X

Σχόλια στο Ημίφως – 30/5/2015

Σπίρτζης κατά απεργών ΟΣΥΠΑ

Η κυβέρνηση όχι μόνο προχωρά ακάθεκτη στο ξεπούλημα των 14 δημόσιων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αλλά επιχειρεί να σπάσει τη 48ωρη απεργία που έχει εξαγγείλει η ΟΣΥΠΑ για το τριήμερο. «Οι πτήσεις θα γίνουν κανονικά και χωρίς καθυστερήσεις στα κεντρικά αεροδρόμια» προανήγγειλε ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος πριν από λίγες ημέρες είχε αποκαλέσει «κινδυνολόγους» τους εργαζόμενους που καταγγέλλουν την οικονομική ασφυξία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ειδικότερα, μιλούν για έλλειψη κονδυλίων για συντήρηση αεροδρομίων, για χρωστούμενα στους εργαζόμενους, για οφειλές σε προμηθευτές καυσίμων, ανταλλακτικών κ.ά. Απέναντι σε όλα αυτά όμως η κυβέρνηση και το υπουργείο κωφεύουν, επιχειρώντας να κάμψουν την απεργιακή κινητοποίηση…

Μαζεύουν ό,τι δεν… κινείται για το ΔΝΤ

Με μια «εξαιρετικώς επείγουσα» απόφαση, που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, μετέφερε στον κρατικό προϋπολογισμό τα υπόλοιπα 1.193 λογαριασμών που διατηρούν φορείς του Δημοσίου στις εμπορικές τράπεζες και είτε δεν έχουν καμία κίνηση εδώ και μια πενταετία είτε περιέχουν ποσά μικρότερα των 100 ευρώ. Λογαριασμοί υπουργείων, Εφορειών Αρχαιοτήτων ακόμα και… ΚΨΜ, «σαρώθηκαν» και τα ποσά μεταφέρονται ως τις 5 Ιουνίου στην Τράπεζα της Ελλάδος. Όλως τυχαίως, πρόκειται για την ίδια ημέρα που πρέπει να δοθεί η πρώτη δόση από το 1,6 δισ. ευρώ προς καταβολή στο ΔΝΤ εντός Ιουνίου. Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει ότι «δεν έχει να πληρώσει»….

«Τα πάντα όλα» ψηφίζει το Ποτάμι

Κολλημένος με το νέο Μνημόνιο ο επικεφαλής του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκης, ο οποίος έσπευσε να δηλώσει ότι «όποια συμφωνία κι αν έλθει στη Βουλή θα την ψηφίσουμε»! Το πουλέν του Σόιμπλε και της Μέρκελ δεν κρύβει φαίνεται την αγωνία του να δώσει τα πρώτα διγεαπιστευτήρια στους… θεσμούς που ακάματα τον «σπρώχνουν» όσο μπορούν. «Δε θέλουμε να βγούμε από το ευρώ, ό,τι κι αν φέρουν θα το υπογράψουμε, διότι οτιδήποτε πέρα από συμφωνία θα είναι καταστροφή» παπαγαλίζουν τα στελέχη του Ποταμιού στα κανάλια τις τελευταίες ημέρες, επιβεβαιώνοντας ότι το κόμμα του μνημονιακού δοκιμαστικού σωλήνα θα κάνει τα πάντα προσδοκώντας μια κυβερνητική… ανταμοιβή στο εγγύς μέλλον.

Και με τον αστυφύλαξ και με τον προσαχθέντα

Και με τον αστυφύλαξ και με τον… προσαχθέντα βρέθηκαν στο ραδιοσταθμό Στο κόκκινο και στην ιστοσελίδα left.gr, όπου παρουσίασαν ως μέλη του ΣΥΡΙΖΑ τους δύο αγωνιστές τους οποίους προσήγαγαν αστυνομικοί την περασμένη Τετάρτη, επειδή συμμετείχαν στη δράση της συλλογικότητάς τους, στο Ειρηνοδικείο Κορωπίου, ενάντια στους πλειστηριασμούς λαϊκής στέγης. Μετά την επιστολή διαμαρτυρίας στην ιστοσελίδα του Θανάση Π., μέλους του ΝΑΡ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το left.gr προχώρησε σε επανόρθωση της ανάρτησης. Το κύριο ερώτημα ωστόσο που προκύπτει είναι πώς η κυβέρνηση και τα μέσα ενημέρωσης που ελέγχει καταφέρνουν να είναι και με τη «συνέχεια του κράτους» που συλλαμβάνει αγωνιστές αλλά και με τους… αγωνιστές.

Οι μισθωτοί καταναλώνουν από ανάγκη

Οι μισθωτοί στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία τους καταναλώνουν αυτά που μπορούν και όχι αυτά που θα ήθελαν, όπως επιβεβαιώνει νεότερη έρευνα του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ. Το 73% δηλώνει ότι η μείωση στο εισόδημα οφείλεται σε μείωση μισθού. Από τις 17 βασικές κατηγορίες αγαθών, σε έντεκα η δαπάνη ήταν σταθερή από την πλειοψηφία των εργαζόμενων, ενώ στις υπόλοιπες έξι η δαπάνη μειώθηκε. Σταθερές σχεδόν για όλους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού, τηλεφωνία/ίντερνετ, προϊόντα καπνού, εκπαίδευση και τρόφιμα, ενώ για 6 στους 10 για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά κ.ά. Η συνολική δαπάνη κατανάλωσης πάντως προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω για 1 στους 3, ενώ μόνο 1 στους 5 καταβάλλει δόσεις δανείων και καρτών.

Ιερέας και ΕΛΑΣ λογόκριναν προβολή

Στη διακοπή της προβολής στην πλατεία Κλαυθμώνος μιας βιντεοπερφόρμανς βέλγου δημιουργού οδήγησε η καταγγελία ενός… διερχόμενου ιερέα στο αστυνομικό τμήμα Ακροπόλεως. Το βίντεο προβαλλόταν στους τοίχους ενός άδειου πάρκινγκ, στο πλαίσιο φεστιβάλ της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Ο λόγος ήταν η παρουσία… γυμνών ανθρώπων, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για ένα καλλιτεχνικό έργο, που προβλήθηκε σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Η λογική της λογοκρισίας στο όνομα της προσβολής της δημόσιας αιδούς αποδεικνύεται διαχρονική. Δεν υπάρχει η ίδια ευαισθησία του καθεστώτος για τους άστεγους και τους εξαθλιωμένους που ζουν στους δρόμους γύρω από το χώρο προβολής…

prin :