Μπίζνες στο Τομπρούκ
O όμιλος Μυτιληναίου είναι εδώ για να μας υπενθυμίζει ότι ο εγχώριος καπιταλισμός δεν είναι μόνο οι επιχειρήσεις που βάζουν λουκέτο από την συνεχιζόμενη κρίση του συστήματος. Είναι και μεγάλοι καπιταλιστικοί όμιλοι που βρίσκουν διεξόδους και πεδία κερδοφορίας εκτός Ελλάδας, και μάλιστα σε χώρες που «κατασπάραξαν» οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Ο Μυτιληναίος «επενδύει» στη ρημαγμένη χώρα εμφανιζόμενος ως «ενεργειακός σωτήρας» σε μια χώρα που έχει άφθονο πετρέλαιο. Κι από κοντά ο Γιώργος Τσίπρας που ως εκπρόσωπος εγχώριων αστικών συμφερόντων ανακοίνωσε το «ντιλ» των 400 εκατ. ευρώ του όλου έργου που θα καταλήξουν στα ταμεία της εταιρείας.
Από τον Λάτση στο… ΤΑΙΠΕΔ
Περίεργες συμπτώσεις στο ταμείο ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας. Η σημερινή πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Λ. Τσιτσογιαννοπούλου έχει διατελέσει υπάλληλος της Lamda Development, συμφερόντων Λάτση, η οποία με τη σειρά της έχει αναλάβει τα «έργα ανάπλασης» του Ελληνικού. Η εν λόγω κυρία εργάστηκε επί 5 χρόνια στην εταιρεία ως σύμβουλος ανάπτυξης. Προ διετίας μεταπήδησε στο ΤΑΙΠΕΔ ως εντεταλμένη σύμβουλος και όταν έφυγε ο Στ. Πιτσιόρλας για το υπουργείο Οικονομικών, την έχρισαν πρόεδρο του Ταμείου. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που από τη θέση της ενορχηστρώνει την προσπάθεια να προχωρήσει η επένδυση του πρώην αφεντικού της με καταπάτηση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.
Εξαθλίωση στα hotpots
Η δραματική αύξηση των αφίξεων προσφύγων και μεταναστών στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τις ήδη άθλιες συνθήκες διαβίωσης στα hotspots των νησιών, δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον διαβίωσης για χιλιάδες ανθρώπους. Περίπου 200 άτομα καταγράφονται καθημερινά με περίπου το 40% των νέων αφίξεων είναι νέοι κάτω των 18 ετών. Για παράδειγμα, μόνο στο στρατόπεδο της Μόριας, πλέον διαβιούν 4.825 πρόσφυγες, διπλάσιος αριθμός από αυτούς που «αντέχε». Παρά τις δήθεν δεσμεύσεις της ΕΕ προ διετίας για μετεγκατάσταση 106.000 αιτούντων άσυλο από την Ελλάδα και την Ιταλία, μόλις 29.000 έχουν μεταφερθεί μέχρι στιγμής σε άλλα κράτη της ΕΕ.
Χωρίς Ryanair τα Χανιά.
Απότομα διέκοψε η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair τις πτήσεις της από Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Πάφο με προορισμό τα Χανιά για τους πέντε χειμερινούς μήνες, ζητώντας συγνώμη από τους πελάτες της που είχαν ήδη κλείσει θέση γι’ αυτό το διάστημα. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι «φταίνε» οι πιλότοι που δεν είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμοι (δηλαδή δεν δέχονται να εργάζονται σαν δούλοι, χωρίς κανόνες, χωρίς συμβάσεις). Πέρα από την ατομική ζημιά για τους επιβάτες που προτιμούσαν αυτές τις φτηνές πτήσεις και πέρα από τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία των Χανίων (βλ. τουρισμός), βλέπουμε πώς, με την άγρια καπιταλιστική ιδιωτικοποίηση, οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, όπως είναι οι μεταφορές, υπάρχουν μόνο για να φέρνουν κέρδη στους ιδιοκτήτες τους, κέρδη χωρίς ευθύνη και υποχρεώσεις.
Taxibeat εναντίον κυβέρνησης, σημειώσατε ένα
Ανήμπορη να θέσει στοιχειώδεις κανόνες λειτουργίας στην χτυπημένη από την κρίση αγορά των ταξί αποδεικνύεται η κυβέρνηση. Το δρομολογούμενο νομοσχέδιο για τις μεταφορές που προωθούσε το υπουργείο μεταφορών διέρρευσε ολόκληρο στην εφημερίδα «Τα Νέα». Το νομοσχέδιο στην αρχική του μορφή έβαζε ένα πλαίσιο, σε μονοπωλιακές πλατφόρμες οι οποίες λειτουργούν ως υπερ-εργολάβοι στην βαλτωμένη αγορά τύπου Beat (πρώην taxibeat) και Uber.
Ενδιαφέρον έχει πως έσπευσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης να αναδείξει το θέμα ως σύγκρουση ανάμεσα στη «νέα επιχειρηματικότητα» (στο μεταξύ το taxibeat εξαγοράστηκε από γερμανικό όμιλο) και τις συντεχνίες. Η κυβέρνηση αμέσως μετά τις πρώτες αντιδράσεις «ανέκρουσε πρύμναν» ς τώρα διαψεύδει την ίδια ύπαρξη του νομοσχεδίου.