Αντιδράσεις κατά αποστολής υπηρεσιών στην …Πορτογαλία!
Πετυχημένη ήταν η 24ωρη απεργία που πραγματοποίησαν την Δευτέρα οι εργαζόμενοι που ανήκουν στον όμιλο της Λουφτχάνσα (αεροπορική Λουφτχάνσα, Σουίς, και Λουφτχάνσα Κάργκο) μετά από την απόφαση του Συλλόγου Προσωπικού Εναέριων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) να απαντήσει αγωνιστικά στα σχέδια του γερμανικού αερομεταφορέα να προβεί σε μείωση του προσωπικού του στην Αθήνα. Η συμμετοχή άγγιξε το 90% ενώ οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν με πλακάτ στο χώρο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου βρίσκονται τα σταντ των διεθνών αεροπορικών εταιρειών και μοίρασαν υλικό με τα αιτήματά τους στο επιβατικό κοινό. Στο χώρο παραβρέθηκαν και άλλοι εργαζόμενοι και συνδικαλιστές άλλα σωματεία στο αεροπορικό έργο, από την κλαδική ομοσπονδία (ΟΠΑΜ), το ΕΚΑ κ.α.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο σχέδιο της γερμανικής αεροπορικής που προβλέπει απολύσεις, στο όνομα της περιστολής του μισθολογικού κόστους. Μάλιστα για να επιβάλει την πολιτική της, εκβιάζει με «πακέτο εθελούσιας εξόδου» με πρόσθετη αποζημίωση, που όμως συνοδεύεται έμμεσα με την απειλή της απόλυσης, εάν το πρόγραμμα δεν βρει ανταπόκριση στους εργαζόμενους.
Μιλώντας στο Πριν, μέλη του ΔΣ του ΣΠΕΜ, τόνισαν πως πολιτική των περισσότερων ευρωπαϊκών κυρίως αεροπορικών εταιρειών είναι να μεταφέρουν το μεταφορικό έργο τους στην Ελλάδα σε εταιρείες outsourcing, δηλαδή σε εργολάβους που μάλιστα έχουν την έδρα τους εκτός ελληνικού εδάφους! Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μπρίτις Εργουέις η οποία έκλεισε το ελληνικό τμήμα κρατήσεων απολύοντας τους πέντε υπαλλήλους, και το μετέφερε στην Ιρλανδία. Σήμερα η Λουφτχάνσα επιχειρεί τώρα κάτι ανάλογο μεταφέροντας το τηλεφωνικό κέντρο της στην Πορτογαλία! Να σημειωθεί ότι ο δρόμος έχει ήδη ανοίξει καθώς ήδη λειτουργεί γραφείο με ενοικιαζόμενους υπαλλήλους, όπου εάν κάποιος επιβάτης έχει πρόβλημα με τι εισιτήριό του, δεν τον εξυπηρετεί ο ίδιος, αλλά επικοινωνεί με Πορτογαλία!
Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι η γερμανική εταιρεία όχι μόνο δεν παρουσιάζει κάποιο οικονομικό πρόβλημα, αλλά αντίθετα εμφανίζει μεγάλη κερδοφορία, καθώς με πανηγυρικό τρόπο ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου που αποτελούν ιστορικό ρεκόρ στη πολύχρονη λειτουργία της! Παρόλα αυτά δεν είχε πρόβλημα να αιτιολογήσει την αντεργατική επιλογή της επικαλούμενη την ανάγκη μείωσης του λειτουργικού κόστους λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού.
Ήδη από τον περασμένο Μάρτιο ο σύλλογος εργαζομένων μετά από γενική συνέλευσή του, έχει δηλώσει ότι παραμένει σταθερός στη θέση του για προστασία των θέσεων εργασίας. «Δε μας νοιάζει το συμφέρον του επιχειρηματία», δήλωσαν οι συνδικαλιστές, ενώ επισήμαναν ότι παρά την προσπάθειά τους ο εργοδότης να τους δώσει στοιχεία για το κόστος της παράδοσης σε outsourcing εταιρεία, δεν έχει δοθεί απάντηση. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την αντεργατική εξέλιξη έχει παίξει η λεγόμενη διακήρυξη της ΕΕ για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, όπου τις καλεί να «μειώσουν το κόστος, δηλαδή το προσωπικό» ώστε να καταστούν «πιο ανταγωνιστικές». Εάν συνυπολογιστεί ότι στον κλάδο υπάρχει μια συλλογική σύμβαση που καθορίζει τον κατώτατο μισθό, τότε είναι προφανές γιατί η Λουφτχάνσα προσπαθεί να περιορίσει το εργασιακό «κόστος» στέλνοντας στο εξωτερικό τις υπηρεσίες της.