του Γιώργου Σταχούλη
Σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις προχώρησαν μαθητές σε όλη την Ελλάδα με κατάληψη των σχολείων τους ενάντια στο έκτρωμα που ονομάζουν «νέο λύκειο». Μόνο φέτος, τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του, πέταξε χιλιάδες παιδιά εργατικών οικογενειών έξω από τα σχολεία καθώς και 2.500 εκπαιδευτικούς στην ανεργία-διαθεσιμότητα.
Χιλιάδες μαθητές γυμνασίου και λυκείου πραγματοποίησαν δυναμικές πορείες, ενώ υπό κατάληψη βρίσκονται εκατοντάδες σχολεία από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τα Χανιά κι από τα Γιάννενα μέχρι τη Ρόδο.
Τρομοκρατημένη η κυβέρνηση από το πανελλαδικό κύμα συνελεύσεων και καταλήψεων σχολείων ενάντια στο «νέο λύκειο», έσπευσε να δείξει τo γνωστό αυταρχικό φασίζων πρόσωπό της συλλαμβάνοντας για μια ακόμη φορά μαθητές και γονείς. Με τις ίδιες μεθόδους που προσπαθούν να κάμψουν την αντίσταση του λαού, επιχειρούν να φοβίσουν και τη νεολαία στήνοντας ξανά νέα «φάμπρικα μαθητοδικίων». Φωνάζουν κι απειλούν, όμως ξεχνούν πως ο μεγαλύτερος φόβος γονιών και μαθητών είναι η έλλειψη πρόσβασης στη μόρφωση, η ανεργία που μαστίζει τη νεολαία και η διάλυση κάθε μορφής κοινωνικής πρόνοιας, στο όνομα της «κανονικότητας» των Mνημονίων και της αποπληρωμής ενός ληστρικού χρέους που επέβαλαν κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ.
Σύμφωνα με το νόμο που ψηφίστηκε για το νέο λύκειο, το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο, κάτεργο ανταγωνισμού και βαθμοθηρίας. Στο νέο σχολείο, που επιβάλλουν οι νόμοι της αγοράς, εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί και μένουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας τα παιδιά τω λαϊκών οικογενειών. Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί θα είναι λιγότεροι και κακοπληρωμένοι, ενώ οι διευθυντές-μάνατζερ θα αναζητούν χορηγούς για να καλύψουν τα έξοδα.
Εντολή να μεριμνήσουν για την κανονική λειτουργία των σχολείων έλαβαν οι εισαγγελείς της χώρας, από την εισαγγελέα του Άρειου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη την Τρίτη. Η ανώτατη λειτουργός ζήτησε να αποτραπεί η απώλεια ωρών, ενώ υπενθύμισε παλαιότερη οδηγία για αυτόφωρη σύλληψη όσων προκαλούν καταστροφές στα σχολεία.
Για τις καταλήψεις στα σχολεία και την παρέμβαση του Αρείου Πάγου, τοποθετήθηκε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσυφάκης. Μιλώντας σε ραδιοσταθμό ανέφερε πως «δεν λύνουμε τα εκπαιδευτικά προβλήματα με αστυνομικούς και εισαγγελείς».
Κύμα καταλήψεων στα σχολεία ενάντια στο νέο λύκειο
Το κύμα καταλήψεων στα σχολεία ενάντια στο νέο λύκειο ξεκίνησε αρχικά πέρυσι τον Σεπτέμβριο όταν ψηφίστηκε ο νόμος. Το νέο λύκειο έφερε τεράστιες αλλαγές στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συγκυβέρνηση από την πρώτη στιγμή χτύπησε πολύ σκληρά τις καταλήψεις με αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις και επέβαλε κλίμα τρομοκρατίας. Στην περίπτωση του Κερατσινίου η αστυνομία κάλεσε τις διευθύντριες να «καρφώσουν» μαθητές που συμμετείχαν στην κατάληψη. Σε άλλες περιοχές διευθυντές σχολείων, σε ρόλο χωροφύλακα έδωσαν στην ασφάλεια τα ονόματα πρωτοπόρων μαθητών.
Υφιστάμενοι του τότε υπουργού Δημοσίας Τάξεως Ν. Δένδια ενημέρωσαν μαθητές που έλαβαν μέρος σε καταλήψεις ότι θα τους απαγορευτεί η συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις λόγω εκκρεμοδικίας. Η αστυνομία επισκέφτηκε σπίτια μαθητών και τους απείλησε με αυτόφωρη σύλληψη. Δεν απαιτούνται αναφορές για καταστροφές χώρων ή υλικού καθώς η κατάληψη διώκεται αυτεπάγγελτα! Πάντως ο δίκαιος αγώνας των μαθητών δεν απέκτησε πολιτικό χαρακτήρα. Οι καταλήψεις της προηγουμένης σχολικής χρονιάς ήταν ανοργάνωτες και το κίνημα γρήγορα φυλλορρόησε.
Οι πρόσφατες πανελλήνιες καταλήψεις όμως έδωσαν νέα ώθηση στη συζήτηση για το πού στοχεύει το νέο λύκειο. Φανερώθηκε ο ταξικός ρόλος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το ένα τέταρτο των μαθητών της α΄ λυκείου έμεινε μετεξεταστέο. Φάνηκε ξεκάθαρα η ενίσχυση της παραπαιδείας που αναγκάζει τους νεαρούς μαθητές να ξεκινούν φροντιστήρια από την α΄ λυκείου. Ουσιαστικά τα παιδιά νιώθουν ότι δίνουν πανελλήνιες επί τρία χρόνια. Οι οικογένειές τους χρειάζεται να σπαταλούν τεράστια ποσά για φροντιστήρια. Τα ωράρια των μαθητών είναι εξαντλητικά και το στρες μεγάλο. Το αίσθημα απόρριψης όσων έμειναν στην α΄ λυκείου ώθησε πόλλους να παρατήσουν το ενιαίο λύκειο και να πάνε στα τεχνικά λύκεια.
Φέτος οι κινητοποιήσεις των μαθητών οργανώνονται διαδικτυακά. Οι μαθητές έχουν δημιουργήσει σελίδα σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης που φέρει τον τίτλο Πανελλήνια Κατάληψη – Όχι στο Νέο Σύστημα. Σε αυτή ενημερώνουν για τις εξελίξεις των καταλήψεων ανά την Ελλάδα καταγράφοντας όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Το περιεχόμενο του διαδικτυακού καλέσματος είναι πολιτικό και αναλύει τι σημαίνει νέο λύκειο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Τα αιτήματα των μαθητών είναι ριζοσπαστικά και δεν θυμίζουν σε τίποτα το απολιτικό κάλεσμα των αγανακτισμένων της πλατείας Συντάγματος. Εκτός του διαδικτυακού συντονισμού, οι μαθητές οργανώνονται μέσα από γενικές συνελεύσεις και συντονιστικά περιοχών και έτσι πολιτικοποιείται ο αγώνας τους περνώντας από το αυθόρμητο στο οργανωμένο.
Αντιπροσωπευτικό δείγμα της λογικής των καταλήψεων είναι η ανακοίνωση από το 15μελές συμβούλιο του 3ου Λυκείου Άρτας που δημοσιεύθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναφέρει: «Σας μιλάμε εμείς, τα παιδιά σας, οι πλέον σκληρά εργαζόμενοι. Δεν παραπονιόμαστε γι’ αυτό. Δεν μας κουράζει η εκπαίδευση. Τη θέλουμε, τη χρειαζόμαστε. Ζητάμε τη μόρφωση για να γίνουμε πολίτες χρήσιμοι στον εαυτό μας και στην κοινωνία…
Η πολιτεία όμως, αντί να μας βοηθήσει, βάζει εμπόδια και τρικλοποδιές. Ίσως να μη μας θέλει όλους μορφωμένους. Έρχεται το νέο σύστημα του λυκείου με την τράπεζα θεμάτων. Το σύστημα αυτό κάθε άλλο παρά αναπτύσσει την κριτική σκέψη μας, ό,τι θα έπρεπε να είναι ο βασικός στόχος του σχολείου. Μαθητές και καθηγητές γίνονται πιόνια στα χέρια ενός αναλυτικού προγράμματος, εργαλεία προκαθορισμένων οδηγιών.
Είναι το σύστημα που ευνοεί την παραπαιδεία. Χάνεται κάθε δικαίωμα διαχείρισης της «ύλης» από τον καθηγητή, ο οποίος δεν είναι πλέον σε θέση να τη «μεταλλάξει» με βάση τις ιδιαιτερότητες των μαθητών.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να τρέχουν μαθητές και καθηγητές πίσω από έναν πολύ μεγάλο όγκο πληροφοριών, αναγκασμένοι να καταφεύγουν σε φροντιστήρια επιβαρύνοντας τη δύσκολη οικονομική κατάσταση των περισσότερων δυστυχώς ελληνικών οικογενειών με στόχο να ολοκληρώσουν αυτή την πολυπόθητη ύλη για να τα καταφέρουν στις εξετάσεις.
Στηρίζεται στη στυγνή μάθηση και στη χρησιμοθηρική εκπαίδευση.
Η γνώση δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή, δεν είναι γνώση για μάθηση αλλά για επιδόσεις, τυποποιημένη. Και μόνο όσοι καταφέρουν να πειθαρχήσουν και να την παπαγαλίσουν θα μπορέσουν να βγουν στην αγορά. Οι φτωχότερες οικογένειες που δεν έχουν ούτε στο ελάχιστο τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά στα φροντιστήρια είναι πλέον οι άτυχοι τους οποίους το νέο σύστημα πετάει έξω. Αυτή επομένως η κατάληψη δεν γίνεται λόγω της τεμπελιάς των μαθητών. Γίνεται με στόχο τη βελτίωση της εκπαίδευσης και όχι τη διακοπή της.
Πολλοί είναι αυτοί που θα πουν: Δεν κατάφεραν άλλοι να τα αλλάξουν όλα αυτά, επειδή το είπατε εσείς θα αλλάξει; Σε αυτή τη θέση ένας είναι ο αντίλογος. Το πλέον γνωστό: Αν όχι τώρα πότε, αν όχι εμείς ποιοι; Καθίστε και αναλογιστείτε το λίγο. Πρέπει να παλεύει κανείς με νύχια και με δόντια για να διεκδικήσει τα δικαιώματά του, και όχι να γίνεται παθητικός δέκτης των παγιωμένων απόψεων αλλά και των δεδομένων περιστάσεων. Ζητάμε αλληλεγγύη από γονείς και καθηγητές, γιατί πρόκειται για μια οργανωμένη, με στόχο προσπάθεια και όχι μια επιπόλαια εφηβική έκρηξη».
Μπαράζ προειδοποιήσεων προς μαθητές και εκπαιδευτικούς απεύθυνε την Τρίτη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ο Ανδρέας Λοβέρδος υπενθύμισε ότι ισχύει το προεδρικό διάταγμα που δεν επιτρέπει την απώλεια ωρών διδασκαλίας, ενώ προειδοποίησε πως αν υπάρξει σοβαρότερο πρόβλημα με τις καταλήψεις -οι οποίες την Τρίτη εκτιμήθηκαν στα 500 σχολεία- θα εξεταστούν νέα μέτρα για μαθήματα τα Σάββατα και τις αργίες. «Πρέπει να ξέρουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί ότι υπάρχει προεδρικό διάταγμα που δεν επιτρέπει την απώλεια ωρών διδασκαλίας. Το προεδρικό διάταγμα θα εφαρμοστεί και, αν κρίνουμε ότι χρειάζεται κάτι σοβαρότερο, θα καταθέσουμε σχετική τροπολογία στη Βουλή την επόμενη Πέμπτη» τόνισε ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό Παραπολιτικά. Ο Ανδρέας Λοβέρδος κάλεσε και τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος ζητώντας τον εντοπισμό του ατόμου που διαχειρίζεται τη σελίδα στο διαδίκτυο μέσω της οποίας δημοσιεύονται τα καλέσματα για μαθητικές κινητοποιήσεις. Ο υπουργός Παιδείας αντιγράφει την πάγια τακτική διαδοχικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που αναζητούν υποκινητές πίσω από τις καταλήψεις. Την ίδια στιγμή μπορεί να τεθεί σε ισχύ η πράξη νομοθετικού περιεχομένου της 9ης Μαρτίου 2000, σύμφωνα με την οποία ασκείται αυτεπάγγελτα ποινική δίωξη όσων συμμετέχουν στην κατάληψη, μετά την κλήση των διευθυντών των σχολείων από την Αστυνομία προκειμένου να δοθούν ονόματα, όπως είχε συμβεί και πέρυσι, με κατηγορούμενους δεκάδες μαθητές.
Αντιμέτωποι με την αστυνομική καταστολή ήρθαν μαθητές στον Χολαργό και τη Λαμία, που καταγγέλλουν συλλήψεις και ξυλοδαρμό. Όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων, τέσσερεις μαθητές του 1ου Λυκείου Χολαργού προσήχθησαν από διαφορετικά σημεία της πόλης στα γραφεία της αστυνομίας από ασφαλίτες. Η καταστολή δεν περιορίστηκε εκεί, καθώς όπως αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων, αστυνομικοί κυνήγησαν δύο μαθητές γυμνασίου τους οποίους υποπτεύτηκαν για διάρρηξη του γυμνασίου του Χολαργού και τους φόρεσαν χειροπέδες. Μάλιστα ένας εκ των αστυνομικών φέρεται να γρονθοκόπησε στο πρόσωπο και στο σώμα τον ένα μαθητή. Μαθητές και γονείς αντέδρασαν έντονα και οργάνωσαν πορεία προς το ΑΤ Χολαργού. Ένταση επικράτησε και στη Λαμία, όπου με εντολή εισαγγελέα η αστυνομία συνέλαβε εννέα μαθητές και οκτώ κηδεμόνες τους από το πρώτο ΕΠΑΛ. Τελικά αφέθηκαν ελεύθεροι τα ξημερώματα αλλά σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία και θα παραπεμφθούν σε δίκη. Ένα ακόμα σοβαρότατο περιστατικό συνέβη στο 1ο ΓΕΛ Νίκαιας. Η μαθητική κίνηση Ανυπότακτος Μαθητής σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει το διευθυντή του ΓΕΛ Νίκαιας, ο οποίος κάλεσε την αστυνομία στο σχολείο και παρέδωσε ονόματα και φωτογραφίες μαθητών στην ασφάλεια. Στη συνέχεια ο διευθυντής μπροστά σε όλους τους μαθητές κατονόμασε τα παιδιά που οργάνωσαν την κατάληψη και τους αποκάλεσε ζώα και φασίστες. Η ανακοίνωση του Ανυπότακτου Μαθητή αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Η τρομοκρατία των μαθητών, είτε από την αστυνομία και την κυβέρνηση είτε από υποστηρικτές της πολιτικής της, αποτελεί πλέον σύνηθες φαινόμενο. Οι πυροβολισμοί και οι συλλήψεις μαθητών στην Καισαριανή, οι συλλήψεις μαθητών και γονέων στη Λαμία, οι δηλώσεις και απειλές του Λοβέρδου για μαθήματα το Σάββατο και τα Χριστούγεννα, η 24ωρη επιτήρηση των σχολείων από την αστυνομία για αποτροπή κάθε “έκνομης ενέργειας” δείχνουν ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να χτυπήσει οποιαδήποτε αγωνιστική κινητοποίηση ούτως ώστε να εφαρμοστεί αναίμακτα η πραγματικότητα του Νέου Λυκείου.
Το μήνυμά τους είναι απλό: σχολείο, φροντιστήριο, ύπνος και στο μέλλον δουλειά όλη μέρα, για ψίχουλα. Όποιος κάνει το λάθος να αμφισβητήσει το μονόδρομο που του στήνουν οι κυβερνήσεις με την ΕΕ και τα Μνημόνια, θα έχει να αντιμετωπίσει, καταστολή, τρομοκρατία, μαθητοδικεία, συλλήψεις.
Δεν φοβόμαστε! Συνεχίζουμε τον αγώνα μας με στόχο την ανατροπή του “νέου σχολείου”! Ήρθε η ώρα να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας και να αποφασίζουμε για το μέλλον μας» καταλήγει η ανακοίνωση.
Μαθητές, φοιτητές, καθηγητές και διοικητικοί ΑΕΙ ήταν όλοι εκεί!
του Κωνσταντίνου Προμπονά
Τη Δευτέρα 3/6 έγινε η αρχή. Ή τουλάχιστον η πρώτη κινητοποίηση που ακούστηκε για τα καλά στα ΜΜΕ και την κοινωνία μιας και συνοδεύτηκε με πάνω από 500 καταλήψεις πανελλαδικά και από ένα διαδικτυακό κάλεσμα μαθητών που αριθμούσε πάνω από 45.000 μέλη! Είχαν προηγηθεί το μαχητικό συλλαλητήριο στο Υπουργείο Παιδείας στις 17/10 που μπορεί να δέχτηκε την καταστολή των ΜΑΤ αλλά σφυρηλάτησε το κοινό μέτωπο των μαθητών με τους φοιτητές και στο δρόμο αλλά και στο συντονισμό, το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 23/10 στο κέντρο με την κατειλημμένη πρυτανεία, με το ραντεβού να ανανεώνεται για τη μεγάλη «εμφάνιση» στις 3 Νοέμβρη. Μια δυνατή κραυγή που είχε στόχο να διαδώσει παντού πως το μαθητικό κίνημα είναι πάλι εδώ, αποφασισμένο να δώσει τη μάχη του για την παιδεία και -γιατί όχι;- για ολόκληρη την κοινωνία. Το αποτέλεσμα συγκλονιστικό. Απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα οι μαθητές βάζουν λουκέτα στα σχολεία τους και ανοίγουν δρόμο για τα δικά τους δικαιώματα και ανάγκες. Περίτεχνα πανό, ζωγραφιές, πρωτότυπα συνθήματα γεμίζουν κάθε πόλη, κάθε γειτονιά, μαζί με τη δημιουργικότητα, το πάθος και τη μαχητικότητα των νέων που σε ομαλές συνθήκες το εκπαιδευτικό σύστημα φυλακίζει και αδρανοποιεί. Τα συνθήματα πιο πολιτικά από ποτέ, όπως και το κάλεσμα άλλωστε που καμία σχέση δεν είχε με το «αγανακτισμένο απολιτίκ», με ξεκάθαρους στόχους και όραμα για την παιδεία και τη ζωή των αναγκών τους.
Η μαζικότητα στη διαδήλωση στο Σύνταγμα σχετικά μικρή, μιας και η περιφρούρηση της κατάληψης έχει γίνει δύσκολη υπόθεση, αλλά στις γειτονιές και σε όλη την επαρχία βούλιαξαν οι πλατείες! Αυτό ήταν! Το μαθητικό κίνημα βγήκε ξανά στο προσκήνιο. Η συζήτηση για το νέο λύκειο και την τράπεζα θεμάτων επιτέλους βγήκε στον αφρό και ο μονόδρομος της ανατροπής τους έγινε σύνθημα στα χείλη χιλιάδων μαθητών!
Και το επόμενο ραντεβού δόθηκε. Μαθητές και φοιτητές αποφάσισαν κοινή κινητοποίηση μέσα από έναν υποτυπώδη αλλά ουσιαστικό συντονισμό για την Πέμπτη 6/11. Ήταν διακύβευμα αν θα συνεχιστούν οι καταλήψεις, μιας και μειώθηκαν σημαντικά μετά την πρώτη μέρα και την Τετάρτη ουσιαστικά όλα τα σχολεία ήταν ανοιχτά (χωρίς μαθήματα βέβαια) λόγω εκλογών των καθηγητών. Οι δηλώσεις του ανεκδιήγητου υπουργού Παιδείας, μόνο στο όνομα, Ανδρ. Λοβέρδου για εκδίκηση στις μαθητικές καταλήψεις και για εισαγγελικές παρεμβάσεις έκαναν τη δουλειά τους! Οι μαθητές όχι μόνο δεν τσίμπησαν στις απειλές, αλλά οργανώθηκαν ξανά! Ήταν πλέον ζήτημα τιμής και αποφασιστικότητας για τον αγώνα τους! Δε θα άφηναν όποιον διαλύει ολόκληρο το μέλλον τους και «εγκληματεί» σε βάρος μιας ολόκληρης γενιάς να μιλάει για χαμένες ώρες και εγκληματίες υποκινητές καταλήψεων! Από τα ξημερώματα επανακατέλαβαν τα σχολεία τους, τσακώθηκαν με διευθυντές, δήθεν αγανακτισμένους γονείς, έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια απειλές για επέμβαση της αστυνομίας και ξεκίνησαν να φτιάχνουν τα πανό τους! Από τις 11 άρχισαν να συγκεντρώνονται στα Προπύλαια περιμένοντας και τους υπόλοιπους για να ξεκινήσει η πορεία! Και ήταν όλοι εκεί! Ο καθένας με τους δαίμονές του! Ο καθένας με εχθρό αυτόν που έχει αναλάβει να ενορχηστρώσει την επίθεση στον κλάδο του, κι όλοι με τον κοινό εχθρό, την κυβέρνηση, την τρόικα, την ΕΕ και τους μεγαλοεπιχειρηματίες-εργολάβους. Αλλά όσο κι αν τους χτυπάει ο εχθρός, τους τους ενώνει συγχρόνως στη μάχη για μόρφωση, δουλειά και ελευθερία, για ζωή με αξιοπρέπεια! Οι μαθητές από δεκάδες σχολεία να βιάζονται να φύγουν και να τσαντίζονται, με το δίκιο τους, με τους βραδυκίνητους φοιτητές. Να βρίζουν το νέο λύκειο, τις διαρκείς εξετάσεις αλλά και να μιλάνε για μόρφωση, ζωή, ελευθερία. Οι διοικητικοί υπάλληλοι από το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ με σύνθημα «Καμία απόλυση, καμία διαγραφή», με παρακαταθήκη τους κοινούς αγώνες με τους φοιτητές για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου. Οι φοιτητικοί σύλλογοι από όλη την Ελλάδα, με το ΕΚΠΑ να έχει τους περισσότερους σε πείσμα του άλλου «δαίμονα» Φορτσάκη, που βλέπει ότι τα θρασίμια των πανεπιστημίων δεν είναι και τόσο… μειοψηφία. Οι καθηγητές από τη δευτεροβάθμια που, αν και λίγοι, προσπαθούν να σπάσουν την παράλυση της ομοσπονδίας τους και να σταθούν στο πλευρό των μαθητών τους!
Εκτός από την αισιοδοξία και την υπέροχη εικόνα των νέων ανθρώπων που αγωνίζονται για να αλλάξουν αυτήν τη κοινωνία το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης αφήνει τεράστια παρακαταθήκη για το επόμενο διάστημα. Το μέτωπο αυτό πρέπει να ριζώσει σε κάθε σχολείο, σχολή και χώρο δουλειάς και να ανοίξει νέους δρόμους για τη συγκρότηση των κινημάτων και την ανατροπή της επίθεσης τόσο στην παιδεία, αλλά και συνολικά για να μπορέσει η νέα γενιά να ανασάνει και να ζήσει σύμφωνα με τις δυνατότητές της.