Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία

Γ. Γοδέβενος: «Υποδομές υπό δημόσιο έλεγχο για την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών»

14/02/2018
σε Κοινωνία, Συνεντεύξεις
Γ. Γοδέβενος: «Υποδομές υπό δημόσιο έλεγχο για την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών»
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ο Γιώργος Γοδέβενος είναι εργαζόμενος στην Εγνατία οδό, μέλος του συλλόγου εργαζόμενων και του σχήματος «Εγνατία Αριστερός Κλάδος». Λίγες μέρες πριν το ξεπούλημα του δρόμου σε ιδιώτες, εξηγεί τι θα σημάνει αυτή η εξέλιξη για τους πολίτες με τις «κρυφές πτυχές» της ιδιωτικοποίησης.

συνέντευξη στον Γιώργο Τσαντίκο

Σε κοινέςΚατηγορίες

ADIDAS: Για 380 ευρώ το σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη – Ιδού ποιοι υπέγραψαν

Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης

Πώς ακριβώς προδιαγράφεται το μέλλον της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που κάνει ο σύλλογος εργαζόμενων;

Αρχικά, θεωρούμε σκόπιμο να διευκρινίσουμε ότι αυτό που αποτελεί μνημονιακή δέσμευση, κάτι που  μέχρι στιγμής φαίνεται να εφαρμόζει πιστά η κυβέρνηση, είναι η εκποίηση του αυτοκινητόδρομου ως πάγιο και όχι η εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Ως εκ τούτου, όλα όσα αναφέρουμε και στο μίνι ντοκιμαντέρ μας, αφορούν την τύχη της δημόσιας υποδομής. Μιας υποδομής που πληρώθηκε από δημόσιες και ευρωπαϊκές πιστώσεις, κατασκευάστηκε από χιλιάδες εργαζόμενους οι οποίοι αντιμετώπισαν πολλές αντιξοότητες και σήμερα  αποδίδει τους καρπούς αυτής της διαδικασίας στα δημόσια ταμεία.

Κύριο μέλημα του Συλλόγου Εργαζόμενων δεν είναι η ανάδειξη του θέματος προκειμένου να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της εταιρείας. Οι κυβερνητικοί παράγοντες έχουν κατ’ επανάληψη παρευρεθεί  ακόμη και  στις Γενικές Συνελεύσεις  και διαβεβαιώνουν ότι η εταιρεία θα παραμείνει. Το διακύβευμα για εμάς είναι αυτό της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας και μάλιστα χωρίς καμία διασφάλιση κατώτατου τιμήματος, χωρίς καν την εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών που αφορούν τις παραχωρήσεις. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «παραλείπει» την αναφορά της αξίας της παραχώρησης ως «τάξης μεγέθους ή ενδεικτικής αξίας», όπως ορίζονται στο Άρθρο 31 και διευκρινίζονται στο Παράρτημα V της Οδηγίας 2014/23/ΕΕ σχετικά με την Προκήρυξη (η ανάθεση αναφέρεται στο Άρθρο 32) Συμβάσεων Παραχώρησης.

Γιατί υπάρχει αυτή η πρεμούρα για την ιδιωτικοποίηση;

Νομίζω ότι δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες αναζητώντας τεχνοοικονομικά κριτήρια και τεκμηρίωση της ανάγκης ιδιωτικοποίησης ακόμα και με όρους του υφιστάμενου οικονομικού συστήματος. Όλες αυτές οι εφαρμοζόμενες πολιτικές που ξεκινούν από την αποικία χρέους, εντός της ΕΕ, έχουν στόχο την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων που λυμαίνονται των αποφάσεων της ΕΕ και δεν εξυπηρετούν ούτε καν τα συμφέροντα των ευρωπαίων  πολιτών που φορτώθηκαν τα «χρέη» των χρηματοπιστωτών που σώσανε.

Η Εγνατία Οδός είναι μια υποδομή που τώρα αποδίδει καρπούς. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Άλλωστε και η ίδια η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι σε βάθος 10ετίας τα καθαρά κέρδη μπορούν να είναι πάνω από 800 εκατομμύρια, με την ισχύουσα τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο. Σκεφτείτε ότι με διπλάσια τιμή χρέωσης των διοδίων τα κέρδη υπερδιπλασιάζονται, γιατί το κόστος λειτουργίας παραμένει σταθερό, αλλά τα έσοδα αυξάνονται και ουσιαστικά προστίθενται στα κέρδη εξ ολοκλήρου. Επιπλέον, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και έναν μεγάλο κύκλο εργασιών για τις εταιρείες που αναλαμβάνουν την λειτουργία και συντήρηση του έργου (μεγαλοεργολάβοι δηλαδή). Η  ενασχόλησή τους με τη λειτουργία και τη συντήρηση της οδού τους αποφέρει σημαντική χρηματοδότηση, καθώς οι σημερινές δημόσιες επενδύσεις για νέα έργα δεν μπορούν να καλύψουν την βιωσιμότητά τους.

Πώς συνδέονται τα νέα διόδια που, σύμφωνα με την κυβέρνηση θα είναι «πρακτικά άχρηστα» σε ένα χρόνο, λόγω του αναλογικού συστήματος;

Το ερώτημά σας για εμάς που είμαστε στην Εγνατία Οδό ουσιαστικά είναι δύο υποερωτήματα που από μόνα τους υποδηλώνουν πολλά για την διαχείριση του δημόσιου πλούτου.

Πρώτον, γιατί ενώ η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι θα ενεργοποιήσει στην Εγνατία Οδό τα αναλογικά διόδια, δαπανά εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή μετωπικών διοδίων που θα είναι εμπόδιο στην διέλευση των οχημάτων με την εφαρμογή του αναλογικού δορυφορικού συστήματος;

Δεύτερον, ενώ έχει πάρει την απόφαση αυτή η κυβέρνηση, το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω της διοίκησης της Εγνατίας Οδού Α.Ε., ανακοίνωσε διαγωνισμό δημοπράτησης και νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, ο οποίος έγινε με ηλεκτρονική διαδικασία τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου. Λόγω της ηλεκτρονικής διαδικασίας, ο σύλλογός μας δεν μπορεί να τον σταματήσει με κινητοποιήσεις, όπως κάναμε το τελευταίο διάστημα με τις μαζικές μας απεργιακές κινητοποιήσεις.

 

Τελικά, τι θέλει αυτή η κυβέρνηση, μετωπικά διόδια-δώρο στον παραχωρησιούχο και 400 εκ. ευρώ για το νέο δορυφορικό σύστημα αναλογικών διοδίων; Φυσικά όλα αυτά με δημόσιο χρήμα προς όφελος ποιου; Εμείς ως συλλογικό όργανο έχουμε πάρει θέση για άμεση εφαρμογή μόνο του συστήματος αναλογικών διοδίων. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι η δημόσιες υποδομές δεν πρέπει να έχουν διόδια και να λειτουργούν προς όφελος των κοινωνικών αναγκών. Αυτό βέβαια δεν γίνεται μόνο με την μη εφαρμογή των διοδίων , αλλά με έναν ευρύτερο κοινωνικό μετασχηματισμό.

Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων δεν είναι φθηνότερο για τους οδηγούς. Πόσο αναμένεται να κοστίζει το χιλιόμετρο;

               Υπάρχουν δύο κριτήρια κόστους για τους χρήστες της οδού. Το πρώτο είναι το πόσο χρεώνεται το χιλιόμετρο . Στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού σήμερα  είναι 0,03 €/χλμ.  ενώ σε όλους τους άλλους παραχωρημένους δρόμους είναι 0,07 €/χλμ. Είναι προφανές ότι σε περίπτωση παραχώρησης η χρέωση θα είναι ίδια με τους υπόλοιπους ιδιώτες. Το «δικαίωμα» αυτό είναι ήδη νομοθετημένο από τη σημερινή κυβέρνηση.

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο κόστους, που αφορά σήμερα τους χρήστες της Εγνατίας Οδού, είναι το πόσα χιλιόμετρα κάνουν και αν αυτά έχουν κάποιο μετωπικό δίοδιο στην διαδρομή τους.  Ο κάθε σταθμός διοδίων έχει διαμορφώσει το κόμιστρό του με βάση την χιλιομετρική απόσταση που καλύπτει επί το 0,03€/χλμ (για την δημόσια Εγνατία). Δηλαδή, αν ο χρήστης διανύσει μεγαλύτερο τμήμα από αυτό που αντιστοιχεί στο κόμιστρο του διοδίου που του αναλογεί, τότε μπορεί να χρεωθεί ακόμη και μικρότερο κόστος από 0,03€/χλμ. Επίσης, αν στην διαδρομή του δεν έχει μετωπικό διόδιο, τότε δεν έχει καμία χρέωση. Αν όμως στην διαδρομή του έχει μετωπικό διόδιο και διανύσει μικρότερο μήκος της οδού από αυτό που αντιστοιχεί στο κόμιστρο του διοδίου τότε πληρώνει μεγαλύτερη τιμή από το 0,03€/χλμ.   Προφανώς, αν υπάρχει αναλογική χρέωση το μόνο κριτήριο που επηρεάζει το κόστος είναι η απόλυτη τιμή της χιλιομετροχρέωσης.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε τα σημαντικά οφέλη της δημόσιας διαχείρισης της οδού. Αν ο δρόμος παραμείνει δημόσιος είναι εφικτό να νομοθετούνται εξαιρέσεις για τις διελεύσεις της οδού, που να αφορούν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή την τοπική κυκλοφορία. Και αυτό μπορεί να είναι ευμετάβλητο, ανάλογα με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να συμβαίνει στους ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους. Ακόμα και αν γίνει αυτό στους ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους, ουσιαστικά τη  δαπάνη αυτή θα επωμισθεί ο ιδιώτης, ως κρατική επιχορήγηση, με ότι αυτό σημαίνει (παράδειγμα ιδιωτικοποιήσεων αυτοκινητοδρόμων σε πολιτείες της Αμερικής, δείτε ντοκιμαντέρ).

 

Το υπουργείο διατείνεται ότι θα μειωθούν τα διόδια με το αναλογικό σύστημα. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Προφανώς ισχύει μόνο για αυτούς που κάνουν διαδρομές με μετωπικά διόδια, τα οποία καλύπτουν  το μεγαλύτερο τμήμα της οδού το οποίο δεν το διανύει. Δεν αλλάζει τίποτα για εκείνους που κάνουν όλο το μήκος της οδού ή  μεγάλα οδικά τμήματα . Εκείνοι, όμως, που κάνουν πολύ μικρές διαδρομές και που σήμερα δεν έχουν διόδια, σε αυτή την περίπτωση  θα πληρώνουν. Βέβαια, το ΤΑΙΠΕΔ μερίμνησε όπως παλιότερα και οι υπόλοιποι παραχωρησιούχοι να γεμίσουν και με πλευρικά διόδια τις οδούς. Με τον τρόπο αυτό κάνουν αναλογικότερη την χρέωση, πάντα προς όφελός τους.

Ήδη, δρόμοι που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες είναι πανάκριβοι για τους οδηγούς. Το «σχέδιο» για την Εγνατία είναι το ίδιο;

Δυστυχώς ναι. Είναι ξεκάθαρος ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ είναι πανομοιότυπος με αυτόν των διοδίων των παραχωρησιούχων. Πολλά μετωπικά και πλευρικά διόδια, όπως ακριβώς νομοθέτησε η κυβέρνηση κατά την φάση της καλοκαιρινής αξιολόγησης. Το κόστος ανά χιλιόμετρο θα είναι το ίδιο με τις υπόλοιπες παραχωρήσεις και τελικά ο αυτοκινητόδρομος θα είναι ένα είδος πολυτέλειας. Εκείνοι που θα  ) έχουν θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια , ενώ αυτοί που δεν θα έχουν θα κινούνται στο παλιό οδικό δίκτυο, το οποίο όλο και πιο κακό συντηρημένο είναι, αφού δεν υπάρχουν οι δημόσιοί πόροι από την παλιά δημόσια διαχείριση των διοδίων. Αξίζει  να σημειωθεί ότι γίνεται μελέτη από το ΤΑΙΠΕΔ για το ύψος των χρεώσεων των διοδίων της Εγνατίας Οδού. η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί ότι θα το εφαρμόσει, δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα θα καταργηθούν οι εξαιρέσεις Σπίρτζη εντός των επόμενων μηνών, για να είναι στρωμένο το χαλί για τον παραχωρησιούχο.

Αυτό είναι ένα σημείο σημαντικό που πρέπει να αναφερθούμε. Η κερδοφορία μιας δημόσιας επιχείρησης  μπορεί να χρηματοδοτήσει υποδομές στις ευρύτερες περιοχές της ή στην συντήρηση των υπολοίπων οδικών δικτύων. Η κερδοφορία των παραχωρησιούχουν καταλήγει στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Όταν όμως το μοντέλο τους δεν βγαίνει, ακόμα και αν υπέγραψαν σύμβαση, έρχεται το δημόσιο και αναπροσαρμόζει τις συμβάσεις, ώστε να εγγυηθεί την κερδοφορία του ιδιώτη, όπως συνέβη με όλες τις συμβάσεις παραχώρησης στην Ελλάδα, που τελικά έγιναν με δημόσια χρηματοδότηση σχεδόν εξολοκλήρου.

Υπάρχει ένα εναλλακτικό πλάνο λειτουργίας του δρόμου;

Προφανώς και υπάρχει. Κάτι που και η ίδια η κυβέρνηση κάποτε ψέλλισε, αλλά σήμερα κωφεύει.

Υπάρχει επίσημη πρόταση από την διοίκηση της εταιρείας για δημόσια διαχείριση της οδού και αποπληρωμή τους χρέους με χαμηλότερη χρέωση στους χρήστες. Επιπρόσθετα, υπήρχε πρόταση της διοίκησης για μεταφορά της Εγνατίας Οδού Α.Ε. στο υπερταμείο και τα κέρδη να διατίθενται υπέρ της αποπληρωμής του δημόσιου χρέους, όμως τα αφεντικά έχουν άλλη άποψη την οποία η τρόικα ζητά από την κυβέρνηση και αυτή από ότι φαίνεται δεν αρνείται, αρκεί να έχει ένα ακόμα ΟΚ σε ένα προαπαιτούμενο, ανεξάρτητα με το δημόσιο συμφέρον.

Η πρόταση των εργαζομένων έχει αποτυπωθεί στο μίνι ντοκιμαντέρ. Όλες οι δημόσιες υποδομές μπορούν και πρέπει να είναι υπό δημόσιο έλεγχο για να εξυπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των οικονομικών ελίτ.

Ετικέτες: πρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Facebook: Όταν οι νόμοι της αγοράς εκδικούνται

Επόμενο

Απεργία στη Cyta για τις θέσεις εργασίας μας

Σχετίζεται με Άρθρα

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης
από vaspha
02/07/2024
0

Γιώργος Κρεασίδης Η ανακοίνωση του σχηματισμού της κυβέρνησης Τζαννετάκη, στις 2 Ιούλη 1989, προκάλεσε ένα πραγματικό πολιτικό σοκ με τη σύμπραξη της νεοφιλελεύθερης ΝΔ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Απεργία στη Cyta για τις θέσεις εργασίας μας

Απεργία στη Cyta για τις θέσεις εργασίας μας

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου

Σταθερά με την ελαστική εργασία ο ΣΕΒ

Σταθερά με την ελαστική εργασία ο ΣΕΒ

Ο άνθρωπος-Κουράγιο και η διεκδίκηση  της απελευθέρωσης

Ο άνθρωπος-Κουράγιο και η διεκδίκηση της απελευθέρωσης

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

ADIDAS: Για 380 ευρώ το σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη – Ιδού ποιοι υπέγραψαν
Κοινωνία

ADIDAS: Για 380 ευρώ το σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη – Ιδού ποιοι υπέγραψαν

Τουλάχιστον από την Τετάρτη 30 Απριλίου ήταν γνωστό ότι η ADIDAS ετοίμαζε σόου προώθησης των προϊόντων της με drones στον ...

16/05/2025
Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης
Κίνημα

Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης

Συμπληρώθηκαν 77 χρόνια από τη Νάκμπα (καταστροφή) του Παλαιστινιακού λαού και το Ισραήλ και οι σύμμαχοί του σε ΗΠΑ και ...

16/05/2025
Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας
Περιβάλλον

Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας

Δημήτρης Κοιλάκος, Δρ. Γεωλογίας-Υδρογεωλογίας στην Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) Καθώς τα ορυκτά καύσιμα πρέπει να ξεπεραστούν οι ...

16/05/2025
Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ
Ζητώ τον λόγο

Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ

Λένα Βερδέ

15/05/2025
Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!
Μετανάστες - Πρόσφυγες

Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!

Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης Δυτικής Ελλάδας Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στην Νέα Μανωλάδα Ηλείας! ...

15/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.