτΕ για 13ο-14ο μισθό-σύνταξη

Επιτυχημένη και μαζική ήταν η πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3/6. Καταγράφονται οι πρώτες αποφάσεις ...

06/06/2025
Μαύρος Μάιος δυστυχημάτων στην εργασία και άλλα σχόλια στο ημίφως (17.5.25)
Σχόλια στο ημίφως

Μαύρος Μάιος δυστυχημάτων στην εργασία και άλλα σχόλια στο ημίφως (17.5.25)

 Νεκροί στην εργασία: Μαύρο ρεκόρ Μαΐου Μόνο τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Μαΐου 19 εργαζόμενοι σκοτώθηκαν και 20 τραυματίστηκαν σοβαρά σε ...

06/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.