του Λεωνίδα Βατικιώτη
Αλλεπάλληλες είναι οι επίσημες εκθέσεις και οι δημοσιεύσεις που αποδεικνύουν ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο την ατμόσφαιρα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα. Πιο πρόσφατη, η έρευνα της οργάνωσης Μεταφορές και Περιβάλλον (Transport & Environment), με έδρα τις Βρυξέλλες, που έδειξε ότι ένα μέσο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο εκπέμπει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του 42,65 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ή 3,65 τόνους περισσότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Η ίδια έρευνα έφερε επίσης στην επιφάνεια και την απάτη στην οποία καταφεύγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να δείξουν ότι εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα: εστιάζουν μόνο στις εκπομπές της εξάτμισης! Η προαναφερθείσα οργάνωση, ωστόσο, ερεύνησε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κάθε αυτοκινήτου σε όλη τη διάρκεια της ζωής του: από την παραγωγή του, περιλαμβανομένης της προέλευσης των πρώτων υλών και της ενέργειας που καταναλώθηκε στην κατασκευή, ως τη δυνατότητα ανακύκλωσης των επιμέρους υλικών του μετά την απόσυρση.
Για να μπορέσει να προχωρήσει αυτή η κολοσσιαίων διαστάσεων απάτη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Βερολίνο επιδόθηκε σε ένα όργιο πολιτικών πιέσεων και εκβιασμών. Ορισμένα στιγμιότυπα αυτών των πρακτικών έφερε στην επιφάνεια ο δημοσιογράφος του βρετανικού Γκάρντιαν, Τζορτζ Μόνμπιοτ, σε άρθρο του στις 19 Σεπτεμβρίου με τίτλο: «Ποιος είναι ο κύριος οικο-βάνδαλος του κόσμου; Είναι η Άνγκελα Μέρκελ!». Τα περιστατικά που αναφέρει δικαιολογούν και με το παραπάνω τον τίτλο και αφορούν τις αντιδράσεις της καγκελαρίου κάθε φορά που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιχειρούσε, στη βάση ευρημάτων που έδειχναν ότι τα πετρελαιοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από τα βενζινοκίνητα, να ακυρώσει τη στρατηγική κατεύθυνση προώθησης των πετρελαιοκίνητων. «Λέγεται ότι απείλησε τον τότε πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ιρλανδό πρωθυπουργό Έντα Κένυ, με ακύρωση των δανείων διάσωσης της Ιρλανδίας. Είπε στους Ολλανδούς και τους Ούγγρους ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις χώρες τους θα κλείσουν. Έκλεισε μια βρόμικη συμφωνία με τον Ντέιβιντ Κάμερον, που του πρότεινε να ματαιώσει ευρωπαϊκές τραπεζικές ρυθμίσεις, αν τη βοηθούσε να μπλοκάρει τις ρυθμίσεις. Μέσω αυτών των βάρβαρων στρατηγικών κατάφερε να εκτροχιάσει τη συμφωνία. Η δωρεά 700.000 ευρώ που έλαβε το κόμμα της από τους μεγαλύτερους μετόχους της BMW μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δε δυσαρεστήθηκαν με ό,τι πέτυχε»…
Οι συνεχείς αποκαλύψεις για τις αρνητικές επιπτώσεις των πετρελαιοκίνητων έχουν οδηγήσει μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως το Παρίσι και το Στρασβούργο, να απαγορεύσουν την είσοδο τους στα κέντρα των πόλεων. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα…
Με αυτά όμως και με άλλα (π.χ. ντίζελ-γκέιτ στις ΗΠΑ) αποκαλύπτεται πόσο κίβδηλο και υποκριτικό είναι το ενδιαφέρον της Γερμανίας για το περιβάλλον και επίσης ότι ο καπιταλισμός δε θα γίνει ποτέ πράσινος…