Log in

Registration

Εκπαιδευτικό όνειδος για την κυβέρνηση

Posted: May 31, 2015 / in: Κοινωνια / Comments Off on Εκπαιδευτικό όνειδος για την κυβέρνηση

του Θοδωρή Βουρεκά

Κανείς δεν περίμενε πως θα ερχόταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις αντίθετες διακηρύξεις, ακόμη και για την καθιέρωση δήθεν της ελεύθερης πρόσβασης, να εντείνει ακόμη περισσότερο την πιο αρνητική και νοσηρή όψη του εκπαιδευτικού μας συστήματος, τις λεγόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις στην Γ΄ Λυκείου. Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για διαπιστωτκές εξετάσεις αλλά για ένα ακραίο σύστημα ανταγωνιστικών διαγωνισμών.

Συγκεκριμένα, τα φετινά θέματα των Μαθηματικών κατεύθυνσης, που παγίως προσφέρονται να παίξουν το ρόλο του εξεταστικού σφαγέα, ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Στις ασκήσεις των φετινών θεμάτων περιέχονταν πολλά δύσκολα σκέλη, με κάποια απ’ αυτά ασύλληπτης, νοσηρής δυσκολίας, πράγμα εντελώς ακατανόητο ακόμη και για τους επιλεκτικούς σκοπούς αυτού του ανταγωνιστικού διαγωνισμού. Τα θέματα επίσης δεν είχαν εκείνη την κατάλληλη κλιμάκωση δυσκολίας ώστε οι επιδόσεις να καλύπτουν όλη τη βαθμολογική κλίμακα από τη βάση κι επάνω με επάρκεια. Αντίθετα οι φετινές βαθμολογίες των μεσαίας επίδοσης μαθητών θα συσσωρευτούν κοντά στη βάση. Αυτό κάνει τα θέματα άδικα. Το κρίσιμο ερώτημα δεν είναι κυρίως αν τα θέματα είναι δύσκολα ή σχετικά εύκολα, το κύριο είναι να έχουν τη σωστή κλιμάκωση δυσκολίας ώστε να αποτυπώνεται όλη η βαθμολογική κλίμακα και κυρίως οι μεσαίοι βαθμοί. Επιπλέον υπήρχαν για τους δυστυχείς μαθητές μας κι άλλες δυσχέρειες, με σημαντικότερη τη μεγάλη έκταση των απαντήσεων, έτσι ώστε να μην επαρκεί καθόλου ο χρόνος.

Το κύριο ζήτημα δεν είναι το καταστροφικό διδακτικά και παιδαγωγικά κλίμα που επιβάλλεται και έχει προφανώς μεγάλη σημασία για να κερδιθεί το μεγάλο εκπαιδευτικό στοίχημα της ελκτικότητας των γνώσεων και της ανάπτυξης γνήσιων κινήτρων μάθησης. Δεν είναι ούτε η διεύρυνση και ο εξακοντισμός της φροντιστηριοποίησης. Το κύριο ζήτημα είναι ότι μέσα απ’ αυτό το δρακόντειο εξεταστικό σύστημα επιβάλλεται με σιδερένιο τρόπο η μορφωτική μονομέρεια και ο ακρωτηριασμός των ουσιωδών και αναγκαίων γνώσεων. Αυτό που προτάσσεται σε όλη τη διδασκαλία στο Λύκειο, αλλά αντανακλάται ακόμη και στο Γυμνάσιο, είναι το εξεταστικά και όχι το μαθησιακά χρήσιμο

© Some rights reserved 2018 - ΠΡΙΝ Παλιά μορφή και προηγούμενα άρθρα