του Χρήστου Αβραμίδη
κομμάτια την πάλαι ποτέ ισχυρή Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα από τον ειδικό εκκαθαριστή της ΕΛΒΟ δεν κάνει καμία αναφορά στη μοίρα των 347 εργαζομένων και βγάζει την εταιρεία στο σφυρί σε τέσσερα κομμάτια που είναι τα εξής:
Πρώτο το κεντρικό οικόπεδο της ΕΛΒΟ και τις εγκαταστάσεις της στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου, δεύτερα τα αποθέματα σε ανταλλακτικά που βρίσκονται στις αποθήκες των εγκαταστάσεων της Σίνδου, τρίτα δύο οικόπεδα της ΕΛΒΟ στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης και τέταρτα έντεκα φορτηγά οχήματα, με κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς και με το τιμόνι στα δεξιά, στρατιωτικού τύπου κάργκο. Οι προσφορές για τα κομμάτια της ΕΛΒΟ θα είναι μη δεσμευτικές και θα πρέπει να κατατεθούν εντός 20 ημερών από τη μέρα της δημοσίευσης στο πλαίσιο διαδικασίας δημόσιου πλειστηριασμού.
Αν ο διαγωνισμός δεν τελεσφορήσει, τότε υπάρχει η δυνατότητα να προκηρυχτεί νέος, αλλά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Έτσι, κερδίζει πιθανότητες το σενάριο του πλήρους κλεισίματος και κατά συνέπεια, της απόλυσης εκατοντάδων εργαζόμενων, καθώς σύμφωνα με την ευρωπαϊκή επιτροπή, το ελληνικό δημόσιο έχει δεσμευτεί να εκκαθαρίσει την εταιρεία και να τερματίσει την παραγωγική της λειτουργία το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2014.
Σύμφωνα με πληροφορίες από εργαζόμενους στην ΕΛΒΟ, ύστερα από αυτή την εξέλιξη θα γίνονταν προσπάθειες να συγκληθεί γενική συνέλευση, κάτι που συνήθως κολλάει στα εμπόδια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας. Άλλωστε είναι η ίδια πλειοψηφία του ΔΣ (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ) που μερικά χρόνια πριν με εισήγησή της στη συνέλευση είχε εγκρίνει την ιδιωτικοποίηση-παραχώρηση στον Μυτιληναίο, ενώ φέτος, έπαιξε κομβικό ρόλο στην είσοδο του ειδικού εκκαθαριστή στο εργοστάσιο, παρά τις αντίθετες φωνές στους εργαζόμενους.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΛΒΟ, εκτός από άρματα μάχης, μπορεί να κατασκευάσει ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστικά λεωφορεία, γεωργικά μηχανήματα και οχήματα αεροδρομίων, και μάλιστα με μικρό κόστος για το ελληνικό κράτος.